Kierukan poiston jälkeen raskaaksi tulo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirena

Vieras
Sanotaan että kirukan jälkeen voi raskaaksi yrittää saman tien tulla, mutta kannattaako kuitenkin odottaa yhden kierron verran? Miten muut on menetelleet kierukan poiston jälkeen raskaaksi tulemista ja kauanko meni kuin tärppäsi? Itsellä Mirena-kierukka ollut 3 vuotta ja tällä viikolla tarkoitus poistattaa.

Helpompaa on jos odottaa yhden kierron ihan vaan itsensä vuoksi. Et tiedä vielä millainen kierto on niin testaaminen on helpompaa kun olet seurannut yhden kierron verran. Turhaan tulee tehtyä testejä jos menkkoja ei kuulu. Onko sulla kuitenkin ollut kierukasta huolimatta vuotoja vaiko menkat jäänyt kokonaan pois? Toisilla alkaa heti kun kierukan ottaa pois niin vuoto, toisilla on 2 viikon päästä ovis ja siitä 2 viikon päästä vuoto, toisilla kestää lähemmäs puoli vuotta että tulee menkat taas. Koska et voi tietää miten sun kroppa toimii, hermoille on helpompaa odottaa se yksi kierto.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
onko toi mirena niin hormoonikierukka? tälleen vähän änkeen sun ketjuun kysymään et jos on kuparikierukka niin mites sen kaa sama tilanne?

Mulla oli kupari kierukka.

mitä pillereitä(merkki siis) söit? oliko sulla mitään ongelmia kierukan kaa?

onko toi mirena niin hormoonikierukka? tälleen vähän änkeen sun ketjuun kysymään et jos on kuparikierukka niin mites sen kaa sama tilanne?

Söin melianeja.

No kierukan aikaan ei muuten ollu ongelmia ku menkka kivut oli hirveet ja vuodot tosi runsaat ja pitkät.

Söin melianeja.

No kierukan aikaan ei muuten ollu ongelmia ku menkka kivut oli hirveet ja vuodot tosi runsaat ja pitkät.

kauan sulla oli kierukka? mulla nut reilu vuoden ja kaikki on niinku normaalisti.ei kipuja,välivuotoja ja alkanut jopa tasoittua kiertokin..

Mulla alko menkat heti kun kierukka otettiin pois ja toivoin heti raskautta mutta ei,sitten kierto 27pvää ja uudet menkat,ja kohta ovis käsillä ja toivotaan,että tärppää =) .Tuosta ainakin tietää,että kroppa toimii.muita,kuinka kauan kestänyt kun tullut raskaaksi?

Niin mä pidin ekaa kierukkaa reilut 5v ja toista 2v ja sitte otatin pois vauvahaaveen takia.kokoaikana ei yhtään vuotoja mikä oli ihanaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja piitsu 79:
toivon raskautta mutta eih....talveen odotettava ennen kuin tutkimuksiin....toivoisin jo tärppäävän.lääkäri sanoi et nv vuosi menee....poistoin jälkeen....

ite poistatin mirena hormonikierukan maaliskuussa ja nyt rv 10+5 jeeeeee!

mulle tuli menkat viiko sen jalkeen kun otin hormoni kierouka pois,ja mulla oli se melkein 4 vuotta .menkat kesti 5 paiva ..odotin inoissan et nyt on the aika tulla raskaaksi ,mut ei mitaan ..tanaan huomasin et menkat kyl tuli takaisin ja en tieda onko se mahdolista et voi menkat tulla 2 kerta kuukaudessa... ajatelenko liian paljon tasta asiasta et stressa joka paiva..mul on jo mahtava 4 vuotias ihana poika mut haluan hanelle pikku sisko tai veli ja en mahta odotta..

Söin melianeja.

pakko kommentoida vaikka onkin vanha viesti.... :whistle:

ei mikään ihme et tärppäs ekalla ku tärppää vaikka syökin melianeja. :laugh: |O no joo... :whistle:

Kierukan poiston jälkeen saatiin heti lupa aloittaa. Mutta kierto oli älyttömän pitkä ja sitä vähän Teroluteilla fiksattiin alussa kuntoon. 7kk päästä sitten saatiin plussa ja parin viikon päästä pitäisi olla vauva sylissä :heart:

Mulla oli hormonikierukka. Kuukautiset ja kivut oli aiemmin todella runsaita mutta sen mukana jäi lähes pois. Pois ottamisen jälkeen käytimme ensin kortsuja jonkin aikaa (en muista enää tarkkaan) sitten reilun puolenvuoden yrittämisen jälkeen menin lääkäriin, kun minulla oli ekan lapsen saamisen jälkeen aika kova tulehdus ja alkoi epäilyttää josko siitä olisi tullut jotain "vaurioita" jonka takia ei tärppäisi.
Ei ollut tulehduksesta mitään, mutta tuli kohdunulkoinen raskaus ja toinen munajohdin piti poistaa. Koville otti, kun ensimmäinen raskaus oli lähtenyt ensimmäisestä kierrosta ja nyt tuntui että ei millään. Kohdunulkoinen vielä puolitti mahdollisuudet. Meni reilu vuosi ja olimme jo jonossa hoitoihin, kun neiti sai alkunsa luomuna vasten odotuksia :)

mun mielesta kaikki kieroukat on yhta pahat ja mun mielipide on se et en ene ikina kayta sita vaika mita tapahtu..olen kyl itkenyt paljon mut pita nyt toivo et jumala kuntele ja lahete kaikille naisille ketka odotavat lasta tai toivovat lasta ..ei mitaan muuta voi tehda ..syoda hyvin ..ei stressia ,aika vaike mut pakko tehda sen..

no niin se kyl nayta silta et me kaikki ollaan erilaisia,yksi saa heti vauvan ja toinen ei saa heti vahan myohemin ,se va tarkoita at elimisto toimi eri tavalla ei ihmisilla ja se takoita vaan sita et jokainen saa oma onnea omalla aikalla ,tama keskutellu mun mielesta on purkamista jolleki muu kun laheinen mita on joskus hyva ..ei stressa vaan odota et kyl se paiva tule ja kaikki jarjestu omalla tavalla ..se on aina nain kun tahdot jotain niin paljon niin se ei tuli heti mut kun ei ajatele niin bang se on siina..life works in mysterious ways niinko sanottaan ..ma toivon kaikille uutena vuotena hyva elama ,rakautta ja hyva teveys ............

Itselläni oli kuparikierukka viisi vuotta ennen ensimmäistä lastamme. Kun otatin kierukan pois, tulin heti raskaaksi. Gynegologi suositteli seuraavaksi kierukaksi Mirenaa ja minä suostuin, vaikka itse olisin ollut kuparikierukan kannalla. Minulla oli Mirena kaksi vuotta eikä tänä aikana menkkoja ollut. Nyt otatin Mirenan pois. Menkkoja ei näy, ei kuulu, vaikka poistatin Mirenan jo 6 vkoa sitten. Harmittaa todella paljon, ettei tällaisesta mahdollisuudesta mainita missään tuoteselosteissa, että menkat eivät palaudukaan Mirenan poiston jälkeen. Päinvastoin, kaikissa selosteissa mainitaan, että menkat palautuvat heti ja raskaaksi tulemisen mahdollisuus palautuu heti. No ei palaudu, jos ei menkatkaan ala. Suututtaa. Jos olisin tiennyt, olisin otattanut kierukan jo aikaa sitten pois.

Yhteistyössä