Kierukan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaaksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaaksi?

Vieras
Moikka!

Mulla on kuparikierukka ja alustavasti olemme ajatelleet sen poistattaa, jotta olisi mahdollisuus yrittää jälkikasvua. Kuinka nopeasti on tärpännyt kierukan poiston jälkeen ja sattuuko sen poisto muuten kamalasti? Eikö periaatteessa pitäisi olla ihan mahdollista vaikka heti? Hirvittää vaan se ""steriili tulehdustila kohdussa"", johon kierukan ehkäisyteho jossain määrin perustuu. Kuulostaa aika pahalta.

Heip,minulta poistettiin kierukka jonka jälkeen alettiin heti yrittämään vauvaa ja niinhän siinä kävikin että yksiäkään kuukautisia ei tullut elikkä heti tärppäsi!!Eikä se poistaminen sattunut yhtään enempää kuin esim.papa kokeen ottaminen.

mulla oli hormanikierukka. Laitto sattui mutta poisotto ei sattunut tosiaankaan enempää kuin normaali sisätutkimus. Älä siis sitä pelkää. Raskaaksi tulee varmaan heti jos kaikki muuten on ok. Meillä käytettiin ehkäisyä jonkin aikaa koska haluttiin ajottaa vauvan tulo tiettyyn ajankohtaan. Raskaaksi tulin ekalla kerralla kun yritettiin ilman ehkäisyä.

Itselläni syyskuun alussa aika hormonikierukan poistoon ja kiinnostaa kokemukset nimenomaan horm.kierukan poistamisen jälkeisestä raskautumisajasta. Eli kuinka pitkään kesti raskaaksi tuleminen poiston jälkeen?

Luulisin, että sama kuin pillereistä, sillä kyse tosiaan on hormonaalisesta ehkäisystä... Tämäkin tosin tekee siitä yksilöllistä. Itsellä menee n. 2-3 että menkat on alkaneet pillereiden jälkeen ja siiten sitten onnekkaana olenkin raskautunut.

Itselläni oli hormoonikierrukka vuodenpäivät ja raskauduin joko kierrukan kanssa )sitä yritettiin poistaakkin kahteen otteeseen= tai sitten kierrukka poistui edellisissä kuukautisissa, jotka olivat todella runsaat ja hyytymiä täynä (itse epäilin, että olisin silloin raskautunut ja kyse oli keskenmenosta, sillä se vuoto oli ihan hullua).

Mutta itse uskon, että kyseinen hormoonikierrukka ei edes toiminut kohdallani niinkuin piti, sillä menkkani eivät koskaan niukentuneet ja kun vihdoin jäivät pois, niin tuloksena oli "pieni", terve poika :)

Minulla oli hormonikierukka, se poistettiin 6kk ennen yrityksen aloittamista jonka jälkeen raskauduin toisesta yrityskierrosta. Niin ja esikoisesta kysymys, minulla oli hormonikierukka vaikka en ollutkaan aiemmin synnyttänyt.

Yhteistyössä