Kierronkartoitus verikokeet - Mitä sinulta otettiin?

Raitapaitainen

Aktiivinen jäsen
28.10.2007
4 934
0
36
Tampere
Tälläisen asian päätin kysyä koska multa ei ole otettu ns. kierronkartoitus verikokeita vaan joskus pari vuotta sitten (kun oli vielä kuuden vuoden tauko menkoissa..) otettiin FSH, LH, Testosteroni ja jotain muuta, jotka silloin "vastasivat tilannetta". Keväällä otettiin Väestöliitossa prolaktiini, joka oli kunnossa.

Huomenna olisi lääkäriaika omalääkärille ihan muusta syystä kuin lapsettomuudesta ja ajattelin pyytää jotain kokeita samalla kertaa. Olen väestöliitossa hoidossa, joten kaikki maksaa sitä kautta. Siksi olisi kiva saada jotain julkiseltakin puolelta. Varsinkin kun Taysiin mennään tammikuussa niin olisi sitten jo kokeita otettuna ettei siihen menisi taas yhtä kiertoa! :kieh:

Mitkä olisivat ne tärkeimmät verikokeet? Ja mihin aikaan kierrosta ne kannattaa ottaa?

Moro Raitis! =)
Kurkkasin tosta marraskuun pinosta noi mun verikokeet, ku muistin kirjoittaneeni niistä sinne ja musta otettiin kierron alkupäivinä (kp2-5) seuraavat: FSH, TSH, LH ja PROLAKT infektiokokeiden lisäksi.

En sit tiedä mihin aikaan ne yleensä otetaan, mut mulle lääkäri sanoi et kp2-5 pitää mennä. Et sun kantsii varmaan olla lähipäivinä asialla niitten suhteen, jos tätsy tulee pian kyläilemään..

Ai ne otetaan kaikki alkukierrosta.. Se oli tärkeä tieto! Kiitos!
Ja kiva kun muistutit noista infektiokokeista. Pitääkin pyytää omalääkäriltä kuppavapauskokeet samoin tein.

Maanantaina heti pitänee mennä koska tänään on kp1. :xmas:

Multa otettiin fsh, lh, tsh, prolakt ja ainakin testosteroni, joka olikin korkeampi kuin pitäisi. Huomenna on tunnin lääkärinaika väestöliitolla ja ilmeisesti saan jotain pilsuja käyttöön viimeinkin. Vähän jännittää, näin viime yönä hirveää painajaista lääkärille menosta ja kömmin sohvalle miehen viereen itkeen.
Mun kuukautiset on ollut viimeksi syyskuun alkupuolella ja verikoe otettiin kp 74 pienestä töhryvuodosta. Ajattelin, että ei päästä muuten ikinä hoidon alkuun jos jää odottamaan kuukausia kunnon vuotoa.

Heissan! Mulle tehtiin kierronkartoitusverikokeet heti tutkimusten aluksi. Kaivelin just näitä hoitokertomuksia, ja kiertopäivien 2-4 aikana olen käynyt otattamassa FSH:N,LH:N ja SHBG.n. Kp 5-8 välillä taas on otettu TSH ja T4V.
Nyt täytyy nolona tunnustaa, etten edes tiedä kaikkien noiden tarkoitusta, arvot olivat kunnossa, joten ei tullut otettua selvää. Loppukierron keltarauhashormoniarvoa? multa ei enää otettu, koska tulosten ja hoitomuodon selvittyä sillä ei ole enää väliä.

Raitapaitainen, kannattaa tosiaan otattaa julkisella kaikki mahdolliset kokeet mitkä suostuvat ottaa, tulee niin kalliiksi yksityisellä. Taisi nuokin verikokeet olla yhteensä yli 250 euroa! :kieh:

Yhteistyössä