kierto ei ole vieläkään normalisoitunut :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:53 voiei kirjoitti:
Tätä mä en vieläkään helmiäinen tajua, että nyt vauva ei saanut tulla, mutta ensi vuonna = ½ vuoden päästä kyllä...onpa tarkkaan ajoitettua hommaa.
No se on niin monesta kiinni, kato.
Voin hyvin kuvitella, että elämän tilanne on sellainen, että ei voi/halua olla ihan vielä raskaana/saada vauvaa.

Onhan se iso päätös ja asia.

Mun mielestä parempi hoitaa varmuuden vuoksi ehkäsy näin, se on tosi viisasta. Ihan kieroo hommaa, kun tästä haukutaan ja ihmetellään. Jos olis kyse abortista, niin monikin silittelis päätä ja halailis. Sairasta. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:59 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:57 helmiäinen kirjoitti:
meillä kaikilla on erilaiset tapamme toimia.
Niin, vielä kun muistaisit tämän itsekin aina :flower:
en ole muita kieltänyt toimimasta oman tapansa mukaan. en todellakaan, oli asia sitten mikä tahansa. oman mielipiteeni kyllä ilmaisen, koska siihen myös minulla on oikeus. mutta se koskee vain omaa katsomustani, aina olen painottanut etten moralisoi toisia vaikka he tekisivät toisin :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:02 Mi gorda bella kirjoitti:
Niin.. harmi vaan kun ne lapset ei tuu niinkun postimyynnistä. Että nyt kun tilaan niin yhdeksän kuukauden päästä on nyytti sylissä. Mutta jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee. =)
tiedossa on tuokin. ja oikein hyvin onkin. se ei kuitenkaan meidän mielestämme ole syy toimia vastuuttomasti. mutta muut toimivat kuten haluavat, ja hyvä niin. :flower:
 
Mun mielestä ap toiminut ihan järkevästi. Kannatan jonkunlaista suunnittelua tossa perheen perustamisessa että on sitten hyvät olosuhteet ja muutenkin asiat sillä mallilla et vauvalle aikaa ja tilaa elämässä. Onnea yritykselle ja odotukselle kun sen aika :flower: :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:04 vieras kirjoitti:
Mun mielestä ap toiminut ihan järkevästi. Kannatan jonkunlaista suunnittelua tossa perheen perustamisessa että on sitten hyvät olosuhteet ja muutenkin asiat sillä mallilla et vauvalle aikaa ja tilaa elämässä. Onnea yritykselle ja odotukselle kun sen aika :flower: :hug:
kiitos. =) :hug: :flower:
 
Minulla aikoinaan kierto ei mennyt ollenkaan sekaisin. Voihan tuo sinun heittelevä kierto ainakin osittain selittyä myös sillä että stressaat aiaa vissiin aika mahottomasti?


Ja asian vierestä. Minä en ymmärrä miksi ihmeessä porukka alkaa moralisoimaan että "ai että puolen vuoden päästä lapsi saa tulla mutta nyt ei?". Miksi asia ei voisi olla näin? Onko siis huono asia jos tulevat vanhemmat ajattelee tulevan lapsensa parasta ja yrittävät ajoittaa toivotun lapsensa sellaiseen elämän tilnateeseen missä heillä on mielestään parhaat mahdollisuudet lapsesta huolehtia?
Kummallista että yhtä moralisoidaan siitä, että tämä pitää tarkkaa huolta ehkäisystään vaikka joskus niitä mukuloita haluaakin ja toisella kädellä sitten osotellaan syyttelevästi toisia joiden ehkäisy mahdollisesti on pettänyt ja ei-niin-toivottu lapsi on saanut alkunsa ja vanhemmat hänet vastaan silti ottaa.
En voi kun ihmetellä millä lynkkaus mielialalla jotkut alkavat vastaamaan tähänkin ketjuun. ja jos sen tietämättömyyttään tekevät, niin kohteliasta varmaan olisi ensin kysyä mistä on kysymys ennen kun alkaa nakkelemaan kiviä niskaan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:04 vieras kirjoitti:
Mun mielestä ap toiminut ihan järkevästi. Kannatan jonkunlaista suunnittelua tossa perheen perustamisessa että on sitten hyvät olosuhteet ja muutenkin asiat sillä mallilla et vauvalle aikaa ja tilaa elämässä. Onnea yritykselle ja odotukselle kun sen aika :flower: :hug:
peesi. sitä kun olosuhteet on oikeat, nauttii sekä vaaveli että äiti tilanteesta enemmän..
itse käytin jälkiehkäisyä noin 5 vuotta sitten ja kierrossa ei silloin muistaakseni ollut muutoksia.
 
