Kierto, testit, ovis MITÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kristen

Aktiivinen jäsen
19.07.2009
2 868
0
36
Tilanne tänään tämä:
* kp8
* sylkiov testi positiivinen
* Raskaustestissä haamu!
* Menkat alkoivat 7 vrk lääkekuurin jälkeen (yleensä alkavat 2 päivän sisällä )
* Olivat aika normaalit menkat

Itse epäilin kemiallista raskautta, mutta miten kun tuo raskaustestin haamu oli vahvempi kuin ennen menkkoja, jos sitä silloin pystyi edes haamuksi kutsumaan.
Ajattelin, sitten, että jos ov oliskin ollut sillon kun sen haamun haamun ekan kerran sain ja nyt alkais näyttää oikeeta plussaa, mutta mitenkäs nuo menkat tuossa välissä, eihän sen siis pitäisi olla edes mahdollista.
Kaiken lisäks meillä on ollut äärettömän vähän petipuuhia viime aikoina, joten senkin vuoksi usko on kyllä todella nolla.

Mikäs sitten selittää tuon haamu?

Mielipiteitä kiitos :)

Muoks* poistin kuvat, kun ei se väri niissä testeissä välity kuviin asti :ashamed:

Joo, mä totesinkin, ettei se väri ja viiva siinä testissä kyllä tullu kameralle asti. Mua vaan hämää tää kaikki, ja tiedän, että menkat voi tulla, mutta kun ne oli normaalit ja mun normaalit menkat on oikeesti runsaat ja kivuliaat :(

Ihmetyttää vaan, mistä se väri niihin testeihin on tullut. Ja voin kyllä sanoa erottavani viivan paikan ja haamun, kun ero on tällanen, sen verta monta on tullut noita viivan paikkoja bongattua... Tosin nää testit on nyt muutenkin temppuillu mulle että sen puolesta mikä vaan voi olla mahdollista.

KS09 miulla esim. ei ole testit näyttäneet raskautta, jos en ole raskaana ollut..aina vaan ihmettelen sitä kovin, miten monet saa niin paljon noita "arveluttavia" viivasia?!(enkä tarkoita nyt juuri sinua..)

Kerran tuli ns. "roskihaamu"..eli olen katsonut testiä uudemman kerran n. 1vrk:n päästä testin teosta-näistähän ei kannata välittää mitään!!

Silloinkaan ei testikohdilla väriä ole ollut näkyvissä-vain harmahtava viiva.

Toisenkin kerran bongasin samanmoisen myöskin, mutta testiviivan kohdilla näkyviin tullut "jotain"..aavistuksen hieman punertavaa ja uskonkin silloin jotain yritystä raskauden suhteen olleen..menkat alkoi kuitenkin normisti ajallansa.

..kyllä yleensä siellä kohdussa on jotain yrittänyt tapahtua jos r-testiin ilmestyy testiajan sisällä punertavaa väriä. :) ..

Olen kyllä lukenut noista Predictorin testeistä, miten MONELLA näyttää punertavaa viivaa, vaikka EI olisikaan raskaana..uskonpa itse näin, jotta alkio hetken hipaissut kohdun seinämää ja HCG hetkellisesti noussut ja testi reagoinut siihen..myöhemmin testaillessa ei sitten enää testiviivaan punertavaa tule-kemiallinen minun mielestäni..

Suosittelisinkin lämpimästi käytettävän sen yhden kierron aikana vain YHDEN MERRKISTÄ TESTIÄ..näin ehkä vältyttäisiin hermoiluilta ja ehkä pahata pettymykseltäkin kun testit "eivät toimi"..
..toki maanatai kappaleitahin aina välistä markkinoilla on ja se ikävää.. :/

Moni alkaa sen ekan haamuisen jälkeen testailemaan monilla eri merkkisillä testeillä ja sitten niittä viivoja/haamuja tulee ja ei tule ja tulee-tätä rataa..päähän siinä menee ihmisen lapselta jo sekaisin, huh.. :(

Kaikki testithän eivät reagoi HCG:n samoin/yhtä nopsaan.

..ja nämä miun ihan OMIA mielipiteitä ja ajatuksia vain :) ..

Plussapölyä paljon kaikille!!!
a009.gif

KS09 toivon, jotta siun haamuinen nyt vahvistuu kunnon plussaksi!!!:wave::heart:

mur-mur Nyt mitä olen testaillut, ovat kaikki olleet noita herkkiä saman merkkisiä liuskatestejä :) Ja predictorista mulla sen verta kokemusta, että se kyllä antoi väärän plussa, sillä verikokeilla varmistettiin, ettei minkäänlaista hormonia kehossani ollut. Reagoi vissiin vähän ristiin jonkun toisen hormoonin kanssa.
Mietin itsekseni, että josko nää sitten on vaan sen kemiallisen / varhasen km:n jäämiä ja ov olis tulossa läimmän viikon aikana. Se selittäisi tuon haamun ja plussan sylki ov testissä.

