Kieltäytyminen ilman,että toinen loukkaantuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikääkin lähes 40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikääkin lähes 40

Vieras
Ollaan seurusteltu nyt hieman reppaat 2v. Mulla takana kipeä,ei niin siisti ero.

Eilen miesystäväni sanoi,että on ajatellut paljon,josko mentäis kihloihin..Toki minä häntä rakastan,paljonkin,mutta nyt en ole itsestäni aivan varma-haluanko kihloihin. Mun mielestä se on kuitenkin lupaus huomisesta..yhteisestä tulevaisuudesta.

Miten minä kieltäydyn,jos hän nyt polvistuu? Aika suoraan ja rehellisesti olen puhunut omasta menneisyydestäni..tähän asti on ymmärtänyt..

Eikö suoraan kuitenkin ole parempi? Kerrot että haluat olla yhdessä, mutta kipeän menneisyyden takia et ainakaan vielä halua kihloihin. Rehellisyys loukkaa aina vähemmän kun kiertely.

Ota asia puheeksi ennen kuin hän ehtii siihen kosimisvaiheeseen. Sanot suoraan että tarvitset vielä aikaa. Jos päästät miehen kosimaan ja kieltäydyt sitten, sitä ei voi tehdä kauniisti.

Voit kertoa että sulla on ed.suht.niin pahat traumat, että tällainen kihloista puhuminen nostaa vanhat asiat väkisin mieleen tuo pahan olon, vaikka kihloishin meno pitäisi olla yks suhteen ihanimmista asioista. Ja nuo ahdistavat tunteet eivät liity mitenkään häneen, päinvastoin! Kerro että tunnet olevasi hänen seurassa turvassa ja arvostettu(jos näin on), mutta se ex meni pilaamaan kaikki minkä kuuluisi olla ihania asioita käytöksellään ja nyt vaan autom. liität kieleteisiä tunteita esim.kihloihin menoa kohtaan. Mutta asiaan tulee varmasti muutos, kunhan traumoista on selvitty!