Kierron tasaantuminen?

  • Viestiketjun aloittaja Heikunkeikun
  • Ensimmäinen viesti
Heikunkeikun
Jätin pillerit pois lokakuussa ja varsinaisia menkkoja ei ole kuulunut sen jälkeen. Söin pillereitä 12 vuotta, Mercilonia pääasiassa. Nyt sitten mietityttää, että miten kauan noita menkkoja on ""terveellistä"" odotella? Eli milloin lääkäriin..Raskaustestin olen tehnyt ihan äsken ja näytti negaa. Onko kokemuksia??
 
pilkku
Minulla kävi samanlailla ja sain odotella menkkoja lähes 4kk kunnes gyne määräsi terot. Niillä saatiin sitten menkat tulemaan. Tosin ilman teroja ei menkkoja mulla tule ollenkaan... :(
Mutta siis mulle gyne neuvoi että, kun kolmet menkat jää välistä pois, niin voidaan määrätä terot. Tosin puoli vuottakin voi ihan rauhassa odotella. Tähän mulla ei riittänyt kärsivällisyys.
 
..
Kohdun limakalvon terveyden takia on tärkeää, että vuoto tulisi ainakin 6 kertaa vuodessa, mieluummin useammin. Jos on vuoto-/kiertohäiriöitä (ja menkkojen kateissa oleminenhan on juuri sitä) voisi tutkimuksiin hakeutua vuoden sijasta jo puolen vuoden odottamisen jälkeen. Usein keho kaipaa pientä alkupotkua käynnistyäkseen eli juuri Terolut, tai muun keltarauhashormoni, -kuurin.
Itse menisin varmasti pikaisesti gynelle ultrauttamaan munasarjojen tilanteen ja hakemaan kuurin, eihän se nyt ihan luonnollistakaan ole, että menkat jäävät kokonaan pois.
 

Yhteistyössä