kiertääkö teillä lasten alusvaatteet sisarukselta toiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
jos kiertää niin mihin ikään asti ne on kierrätetty ja jos ei kierrä niin miksi ei?

ihan mielenkiinnolla kysyn kun tuossa juuri laiton kuopukselle esikoisen liian pienet pikkarit...

Ei kierrä. En vois kuvitellakaan itse laittavani kenenkään vanhoja alkkareita jalkaan, joten en vaadi sitä lapsiltakaan. Myös sukkapuolessa sama homma.
Ihan uudet on esikoiselle ostettu, ja niin ostetaan myös kuopukselle. Muita vaatteita kyllä jätetään esikoiselta odottamaan kuopusta.

Juu, kiertää ne mitkä on ehjänä ja puhtaana säilyneet. Esikoinen nyt 2,5 v ja yhä ajattelin vanhoja viikata kaappiin kuopusta odottamaan.

Parilta tutulta olen myös hyväkuntoisia pikkareita saanut ja olen niitäkin lapsella käyttänyt (hui kamala).

Lasten alusvaatteissa on se eri asia, että ovat käytössä max muutaman kuukauden kun taas aikuiset käyttävät normaalisti alusvaatteensa ns. loppuun saakka ja sama pätee sukissa. Kirppikseltä en kyllä tohtisi alusasuja enkä sukkia ostella.

Ei kierrä, kun en jaksa monia vuosia säilytellä... ikäeroa 6v... Mun poika saa mun veljen vanhat joskus. Ne on kyllä nii halpoaj että tulee monesti ostettua kun on tarvis. Pitkät kalsarit kyllä kierrätetään..

meillä kans siis siistinä pysyneet keirtää...ihan sukkia myöten jos sukat on vielä ehjät niin mikäs huono juttu se on? yhtä lailla on t-paita lähinnä ihoa ja niitäkin kierrätetään...
oon ottanut myöskin kaverien lasten pieneksi jääneitä sukkia ja taisi jostain tulla parit pikkarit sellasta pientä kokoa joita ei paljoo oltu käytetty...
sit jos lapsi alkaa ite pitään sitä ällöttävänä niin en pakota pitään toisen vanhoja mut miksei siihen asti vois näin tehdäkin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sit jos lapsi alkaa ite pitään sitä ällöttävänä niin en pakota pitään toisen vanhoja mut miksei siihen asti vois näin tehdäkin...

Voiko tuollainen asenne tulla lapselle tyhjästä? Tuskin. Aikuisilta tai vanhemmilta lapsilta se tulee jos on tullakseen. Meillä lapset on pienestä pitäen tottuneet siihen, että vaatteet on käytettyjä ainakin osittain ja se on lasten mielestä ihan kivaakin, että saa sellaisen t-paidan päälleen, joka on ollu naapurin pojalla ja isollaveljelläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voiko tuollainen asenne tulla lapselle tyhjästä? Tuskin. Aikuisilta tai vanhemmilta lapsilta se tulee jos on tullakseen. Meillä lapset on pienestä pitäen tottuneet siihen, että vaatteet on käytettyjä ainakin osittain ja se on lasten mielestä ihan kivaakin, että saa sellaisen t-paidan päälleen, joka on ollu naapurin pojalla ja isollaveljelläkin.

No kyllä voi. Kyllähän lapsillaki alkaa muodostua omia mielipiteitä asioista vaikka vanhemmat tekiski jollain tapaa. kyllä meilläki vaatteita kierrätetää mut kyl mä silti voin kuvitella, et joku lapsista ei suostuis toisen vanhoja laittaa.

Kiertää hyväkuntoiset.Eikös konepesu ole riittävä? Minun ei ainakaan ole tarvinnut likaisia pukea. Kunnolla pesty ja uudelleen päälle.
Opetetaanko lapset kertakuluttajiksi! Pari kertaa päällä ja vaate roskiin.Tätäkin olen nähnyt.!

tuolla joku kommentoi siihen kun laiton et kun lapsi ei enää ite halua itää toisen vanhoja alusvaatteita niin lopetan niiden kierrätyksen...
niin tarkotin just tota et lapsi oppii muilta sen että joku asia on ällöttävää ja alkaa kapinoimaan sitä vastaan. ja alusvaatteissa sen voin ymmärtää mutta siinä vaiheessa kun ne alkaa sanoon etten mä voi pitää tätä serkulla ollutta paitaa päällä niin voi pojat saavat kuulla kyllä rahan arvosta ja hyvän ja ehjän vaateparren kulutuksesta pikku saarnasen...eli jos vaan jostain saadaan hyvän näköstä tai kirpparilta ostetaan pilkkahintaan jotain kivaa niin niitähän pidetään ja kaiken ei todellakaan tarvii olla uutta!
ja tuskinpa nuo ihan tosi ronkeleiksi kasvaakaan kun meistä ei kumpikaan oo vanhemmistakaan sellanen. aina noi on tykänny kattoo jotain kassillista toisten vanhoja että mitä aarteita kellekkin sieltä löytyy! se on aina vähän kuin olis joulu kun saa jotain...vaikkakin vaan niitä toisten vanhoja ja pois heittämiä vaatteita ; D

Uusimmat

Yhteistyössä