ehkä tässä on osansa sitten silläkin, että stressaan asiaa. käytän ovistestiä ja mittailen aamulämpöjä :ashamed: :snotty:

mutta toisaalta tuosta kierron sekoilusta varotettiin apteekissakin. ja meille eräällä lääkäriluennolla kerrottiin, että valmiste on hiljakkoin muuttunut. en sitten tiedä. mutta huoli on joka tapauksessa suuri :(
 
Jotkut täällä kirjoittavat nyt siihen tyyliin kuin helmiäinen olisi ollut raskaana. Siis heillä petti ehkäisy, mutta ei se automaattisesti tarkoita sitä että nainen tulisi raskaaksi. Koska vauva helmiäisellä ja miehellään suunnitelmissa vähän myöhemmin, niin helmiäinen sitten otti jälkiehkäisyn. Entä sitten?

Itse halusin lapsen vaikka opiskelin ja lopetin koulun kesken. Mutta se oli mun valintani enkä kadu sitä pätkääkään, koska nyt en pakosta voi saada lisää lapsia saamieni syöpähoitojen vuoksi. Jos raskauden yrittämistä oltaisiin siirretty mun koulun takia, niin tuskin mulla olisi lasta ollenkaan.
 
Kaksiko kiertoa sulla nyt sekaisin? Kyllä ne siitä vielä normalisoituu, kun lakkaat hermoilemasta. Sinuna heittäisin ovulaatiotikut roskiin ja vain nauttisit lapsenteon harjoittelusta :D tärppää sitten kun tärppää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:09 kookosta kirjoitti:
Ja asian vierestä. Minä en ymmärrä miksi ihmeessä porukka alkaa moralisoimaan että "ai että puolen vuoden päästä lapsi saa tulla mutta nyt ei?". Miksi asia ei voisi olla näin? Onko siis huono asia jos tulevat vanhemmat ajattelee tulevan lapsensa parasta ja yrittävät ajoittaa toivotun lapsensa sellaiseen elämän tilnateeseen missä heillä on mielestään parhaat mahdollisuudet lapsesta huolehtia?
Jep, mullekaan ei mene jakeluun moinen moralisointi. :whistle: Tässä oli kysymys vain jälkiehkäisystä, ei abortista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:30 vieras kirjoitti:
Haluaisit vauvan, mutta otit jälkiehkäisyn? Vai mitä tämä meinaa?
Samaa ihmettelin just ku luin tän. Eka kirjottelee et halu nyytin (jo pidemmän aikaa kirjotellu) ja sit ottaa jälkiehkäisyä hmm...melko kummallista :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 17:19 mammutti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:30 vieras kirjoitti:
Haluaisit vauvan, mutta otit jälkiehkäisyn? Vai mitä tämä meinaa?
Samaa ihmettelin just ku luin tän. Eka kirjottelee et halu nyytin (jo pidemmän aikaa kirjotellu) ja sit ottaa jälkiehkäisyä hmm...melko kummallista :eek:
No mutta oletteko te nyt lukeneet ihan kunnolla, vaan pelkästään silmäilleet?

Siis eikö tuo ole jo tähän mennessä selvinnyt, että helmiäinen haluaa lapsen, mutta ei vielä. Ei taida olla ensimmäinen vauvakuumeinen tälläkään palstalla, joka ei ole yritystä aloittanut elämäntilanteen takia, mutta kuitenkin kuumeilee.

Vauvan tekoa voi myös suunnitella :whistle:
 
