Kiertoristeykset, argh!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peyote

Vieras
Selvästi joillain autoilijoilla on pientä epäselvyyttä siitä, miten kiertoristeyksessä toimitaan. Yksikin ukkeli meinas ajaa päälle, vaikka me oltiin jo siinä ympyrässä ja se oli siihen vasta tulossa. Sitten se ajo monta kilometriä sen jälkeen imussa ja näytteli käsimerkkejä, kunnon pelle.

Jotkut ei myöskään tajua, että kiertoristeyksestä poistuttaessa näytetään vilkkua, tai näyttävät urpot sitä väärään suuntaan. Ärh!

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Niissä näkee toisinaan mielenkiintoisia kommervenkkeja. Yksi mun edellä ajava vilkutti kiertoristeykseen mennessään vasemmalle ja poistuessaan ei käyttänyt vilkkua ollenkaan. Ajoi se sentäs oikeaan kiertosuuntaan kumminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29992456:
Niissä näkee toisinaan mielenkiintoisia kommervenkkeja. Yksi mun edellä ajava vilkutti kiertoristeykseen mennessään vasemmalle ja poistuessaan ei käyttänyt vilkkua ollenkaan. Ajoi se sentäs oikeaan kiertosuuntaan kumminkin.

Huh. Niissä saa koko aika pelätä, vaikka suunnittelun tarkoituksena on varmasti mahdollisimman turvallinen risteys. Turvallisuus oliskin taattu jos pahimmat munapäät sais pois liikenteestä.

Se nyt on vielä pientä jos sen vilkun unohtaa näyttää. Mutta että ajaa melkein päälle, vaikka on väistämisvelvollinen eikä edes ymmärrä tehneensä väärin vaan pui nyrkkiä, näyttää keskaria ja viittoo pysähtymään! Kortti pitäs pois ottaa tommosilta ukkeleilta.

Pahin tapaus on ollut sellainen jokavilkutti sille tielle mistä minä olin tulossa, joten rauhallisin mielin lähdin sitten liikkeelle. Mutta se pirulainen ei sitten kääntynytkään sinne vaan mainas tulla kylkeen :O Se kyllä v*tutti aika lujaa.

Inhottaa kyllä kun huomaa että tuolla liikkuu ihan sokeita ja idiootteja autojen kanssa.
Ja varmaan ne ihmettelee suuresti kun eivät saakkaan tulla eteen vaikka heillä on kolmiokin ja kaikki :D

Entäs nämä jotka kääntyessään oikealle koukkaavat kääntymisen keskiviivan kautta, ihan niinkuin nykyautot eivät kääntyisi ihan nätisti oikeaan reunaan ryhmittymällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29992456:
Ajoi se sentäs oikeaan kiertosuuntaan kumminkin.

Kaksi kuukautta sitten tuli auto vastaan kiertoristeyksessä. Siinä väistellessäni yritin viittoilla kuskille, että se ajaa väärään suuntaan mutta ei auttanut. Sinne se vaan jatko puskemista. Ja takaa tuli perässäni kolme autoa lisää eli en ollut ainoa joka hämmästyi tuona aamuna.

Onneksi ei mennyt peltiä ruttuun kenelläkään. Minä ehdin väistää ja takimmat onneksi saivat jarrutettua ajoissa.

Eikös kiertoristeyksessä nimenomaan väistetä oikealta tulijaa (ellei ole kolmiota) ja kiertoliittymässä taas se liittymään tulija väistää. Kiertoristeys ja kiertoliittymä ovat siis eriasioita.

[QUOTE="friday";29993242]Kaksi kuukautta sitten tuli auto vastaan kiertoristeyksessä. Siinä väistellessäni yritin viittoilla kuskille, että se ajaa väärään suuntaan mutta ei auttanut. Sinne se vaan jatko puskemista. Ja takaa tuli perässäni kolme autoa lisää eli en ollut ainoa joka hämmästyi tuona aamuna.

Onneksi ei mennyt peltiä ruttuun kenelläkään. Minä ehdin väistää ja takimmat onneksi saivat jarrutettua ajoissa.[/QUOTE]

No kyllä mäkin 2 kertaa katsoin, että mitä se oikein aikoo. :D

Se vilkku!!!!:attn:

Varmaan yks kolmestakymmenestä käyttää!:kieh:

Yhteistyössä