Kierukan pitäisi olla ilmainen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulipa vaan mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulipa vaan mieleen

Vieras
Hitto vie kun ärsyttää. Ottaisin hormonikierukan, mutta ei ole varaa siihen kun se maksaa 150e. Tai siis sitä varten pitäisi säästää kuukausitolkulla, ja siinä ajassa jo palaa kortsuihinkin rahaa kiitettävä määrä. Tuleehan kierukka loppupeleissä halvemmaksi, mutta mistäs köyhä sen rahan repäisee :(
Eikö olisi järkevää että kierukan saisi ilmaiseksi, tai että kela korvaisi siitä suurimman osan?? Vähentäisi varmasti vahinkoraskauksien ja kalliiden aborttienkin määrää.

Täällä kierukka on ilmainen, ensimmäinen siis.

Toisaalta tuo on vähän tympeää kun yhtä ehkäisymuotoa suositaan... Pillerit, laastarin tai renkaan maksat itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Täällä kierukka on ilmainen, ensimmäinen siis.

Toisaalta tuo on vähän tympeää kun yhtä ehkäisymuotoa suositaan... Pillerit, laastarin tai renkaan maksat itse.

Höh, olisipa täälläkin. Niin no itseasiassa noin ajateltuna mikä tahansa ehkäisykeino pitäisi olla halvempi.. kumitkin on suhteessa aika kalliita köyhälle, pillerit melko halpoja mutta ne eivät ainakaan itselleni sovi, eikä myöskään kuparikierukka. Mutta koska hormonikierukka on niin pitkäaikainen ja varma ehkäisykeino, ja kertaostoksena kallis, niin mielestäni se ainakin pitäisi olla halvempi.

Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
Vois tosiaan olla kohtuuhintanen.. Eihän se vuotta päälle paljoa ole kyllä..
Huomenna olis aika laitoon ja sapettaa toi hinta.. Mulle kyl sanottiin et liki 200e.

Mirena kierukka maksaa ilman korvausta 150e sain sen Sairauden hoitoon niin silloin kela korvaa osan muuten ei

Huomenna olis aika laitoon ja sapettaa toi hinta.. Mulle kyl sanottiin et liki 200e.

ai on sekin hinta noussut?? no sitten ei ainakaan ole varaa :((

meillä saa kuparikierukan ilmaiseksi,itseasiassa sen on saanut ilmaiseksi nokialla,kangasalla ja ylöjärvellä.
hormonikierukka maksaa kun niitä ei oo neuvoloissa valmiina. se on kuulemma 160?
sellainen on kuitenkin toistaseks tarkoitus ottaa kun kaikki on nii sterilisaatioo vastaan kun olen niiiin nuori.
mutta onhan se edullisempi vaihtoehto kun e-pillerit.
tosin ehdottaisin (kelle pitäis sit ehdottaakaan) että sen vois maksaa kahdessa osassa.
joillekin toi 160? kerta maksuna voi ehkä ollakin liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja yhteiskuntako kaiken maksaa?:
Huokaus. Yhteiskunnanko pitäisi kaiken maksaa? Joskus sitten on pidättäytyttävä seksistä, jos siihen ei ole varaa....

Näin.

Ja jos ei oo varaa kerralla se summa heittää niin sen kun popsii sitten pillereitä tai käyttää kumia. Helppoa!

Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
mulle kela korvasi osan..jäi maksamaan kuitenkin 91e

Miksi korvasi?
Olen kuullut että voi korvata jos on todella runsaat kuukautiset tms, mulla kyllä oikeastikin on, mutta milläs ne sen tutkii edes, ja jostain luin että ei niitä erityiskorvauksia juurikaan nykyisin tipu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
mulle kela korvasi osan..jäi maksamaan kuitenkin 91e

Miksi korvasi?
Olen kuullut että voi korvata jos on todella runsaat kuukautiset tms, mulla kyllä oikeastikin on, mutta milläs ne sen tutkii edes, ja jostain luin että ei niitä erityiskorvauksia juurikaan nykyisin tipu.

Juuri runsaisiin kuukautisiin..laitettiin heinäkuussa että kyllä ne vielä niitä tuon syyn takia kirjoittaa että saa sen korvauksen

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Se ON kohtuuhintainen! Maksaa muutama hassu euro/kk jos sen pitää 5v.

Kertaostona se on paljon jostain kotihoidontuesta revittynä!!
Mut ei tosiaan pitemmän päälle!

no hyvä. Vaaditaan ilmaiset kierukat koko maahan, saatavaksi mistä tahansa terveyskeskuksesta tai lääkäristä tai neuvolasta. Samalla voidaan poistaa nollamaksuluokka päiävhoidosta, kun silloinhan meillä olisi vain toivottuja ja suunniteltuja lapsia, joiden elättämisestä on varaa maksaakin ;)

musta se on halpa kun maksaa 2,5? kuukaudessa.
menkat yleensä loppuu niin ei tarvi siteitä ostaa. siteet maksanee kuukaudessa jotain 5?? en muista kun ei oo menkkoja ollu pitkäänaikaan.
sit pillerit taitaa olla kuukaudessa jopa 10? söin joskus diana novia ja muistaakseni 3kk satsi ois ollu lähemmäs 30?

Alkuperäinen kirjoittaja yhteiskuntako kaiken maksaa?:
Huokaus. Yhteiskunnanko pitäisi kaiken maksaa? Joskus sitten on pidättäytyttävä seksistä, jos siihen ei ole varaa....

Näin.

Ja jos ei oo varaa kerralla se summa heittää niin sen kun popsii sitten pillereitä tai käyttää kumia. Helppoa!

No kun ne pillerit ei käy. Ja ylipäätään seksielämä kärsii muutenkin noitten kumien käytön takia koska mies ei voi sietää niitä. Ja kalliiksi ne kumitkin tulee loppupeleissä. Selibaattia sitten vaan??? Tai "varmoilla päivillä" kun muuhun ei ole varaa, ja sitten niitä vahinkoraskauksia ja abortteja saattaa tulla??

Niin, mutta sitä ennen pitäisi säästää minimituloista varmaan vuosi ennen kun siihen olisi varaa :( Kun ne kumitkin maksaa.. Tai sitten olla selibaatissa puoli vuotta, niin sitten saisi ehkä sen kierukan hinnan säästettyä :/

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:

musta se on halpa kun maksaa 2,5? kuukaudessa.
menkat yleensä loppuu niin ei tarvi siteitä ostaa. siteet maksanee kuukaudessa jotain 5?? en muista kun ei oo menkkoja ollu pitkäänaikaan.
sit pillerit taitaa olla kuukaudessa jopa 10? söin joskus diana novia ja muistaakseni 3kk satsi ois ollu lähemmäs 30?

Just noin. Mun e-pillerti maksoi jotain 13?/kk ja sit viel tampoonit jne siihen päälle.
Nyt kierukan myötä menkat on jäänyt kokonaan pois eikä sit tarvii miettiä moisia juttuja :)

Yhteistyössä