Kielen kirvely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainoharhainen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vainoharhainen?

Vieras
mulla oli korvatulehdus ja sain siihen amoxin kuurin.. (olen raskaana)
nyt kuuri loppu ja mulla viikon verran kieli kirvellyt ja ihan kielen takaosassa näkyy ärtyneitä nyppyjä..
pahin kirvely on ruuan jälkeen.. olen tässä miettinyt että johtuukohan noista lääkkeistä vai olisiko mulla joku vitamiinin puutostila ku en o pahemmi niitä syöny ny raskaana ollessa.. kellaan tietoa mikä voisi auttaa..

vainoharhaisena jo ajattelen että voisi olla jotain suusyöpää koska olen polttanut ennen raskautta jo monta vuotta..
vaikka kaipa se kaikki tulee mieleen niin keripukkia myöten..

Pelkää vaan, jos sen avulla pääset koko tupakkipirulaisesta irti!
Mutta, oikeasti sinulla taitaa olla sammasta eli hiivasieni suussa. Se tuppaa tulemaan antibiottien jälkeen, koska ne sekoittavat elimistön bakteeritasapainon.

Tuolla klinikka-palstalla sammaksesta on useampikin tuore ketju, mutta tässä lyhykäisesti hyviä hoitokeinoja, olipa hiivaa suussa tai alapäässä:
- hapanta, sokeritonta juotavaa sitruuna, puolukka, karpalomehu, piimät, luonnonjogurtti (koska siinä ei ole sokeria eikä muita lisäaineita)
- etikkavesiki käy purskutteluun ja alapään hoitoon
- maitohappobakteereita (-filus-tuotteet, apteekista kuivattuina sekoitettavaksi nesteeseen)
- antibioottikuurin aikana ja jälkeen
- antibiootin kyytipojaksi luonnonjogurttia, jotta elimistö happamoituu, ehkäisee myös vatsavaivoja

Hiivaa hoidetaan siis happamalla sekä pinnalta että sisäisesti.

Minulla samanlaisia oireita aiheuttavat esim. tomaatti yms happamat ruuat. Sairauden -esim flunssan- jälkeen nimenomaan. Todennäköisesti menee ajan kanssa ohi. Minä aina vältän ärsyttäviä ruoka-aineita jonkun aikaa.

mulla oli samanlaisia oireita ja huomasin niiden johtuvan siitä että join paljon fun light mehuja.. kun lopetin niiden juomisen niin parin päivän kuluttua kielikin parani itsestään.. kaipa ne lisäaineet niissä mehuissa aiheutti jonkunlaista allergiaa..

Yhteistyössä