Kierukan langat vetäytyneet kohtuun, miten poisto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirena"

Vieras
Hiphei, pitkällisen ja epämukavan ultran jälkeen kierukka löytyi kohdusta ja langat siellä sykkyrällä.. Paikoillaan ollut nyt 10kk ja tarkistettiin kun en tuntenut lankoja eikä terkkari tai lääkärikään niitä saaneet näkyviin. Mulla on ilmeisesti taaksepäin kallistunut kohtu. Poisto ei ole nyt ajankohtainen mutta mitenköhän se sitten tapahtuu? Lääkäri käski varata enemmän aikaa, mutta onkohan kovinkin kivulias toimenpide, kun kierukka kaivetaan ulos. Yököttää jo valmiiksi!

Minulla oli hormonikierukan poisto, kun siitä katkesivat langat kesken kaiken. Gyne sanoi, että hän voi sen kaivella pois, mutta koska se olisi sen verran epämiellyttävää, niin hän teki lähetteen sairaalaan.

Poisto tapahtui naistentautien polilla. Sain kohdunkaulanpuudutteen, joten se ei ollut kovin kivulias tapahtuma. Hyvin kestin vaikka kipuherkkä olenkin. Gyne sanoi, että jos ei siinä onnistu, niin sitten poisto tehdään humautuksessa päiväkirurgian puolella.

Kyllähän tuon jälkeen alavatsaa jomotteli pari päivää, mutta ihan buranalla pärjäsin. Minulla toimenpide oli perjantaina päivällä, joten pidin loppupäivän vapaata ja otin viikonlopun kevyesti. En tiedä, olisiko siitä saanut sairaslomaa, ainakin itselle lepopäivät teki hyvää. Kyllä sinä pärjäät :)

Ne langat voi itsestään tulla sieltä esiin taas - sullahan on vielä pitkä aika siihen että kierukka pitää vaihtaa. Mulla on kerran nousseet ne langat kohtuun, ja lääkäri "kurkotti" ne sieltä semmoisilla pitkä- ja kapeakärkisillä pihdeillä. Sain lyhyen antibioottikuurin koska tuossa on kuulemma tulehdusriski, mutta homma ei kestänyt kauaa eikä tuntunut mitenkään erityisen pahaltakaan.

Yhteistyössä