kierrosta ja muusta sekavia kysymyksiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MML
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MML

Jäsen
09.12.2008
208
0
16
Olemme yrittäneet vuoden saada lasta. Raskauduin viime heinäkuussa, mutta se meni kesken vk 21. Raskautumiseen meni siis puolisen vuotta, joka ei siis lääketieteen nimissä ole mitenkään pitkä aika. Keskenmenon jälkeen ekat kuukautiset tuli normisti "kiertopäivä" 26. Sen jälkeen oli 30 päivän kierto, jossa oli kaikennäköistä välivuotoa. Seuraava (eli nyt meneillään oleva kierto) venyy myös, nyt menossa kp 29. Kp 12 tuli jotain välivuotoa, jonka ensin ajattelin olevan oviksesta johtuvaa, mutta ilmeisesti ei kun kierto on venynyt näin pitkäksi. Ennen KM kierto oli 26-28.

Olisiko täälä kenelläkään tietoa, vaikuttaako nuo välivuodot hedelmöittymiseen? Siis haittaako ne limakalvoa jne. Entä kieron pidentyminen, voiko tarkoittaa etten ovuloi? Viimeisimmässä kierrossa on ollut kaikenlaisia vatsakipujakin viimeiset pariviikkoa. Pelkään jo endometrioosia yms. Keskenmenon jälkitarkastuksessa lekuri sanoi, että jos ei ala uutta raskautta kuulumaan niin otetaan jotain avuksi. Millä yleensä aloitetaan, clomeilla? Ensi viikolla on lääkäriaika, niin sielä voisin ottaa vielä asian puheksi, mutta kyselen ensin teiltä. Tietoa löytyy varmaan enemmän kun terv. keskus lääkäreiltä :D

En taida varsinaisesti tälle palstalle kuulua, kun raskautuminen on kerran onnistunut, mutta ajattelin että täältä voisi löytyä tietoa, mitä minulla tai muilla vähän aikaa kuumeilleilla ei ole. Olen kiitollinen vastauksista ja voimia kaikille tähän piinaavaan vauvakuumeeseen.

Kierron pidentyminen on usein merkki ovuloimattomuudesta. Mulla ainakin oli pitkissä kierroissa kummallisia kipuiluja pitkin kiertoa. Luulen, että ne liittyy limakalvon jatkuvaan kasvuun ja tuhrutteluun.

Ensiksi voidaan yrittää saada kiertoa tasaantumaan pelkillä teroluteilla eli keltarauhahormoneilla. Jos ei niillä kierto lyhene, niin pitää tutkia tapahtuuko ovulaatiota ollenkaan. Clomeja määrätään ovulaatiohäiriöihin. Mutta en tosiaan ole lääkäri ja hoidot on niin kovin yksilöllisiä. Tässä oli vain tällaista mutu-tuntumaa... :saint:

Yhteistyössä