Kielikipu ja närästys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Voikohan liittyä toisiinsa? Mulla n. 3 viikon ajan ollut kieli välillä aivan takaa kipeä, eli liikuttelu sattuu. Myös joskus 3 viikkoa sitten alkoi myös närästys. Olen käynyt lääkärissä, kurkussa ei näkynyt mitään ja sain somac kuurin närästykseen. Kieli on ollut parempi, kunnes taas tänään kipeytyi ja kielen liikuttelu sattuu. Tänään on ollut myös ilmaa vatsassa, joten olen röyhtäillyt paljon :) Liittyyköhän nuo toisiinsa? Tosiaan kielikipu tuntuu aivan kielen perällä, siellä ei tunnu mitää patteja tms. joten on ihan normaalin tuntuinen.

[QUOTE="bleu";24271268]oliskohan refluksia?kuulostaisi ainakin..muistathan yrittää nukkua vaikka kaksi tyynyä päällekkäin että pää on koholla.se saattaa auttaa:)[/QUOTE]

Palleatyrä on, eli oireet samanlaiset kuin refluksissa. Pitkään on ollut oireeton, mutta nyt kesän ruokavalion takia palasi oireet..

[QUOTE="bleu";24271268]oliskohan refluksia?kuulostaisi ainakin..muistathan yrittää nukkua vaikka kaksi tyynyä päällekkäin että pää on koholla.se saattaa auttaa:)[/QUOTE]

ei todennäköisesti auta vaan pahentaa tilannetta koska tyynykasan kanssa selkä on mutkalla joka lisää painetta vatsassa=pahentaa refluksia.
sängynpäädyn kohottamista suositellaan, ei tyynypinoja.

[QUOTE="aloittaja";24271313]Palleatyrä on, eli oireet samanlaiset kuin refluksissa. Pitkään on ollut oireeton, mutta nyt kesän ruokavalion takia palasi oireet..[/QUOTE]
refluksi on oire, tarkoittaa takaisinvirtausta ja palleatyrä sulla ilmeisesti taas se refluksin syy.
kielikipu kuuluu oireisiin, eli nyt ruokavalio kuntoon ja kunnon lääkitys käyttöön (lääkäriltä saa reseptivalmisteita jotka tehoavat lähes jokaiselle)

Yhteistyössä