näin täällä
Me kyllä ihan laitettiin vauva "tilaukseen"; piti alkaa jo kesällä yrittämään mutta minäpäs halusinkin vielä hieman poltella tupakkaa ja lipittää ihania siidereitä ja olla kunnolla kännissä niin lykättiin sitten parilla kk:lla. Ja sit kun se hetki koitti niin tärppäs heti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:26 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:21 harald haaraparta kirjoitti:
siis sinä olet tehnyt abortin vai??
osoitit taas kerran tyhmyytesi.
okei ,kiitos vaan sullekin.
minä en missään nimessä tarkoittanut mitään pahaa, vaan ihan erehtysin noissa termeissä. :(
minä luulin siis ,että olet ottanut lääkkeellisen abortoinnin ja ymmärsin tekstistäsi,että haluatte nyt heti lapsen.
no aivan sama ,ei kuulu mulle, eikä ollut missään nimessä tarkoituksena mikään paha.
ps. voisit sinäkin hiukan miettiä mitä kirjoitat toisille. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:31 nytkypylly kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:29 Mischa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:26 helmiäinen kirjoitti:
osoitit taas kerran tyhmyytesi.
Sinä taas kyvyttömyytesi olla kohtelias.
:eek: no kyllä musta tuo oli niiiiin asiaton kommentti!! \|O
no voi herranen aika, en minä mitään pahaa tarkoittanut.
jotenkin vain sekosin termeissä(syynä ehkä ruotsalaisuuteni ja TYHMYYTENI)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 13:36 harald haaraparta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:26 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:21 harald haaraparta kirjoitti:
siis sinä olet tehnyt abortin vai??
osoitit taas kerran tyhmyytesi.
okei ,kiitos vaan sullekin.
minä en missään nimessä tarkoittanut mitään pahaa, vaan ihan erehtysin noissa termeissä. :(
minä luulin siis ,että olet ottanut lääkkeellisen abortoinnin ja ymmärsin tekstistäsi,että haluatte nyt heti lapsen.
no aivan sama ,ei kuulu mulle, eikä ollut missään nimessä tarkoituksena mikään paha.
ps. voisit sinäkin hiukan miettiä mitä kirjoitat toisille. :(
kuule. mene vaikka sen teidän takapihan hiipparin kanssa treenaamaan etupyllyäs. kyllästyttää nimittäin noi sun juttus.
 
voi elämä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 15:40 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 13:36 harald haaraparta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:26 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:21 harald haaraparta kirjoitti:
siis sinä olet tehnyt abortin vai??
osoitit taas kerran tyhmyytesi.
okei ,kiitos vaan sullekin.
minä en missään nimessä tarkoittanut mitään pahaa, vaan ihan erehtysin noissa termeissä. :(
minä luulin siis ,että olet ottanut lääkkeellisen abortoinnin ja ymmärsin tekstistäsi,että haluatte nyt heti lapsen.
no aivan sama ,ei kuulu mulle, eikä ollut missään nimessä tarkoituksena mikään paha.
ps. voisit sinäkin hiukan miettiä mitä kirjoitat toisille. :(
kuule. mene vaikka sen teidän takapihan hiipparin kanssa treenaamaan etupyllyäs. kyllästyttää nimittäin noi sun juttus.
Tässä TAAS kerran näkee helmiäisen empatiatason ja samoin äo:n. Miinuksella nääs molemmat ja vielä hoitoalalle aikoo ammatikseen :x :x
 
vakkari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:01 voi elämä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 15:40 helmiäinen kirjoitti:
kuule. mene vaikka sen teidän takapihan hiipparin kanssa treenaamaan etupyllyäs. kyllästyttää nimittäin noi sun juttus.
Tässä TAAS kerran näkee helmiäisen empatiatason ja samoin äo:n. Miinuksella nääs molemmat ja vielä hoitoalalle aikoo ammatikseen :x :x

Vaikka mä kuinka yritän niin en pysty mitään hyvää helmiäisestä ajattelemaan enkä toivo hänelle mitään hyvää,päinvastoin!
On nää niin monta kertaa karvat nostanu pystyyn,nää helmiäisen kommentit...Noh,elämä toivottavasti opettaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:15 vakkari harmaana kirjoitti:
Vaikka mä kuinka yritän niin en pysty mitään hyvää helmiäisestä ajattelemaan enkä toivo hänelle mitään hyvää,päinvastoin!
On nää niin monta kertaa karvat nostanu pystyyn,nää helmiäisen kommentit...Noh,elämä toivottavasti opettaa...

Samoin... Mulla tuli heti Helmiäinen mieleen, kun katsoin dr. Philin jakson, missä se äiti inhos lastaan, joka ei ollutkaan täydellinen. Ei millään pahalla...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:23 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 17:15 vakkari harmaana kirjoitti:
Vaikka mä kuinka yritän niin en pysty mitään hyvää helmiäisestä ajattelemaan enkä toivo hänelle mitään hyvää,päinvastoin!
On nää niin monta kertaa karvat nostanu pystyyn,nää helmiäisen kommentit...Noh,elämä toivottavasti opettaa...

Samoin... Mulla tuli heti Helmiäinen mieleen, kun katsoin dr. Philin jakson, missä se äiti inhos lastaan, joka ei ollutkaan täydellinen. Ei millään pahalla...
no voi. koita silti pärjätä. tuo viestini oli osoitettu haraldille, ei teille taivastelijoille. minulla oli viestini ulkoasulle oikein hyvä syy. :flower:
 

Yhteistyössä