Kierto ei käynnisty km jälkeen

Odottaminen ei sovi mulle, joten siks pakko päästä jo kyselemään kohtalontovereita.
Keskenmenosta nyt 3kk täynnä, olin rv 9, kaksosraskaus, ultrassa ei löydetty enää sykkeitä, tyhjennettiin lääkkeillä.

Eli tosiaan 3kk kulunut tyhjennyksestä ja kuukautisia ei oo vieläkään kuulunu. Lääkäriltä saadussa lapussa kerrottiin että kierto käynnistyy yleensä 4-6 viikossa. No mulla on menny jo 12 Tiedän, että se on yksilöllistä, mutta alkaa kyllästyttää. Uudelleen kun on paha yrittää kun kierto ei toimi.. Ja ymmärtääkseni toimenpiteisiin ei ryhdytä kun vasta 6kk jälkeen.

Ohjeistushan on myös odottaa ekat menkat, ennenkö yrittää raskaaksi uudestaan. Onko mun enää tarvetta odottaa kun aikaa on jo kulunu?
 
Samaistun isosti tuskaan. Ensimmäinen km oli tasan vuosi sitten, ja kierto-ongelmia ollut myös e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Kierto ei palatunut kahteen kuukauteen, ja omatoimisesti otin kaapista löytyvän terolut-kuurin 10pv, joka sillon pillereiden lopetuksen jälkeen palautti kierron. Kuukautiset tuli, ja taas kesti kauhean kauan että seuraavakaan tuli. Kp85 menin gynekologille, ja hän neuvoi ottamaan vielä sen terolutin. Tämän jälkeen tulin uudelleen raskaaksi, vaikka ovis tuli vasta joskus kp45. Eli kaikenkaikkiaan kesti puoli vuotta lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen että tulin raskaaksi, vaikka yk oli vasta toinen.

Tulin siis joulun tienoilla uudelleen raskaaksi, ja eikös sekin sitten mennyt kesken maaliskuun alussa, ja taas lääkkeellinen tyhjennys. Suru oli tietysti mitä syvin ja tuskallisin, mutta päätin ottaa onnen omiin käsiin, ja menin uudelle lääkärille joka oli perehtynyt hedelmöitykseen ja niiden ongelmiin. Hän neuvoi ottamaan sen terolutin suoraan kun tyhjennyksestä oli mennyt 6vkoa, ja samaan syssyyn määräsi letrozolit, jotta ovista ei tarvitsisi odottaa sinne kp45 saakka (mulla myös PCO joten pieni lääkeboosti tekee oikeen hyvää). Raskauduin siitä saman tien ja ovis oli kp15, nyt olen siis kolmatta kertaa raskaana erittäin skeptisenä ja oletan vaan että tämäkin menee kesken. Mutta se mikä on ihanaa, on että jos tää menee kesken, niin tiedän miten toimia, eikä tarvitse sitä puolta vuotta toivottavasti tuskailla niinkun ekalla kerralla.

Nyt tulikin pidempi elämäntarina, ajattelin että se ehkä auttaa sua, kun oon ollut niin samassa tilanteessa. Lääketiede on ihmeellinen ja osaa auttaa, suosittelen että yrität saada vaikka just noi terolutit käsiisi kun se on puhdasta keltarauhashormoonia eikä ole haitaksi.

Tsemppiä ihan hirveesti! <3
 
Kiva kun vastasit! Huh aikamoinen tarina sullakin. Keskenmenon jälkeen ekan kuukauden olin vaan huojentunu kun ei tarvinnu hetkeen ajatella raskausasioita. Mutta kummasti kun kk oli kulunu, mieli piristy ja uus yritys alko pyörii mielessä. Huvittavaa kyllä, muutama päivä tän mun keskustelun alotuksen jälkeen tunsin ovulaation, ja myös ovistesti vahvisti asian. Nyt on sit yritetty, ja odotellaan tuottiko tulosta. Jokatapauksessa tärkeintä on se, että kierto käynnisty viimein. Jes!

Tsemppiä sulle super paljon odotukseen! Ei auta kun uskoa, että tällä kertaa onnistaa❤
 
Ohjeistushan on myös odottaa ekat menkat, ennenkö yrittää raskaaksi uudestaan. Onko mun enää tarvetta odottaa kun aikaa on jo kulunu?
Kävin km jälkeen yksityisellä ultrassa varmistamassa, että oli tyhjentynyt kokonaan. Lääkäri totesi samalla, että ovulaatio tulossa muutaman päivän kuluessa ja ei kuulemma syytä odottaa, että olisi kuukautiset välissä.
Nyt tuntuu siltä, että nappasi heti uudelleen. Pienenä haasteena tässä vaan on se, että kierron sekoittumisen takia ei tiedä milloin testin voisi tehdä "luotettavasti"...
 

Yhteistyössä