Kielessä kipeä näppylä (afta?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja q
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kielessä haavaumia usein eikä ne kai mitään muuta virko kuin vitamiininpuutetta tai ärsytystä.
Mulla ollut aina selkee patti kielen sisällä ja pienen pieni "viilto" kielen pinnassa sen kohdalla. Aftat ei yleensä tule kieleen, ellei sitten kärkeen tai kielen alle. Noi haavaumat on oikeestaan missä kohdassa vaan. Aftat on pyöreitä ja valkosia.. Tässä sulle jotakin. Oon näihin perehtyny :laugh:

Tuollaisia kipeitä näppyjä voi tulla ja mennä... menee itsekseen ohi. Ei kuulosta aftalta. se ei ole mikään patti vaan enemmänkin "kuopalla" oleva kohta ja väriltään valkoinen/harmaa

Alkuperäinen kirjoittaja q:
Alkuperäinen kirjoittaja q:
Tuo näppy on kielen sivussa.. :o Mikähän se sit lienee.

Ja on pyöree, mutta punainen.. Kielen värinen.

Onko se sellanen pieni kuitenkin...kuten ne nystyt yleensä kielessä? Voi yrittää jo nyt nypätä. Ittellä on tuollasia (kuten kuvasin jo seuraavassa viestissä valkoisina) joskus. Mutta tosin paranee nopeasti kun sen saa "nypättyä" pois

mulla on just tos kielen sivullä,aika kärjessä sellai näppy,kipeä on ja koko ajan tulee viel muklutettua sillä hammasta vasten..söin vissii liikaa karkkia tänää...

Alkuperäinen kirjoittaja piupiu:
Mulla on kielessä haavaumia usein eikä ne kai mitään muuta virko kuin vitamiininpuutetta tai ärsytystä.
Mulla ollut aina selkee patti kielen sisällä ja pienen pieni "viilto" kielen pinnassa sen kohdalla. Aftat ei yleensä tule kieleen, ellei sitten kärkeen tai kielen alle. Noi haavaumat on oikeestaan missä kohdassa vaan. Aftat on pyöreitä ja valkosia.. Tässä sulle jotakin. Oon näihin perehtyny :laugh:

Ootko näyttäny lääkärille kieltäsi?
Sanoiko mitä?

Ihan sama juttu :'( Tänään ilmestyi mun kieleen kipeä näppylä... Semmoinen pieni, oikeastaan TODELLA pieni. Mitä kannattais tehdä? En raaski mennä lääkäriin. :x Ihan hirveen kipee!

Mä leikkaan aina saksilla noi nypyt kielestä. Sattuu vähän ja verta vuotaa hetken, mutta kipu hellittää heti. Jostain ihme syystä mulle tulee noita nyppylöitä, jos oon syönyt paljon karkkia. Näyttää vähän kuin turvonneelta kielen nystyrältä ja kielen sivulle tulevat.

Yhteistyössä