Kierukasta huolimatta raskaaksi tulleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinnostaa

Vieras
Haluaisin kuulla kokemuksia, varsinkin niiltä joilla kierukka on ollut varmasti paikoillaan (tai ainakin sinne päin) raskauden alkaessa.
Kuinka pitkään kierukka oli ollut ennen raskautta, poistettiinko se raskauden selvittyä, jatkuiko raskaus normaalisti..?

Itselläni on menkat n. viikon myöhässä, kuparikierukka ollut marraskuusta lähtien. Tosin lapsi on vasta 11 kuukautta vanha ja imetän edelleen, joten kierto voi vissiin heitellä vielä, vaikka se ehti välissä olla sama vanha säännöllinen 28 päivän kierto. Testin ajattelin tehdä tämän viikon aikana. Kierukka on kuitenkin paikallaan, ainakin langat löytyi ihan normaalisti, joten ei liene kovin todennäköistä että olisin raskaana.
Ihan vaan spekuloin, siis :D

hei! itse laitatin kuparikierukan esikoisen jälkeen. tulin raskaaksi kierukasta huolimatta kun esikoinen oli 6kk. terveydenhoitaja sanoi kun otti kierukan pois raskaustestin jälkeen että kierukka oli jo osittain tulossa pois. menkat mulla oli jo säännölliset tuolloin niin tiesin että olen raskaana kun menkat oli viikon myöhässä. yleensäkin mulla on säännöllinen kierto. langat tosiaan mullakin tuntui normaalisti mutta oli liikkunut kierukka paikaltaan. vaikka ei ollut suunniteltu raskaus niin olen onnellinen että sattuikin niin käymään, mukava ku lapsilla vähän ikäeroa.

Mullakin ollut kuparikierukkaraskaus. Kierukka oli ehtinyt olla reilu vuoden, kun tulin raskaaksi ja ihan oli paikoillaan. Ensin epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta, kunnes kahden viikon ultraamisen ( x 4 ) jälkeen todettiin ihan normisti alkion olevan kohdun sisällä.

Okei, eli siis "ihan oikein" (tai ainakin sinne päin paikoillaan) olevan kierukan kanssa voi myös tulla raskaaksi. Kun monesti nämä "kierukkaraskaudet" näyttäis alkaneen niin, että koko kapistus on kadonnut ennen raskautumista.
Eipä raskaus mulle mikään katastrofi olisi, miehellä varmasti olisi :D Ja mietin että miten sitä uskaltaisi enää luottaa mihinkään ehkäisyyn ikinä, jos kierukkakin tuosta vaan pettää!

Todella huonosti uskaltaa mihinkään luottaa kierukan petettyä. Meillä miehelle tehtiin vasektomia ja silti mä olin pitkään varma, ettei sekään estä mua raskautumasta. Nyt onneks muiden vaivojen takia kohtu poistettu ja vasta nyt voin sanoa olevani täysin varma, etten enää tule raskaaksi.