Ajattelin itsekseni katsoa muutaman päivän ja tehdä sitten vaikka sen digi testin, toivottavasti se ei sitten enää reagoisi edellisen jäämiin :ashamed:

KS09 Niin, vaikeahan sitä on sanoa, miten se haamu nyt ilmestyi..moni asia noissa testailuissa jää salaisuudeksi..pitää vain odotella ja testailla sitten uudemman kerran..

Toivon pikaista plussaa!!!:heart:

KS09 mulle tuli niitä viivoja ja haamuja vaikka en raskaana ollutkaan..Soitin silloin aconille joka niitä valmistaa niin sanoivat että kyllä ne testit antaa vääriä viivoja ja että hyvittävät ilman muuta ja sain sieltä kosmetiikka paketin. En nyt sun tilanteesta tiedä mutta itse jatkossa uskon viivaan vasta kun se näkyy metrin päästä hämärässä :laugh:
Pettymykset on vaan pahoja noitten haamujen kaa jos ne ottaa tosissaan..tee digitesti niin ei tartte tihrustaa.. Toivotaan että se plussaksi kääntyisi!!!
Mä näytin silloin ne mun testit apteekissa ja totesivat niiden perusteella että kyllä raskaana oot, joten mulla se ei ainakaan ollut mielikuvituksen kepposia! iin näytin vielä gynellekin ja ihmetteli kovasti, mutta virheitä niissä on..
Ei auta ku odottaa...aika näyttää..

Kirjoittelinkin tuossa ylempänä, että YLEENSÄ raskaus on yrittänyt alkaa jos testiin ilmestyy testiviivan kohdille punervaa testiajan sisällä..omat kokemukseni kirjoittelin ja vaikeahan aina mennä sanomaan muiden tapauksista..

Ise olen testaillut raskautta näillä testeillä: Kotitestin One Step liuska(herkkä ), Raskauskeijun liuska,(herkkä ) Testikaupan puikko,(herkkä ) Prisman FindOut liuska,(ei herkkä ) Apteekin oma puikko,(ei herkkä ) Vilja puikko.(herkkä )..sitten oli sellainen ns. kasettitesti..olikohan Firs singal merkkinen?(ei herkkä )..

Mihinkään noista testeitä ei tullut minkäänmoista viivaa testiajan sisällä-eikä kyllä sen jälkeenkään..PAITSI..----->

Vilja puikkotesti ja FindOut antoivat ns. roskishaamut-Viljaan tuli väriäkin..ja testejä katseltu siis uudemman kerran paljon testiajan mentyä umpeen!"

..loppukaneettina ehkä tämä--> Kannattaa varmaan testailla AIKAISINTAAN vasta sitten kun kierron viimeinen päivä menossa ja menkkoja ei näy!! =)

Joo, no viime kierrossahan mulla oli perjaatteessa 5 päivää menkat myöhässä, ja aikasemmin samassa kierrossa olin saanut tosi haaleen haamun. Enkä kyllä yleensä testaile pitkin kiertoa :D Mutta nyt kun se sylkiov testikin anto positiivisen tuloksen ja noita herkkiä liuskoja on aika monta tuolla kaapissa, ajattelin vielä kokeilla, kun on ollut tätä väsymystä ja rintojen aristusta jo viime kierron lopusta asti... Ja kyseessä siis raskauskeijulta tilattu herkkä testi.

http://www.raskaustestit.org/

Yleisimmät syyt jotka aiheuttavat virheellisen testituloksen

1) Virheellinen negatiivinen tulos raskaustestissä johtuu lähes poikkeuksetta siitä että testi tehdään liian varhain hedelmöityksen jälkeen. Erittäin herkät raskaustestit (10 mIU/ml) havaitsevat raskauden alkamisen 7 - 10 päivän sisällä hedelmöityksestä. Tavalliset raskaustestit (25 -50 mIU/ml) havaitsevat hedelmöittymisen 10 -15 päivän sisällä.

2) Virheellinen positiivinen johtuu yleensä lääkeaineesta/sairaudesta jotka horjuttavat kehon HCG-tasapainoa. Näitä ovat mm. luteinisoiva hormoni, reuma, aivolisäkkeen tuottama hCG, istukkasyöpä ja hedelmöityshoitojen yhteydessä annettu HCG-pistos.

HUOM!! Tämän mukaan myös ovulaatio voi aihettaa sen, että R-testin tulos ei ole luotettava!!..tämä miulle IHAN UUTTA!!

Yhteistyössä