Kierukasta? Suositteletteko ja onko hyvä ehkäisykeino?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
laittaminen sattui mulla älyttömästi...pelottaa poisto. naama on täynnä finnejä joista en ole ennen ikinä kärsinyt. menkat jäi pois...se oli aivan paras juttu. kohta saan kierukan pois kun mies menee sterilisaatioon. jes. haluan eroon hormooneista.
 
miä
Mulla on ollut kuparikierukka kohta vuoden ja olen erittäin tyytyväinen. Menkat tulee ajallaan ja ovat normaalit. Ei ole enää hirveää turvotusta ja kiukkusta oloa ennen menkkoja, kuten oli pillereiden kanssa. Iho on paremmassa kunnossa kuin ennen ja painokin on laskenut 5 kg ihan itsestään ;)
 
Harmis
mulla ollut kolme vuotta enkä parempaa vois kuvitella. Alussa vuotoa oli ihan vähän, joka hävisi sitten kokonaan. Nyt tunnen vain vähän alavatsan jomotusta kuukautisten aikana. Aivan huippu juttu. Laittaminen ei sattunut yhtään, kun osasi vain olla rentona. Ei varmasti kaikille sovi, mutta itse olen onnellinen tästä.
 
Zoe-F
Äitee sano et (kolme lasta) laittaminen sattu niin saatanast, ettei mee varmaa ikinä ottaa sit pois.
Itte en sellast kyl laita, laitan kapselin sitte, se ainaki on sopin mulle oikeen hyvin. (enkä muutenkaa tykkää kierukka ajatuksest)
Kapselin kaa ei ollu menkkoi, ja niis on sit keltarauhashormoonii vaa (?)
Plussa tuli heti poisoton jälkeen.
Mulla menkat oli yli viikon niegara, eikä e-pillerit auttan, enkä miä niit ikinä muistan ottaakkaa.

Mietin vaan sit laittamist, et ei varmaa oo kivaa, ku minuu ainaki sattuu jo se ku lääkäri yrittää tunkee sit muovi-salaatin-otin-levitin-härpäkettä.
 
Harmis
Lisään vielä, että mulla ei naama kuki sen enempää kuin normaalistikaan. Nyt kun olen alkanut syömään omegaa ei kuki laisinkaan. Painoa ei ole tullut lisää eikä hiukset ole rasvaiset, kuivat ennemminkin.
 
Mulla oli kuparikierukka ennen toista lasta. En ota enään. Poika nimittäin puski itsensä läpi esteestä huolimatta. Ja vuoto oli runsasta kuukautisten aikaan ennenkuin jäivät tulematta..

Toisen lapsen jälkeen otin hormonikierukan, vaikka ehdottivat kuparia. Hormonikierukka toimi hyvin. Viimeisen puolen vuoden ajan alkoi olla välivuotoja, mutta se kai johtui tehojen pienenemisestä. Kierukka otettiin pois heinäkuussa kun vuodet tuli melkein täyteen ja marraskuussa plussasin, kun mensuja ei kuulunut....
Laitto hiukan nipistää...
 
ddd
oli kuparikierukka muuten ihan ok, mutta tuli sitten vuotoja ja about 3 tulehdusta peräkkäin..joten se sitten otettiin pois...sen jälkeen oli yks hormonaalinen juttu ja se keräs nestettä olin aina ihan turvoksissa lopetin sitten senkin. Nyt on käytössä ehkäsy kapselit ei enää ainakaan noita hormonaalisia juttuaja mulla mieliala vaihteli tosi paljon:)
 
RouvaSumppisuu
Mulle laitettiin hormonikierukka viikko sitten. Laittaminen ei juuri sattunut, pientä vuotoa oli pari päivää ja nyt ihan normi olo. Toivottavasti näin jatkuukin. Itse ajattelin, että on helpoin ja vaivattomin hormoniehkäisy ja hormonimäärätkään ei ole niitä suurimpia. Vaikuttaa enemmän paikallisesti, vaikka pieni osa hormonista erittyykin verenkiertoon.
 

Yhteistyössä