Kierto sekaisin, ovulaatio ja menkat samaan aikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "riina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"riina"

Vieras
Minulla on normaalisti n. 30pv kuukautiskierto joka on tullut suunnilleen säännöllisesti joka kuukausi, mutta nyt tässä kuluvalla kierrolla menkat olivat myöhässä sen parisen viikkoa. Menkkojen aikaan harrastettiin miehen kanssa seksiä ilman ehkäisyä, ja nyt pitäisi jo uusien menkkojen alkaa muutaman pvän sisään normikierron mukaan, mutta minulle on alkanut ilmestyä raskausmaisia oireita... laskin sitten, että ovulaation olisi pitänyt tulla juuri samaan aikaan noiden myöhästyneiden menkkojen kanssa

Onkohan kuinka todennäköistä, että menkkojen myöhästymisestä huolimatta ovis olisi tullut normaaliin aikaan ja voisin olla raskaana? :) Toisaalla aina sanotaan ettei raskaaksi tuleminen menkkojen aikana ole mahdollista, ja toisaalta taas kuulee että raskaaksi voi tulla mihin kuun aikaan tahansa= ovis olisi mahdollinen?

Jos olisi olemassa jotain 100% varmoja päiviä, niin se olis aika hyvä, ehkä paras, ehkäisykeino vai mitä? Eli KYLLÄ, voit tulla raskaaksi missä kierron vaiheessa tahansa, todennäköisyys on suurempi jossain vaiheessa, mutta kuka sen sitten kertoo että koska on just se vaihe. Tämähän siis on eräs tämän palstan ikuisuuskysymyksistä, vaikka totuus kerrotaan jo peruopetuksen viidennellä luokalla jokaiselle suomalaiselle.

Kyllähän minä tuon siis tiedän, mutta lähinnä kaipailin kokemuksia tms. jos jollekin olisi vaikka käynyt samoin... Ja en olekaan ollut siinä uskossa että voisin vain ilman ehkäisyä vedellä tulematta raskaaksi, itse asiassa raskaus olisi meille oikein toivottu juttu :)

Yhteistyössä