Kierukan poisto, kun lankoja ei näy! (oma kokemukseni)

Nyt oli aivan pakko ruveta kirjoittamaan omista kokemuksistani, jos tästä olisi jollekin toiselle edes hieman apua!

Kierukkaa menin poistattamaan, vajaa viikko sitten torstaina ehkäisyneuvolaan, kappas, lankojahan ei löydy, mikä oli tiedossakin, mutta ajattelivat että saavat ne sieltä ronklattua näkyviin. Langat siis olivat noin puoli vuotta kierukan laiton jälkeen jo hävinneet tuntuvista ja sillon ultrattiin ja tarkastettiin paikallaan olo.
Lääkäri ajan sain niinkin pian kun kuukauden päähän :(

varasin yksityiselle gynelle ajan seuraavan viikon alkuun. Viikonloppuna alkoi mahakipuilu, joten säikähtäneenä mars päivystykseen. 6tuntia odottelin yhteensä, ensin tavan tk-lääkärillä käynti,sieltä gynen polin päivystykseen. Gynen polilla yrittivät ronklata kaikin mahdollisin apuvälinein kierukkkaa pihalle, koska tkssa röngten kuva näytti että kierukka olisi liikkeellä,eli karkaamassa ylös päin jonnekin. NO tuloksetonta ronklaamista, joka kyllä sattui!!

Maanantai aamuna soitto naistenpolille, jonne sain lähetteen päivystyksessä. Peruin siis yksityisen ajan. Sain ajan tiistaille.

Kauhusta kankeana menin gynen polille tänään sitten,paniikkia pukaten, kun hieman toimenpide kammoinen olen (hieman!! eli pelkään kuollakseni)

pieni tutkimus ultralla, pihdit kiinni kohdun kaulaan ja pienillä pihdeillä kohdunkaulaan, naps ja kierukka oli pihalla! eli aivan turha pelko!

mitään puudutteita en saanut,meinasi kyllä laittaa, mutta kyllä tuosta hengissä selviää, koko toimenpide kesti noin 3-4minuuttia maksimissaan!

halusin kirjoittaa tämän oman kokemukseni siitä syystä että itse kävin lukemassa kaikki nämä kamalat kauhutarinat tästä poistosta, kun langat kääntyvät kohdun puolelle ja lukemani on kyllä ihan täyttä potaskaa! itselläni langat olivat siis kohdun puolella, ei lainkaan kaulalla, mutta kierukan t-kohdasta niillä pihdeillä kiinni otettiin kun kysyin ja aivan hengissä tästä selviää ilman puudutusta. Itse olen vielä kipuherkkä,että hemoglobiinin ottokin on tuskaa minulle!

tsemppia kaikille haluan toivottaa jotka tähän ovat menoillaan, älkää lukeko noita kauhu tarinoita koska niistä tulee aivan väärä kuva hommasta! Nyt meille plussa tuulia vain puhaltelemaan.. ;)

• Tykkää
Reactions: Mollimilla
ja se oli vielä lisättävä tähän että te jotka olette menossa yksityiselle poistattamaan keirukkaa jonka langat ovat hukassa, varautukaa laskuun, koska itse selvittelin JKL:n päässä tilannetta ni kierukan poisto on 100-120e tienoolla, mutta langat kun ovat hukassa tulee tuon maksun päälle vielä ultrasta maksu vähintään 90e ja mahdollisesti lisäkuluja pidemmästä ajast ajos niikseen tulee.

Hei!

Etsin myös kokemuksia kun paniikkiin menin kun langat myös hukassa. Poistatin yksityisellä kun en mene ronkituttamaan tk:n lääkäreille koskaan. Sanoin gynelle että olen kauhusta kankea jos sitä pitää kaivella, no ei pitänyt, muutama sekunti ja pois oli, nopeasti kun mikä.... olin jo kuvitellut vaikka mitä!!! 125€ maksoi kun papa otettiin samalla!!

Mulla oli ensimmäisen kierukan langat leikattu liian lyhyiksi ja langat oli viä kääntyny auki, kun sitä alettiin poistamaan ei meinattu millään saada pois kun mulla on jossain takakenossa kohtu. Lopulta poisto tehtiin nukutuksessa. Pitkän harkinnan jälkeen olisi tarkoitus laittaa pojan syntymän jälkeen uudestaan kierukka, mutta saa nähdä jääkö haaveeksi kun neuvolassa ei ollu sopivaa välinettä millä ois saatu mulle. Meen ens kuussa gynekologin vastaanotolle jos se sais laitettua.

Yhteistyössä