kieli kiinni rautaan pihalla, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja tulppu
  • Ensimmäinen viesti
tulppu
niin siis, mitä pitää sitten tehdä jos lapsi vähän nuolaisee pihalla jotain rautaista ja jää siihen sitten kiinni?
näin ei ole vielä käynyt mutta joku päivä poika halaili jääkiekkokaukaloa sen oloisesti että olisi tehnyt myös mieli vähän maistaa... :attn:
en muista itse lapsena tarttuneeni kielineni mihinkään. nyt mietinkin että repäistäänkö kieli siitä vain irti vai mitä ihmettä?

minäkin olen ruvennut tuota miettimään, kun poika sellainen viikari :p ..että mitä pitää tehdä jos niin käyp. Muistan itse lapsena kun kaverilla jäi kieli tankoon kiinne ja verta oli joka paikassa. Mutta en muista kuinka irrotettiin ja kuka irrotti :( :'(

harmaalehmu
Repiä ei kannata. Lämpöisellä vedellä tai lämpöisellä kädellä sulattaa.

Meillä olisi myös sellainen lämpösydän kotona, jota voisi ihan hyvin pitää pakkasella mukana. Sisällä on jotain nestettä ja sydän aktivoidaan napsauttamalla metalliläpyskää, jolloin se alkaa lämmetä.

Oon minäkin miettinyt, että mikä kaunis päivä tuo ikiliikkuja jää suustaan kiinni. Ehkä voisi opettaa pakkasella sormen kanssa, ettei tosiaan kannata nuoleskella pihalla mitään? Tarttuuhan märkään sormeenkin rauta ihan yhtä lailla kiinni. Mutta tajuaako tuo alle kaksivuotias kuitenkaan...

-Terveisin itse kirkon rappusten kaiteessa suustaan pienenä roikkunut-

Meillä on molemmat tytöt kokeilleet tuota ja molemmat ovat repäisseet kielensä irti ennen kuin mitää olen ehtinyt tehdä. Tosin nuorempi tyttö laittoi toiseen kertaan kielensä valopylvääseen, niin silloin jo muisti olla paikallaan, kun hain sisältä lämmintä vettä.

Yhteistyössä