kierukan laittaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jossu

Jäsen
26.04.2004
169
0
16
Hei!
Neuvolan tädin kanssa juteltiin ehkäisyasioista ekan lapsen synnytyksen jälkeen. Kierukasta juteltiin ja minua alkoi epäilyttää semmoinen juttu kun neuvolan täti sanoi että kierukka laitetaan paikoilleen kuukautisten aikana! Onko tämä siis totta??? Minulla ei ole vielä edes alkaneet menkat eikä tietoa koska alkaa, siihenhän voi mennä aikaa, eikä jaksaisi kortsujen kanssa leikkiä..

mulle laitettiin kierrukka 6kk synnytyksestä. ei ollut menkat alkaneet, mutta laittoivat silti. lääkärit on tässä asiassa kuulemma vähän yksilöllisiä, että laittaako vai ei, jo ei oo menkat alkaneet.
sattui ihan v******, mutta onneksi oli nopeasti ohi. tosin kohtu supisteli sen jälkeen muutamia päiviä ja tiputteluvuotoa tullut pari viikkoa. ei kuitenkaan mielestäni menkat.
onhan se kätevä!

mulla kierukka laitettiin 2kk synnytyksestä ja helvetin kipeetä kävi, nipisti niin prkl..sti!!!
en tiiä missä oli vika sitten ja nyt koko värkki on pois =)
niin ja tietty kysymykseenkin vois vastata eli ei ollut mitään vuotoa minulla ainakaan kun kierukka laitettiin.

Minä muutama kuukausi sitten tiedustelin asiasta lääkäriltä ku neuvolassa sanottiin ettei lääkärit laita jos ei ole menkat alkaneet.
Lääkäri sanoi,että pitää käydä tekee raskaustesti ja sit kun on asetuspäivä voi aamulla ennen asetusta ottaa buranaa. Mutta se on kyllä niin nopea toimitus et sitä tuskin huomaa varsinkin jos synnytyksestä vähän vain aikaa.

Yhteistyössä