Kevyttuotteet lisäaineita täynnä! En suuhuni pistäis.

• Viestiketjun aloittaja Barbapapa
  • Ensimmäinen viesti
Barbapapa
Jossain vaiheessa söin niitä kun yritin laihduttaa, mutta ne oli niiiiiin pahan makusia, että mielelläni palasin tavallisiin tuotteisiin.

Käytän nyt kalorilaskuria ja tsadaa 2kk aikana paino tippunut 10kg ihan normituotteilla :)

vieras
Samaa mieltä. Esimerkiksi kuohukermaa riittää pieni loraus ja antaa ihanan maun. Kevytkermaa joutuu jo lorauttaamaan reilusti, että pääsisi edes lähellekkään samaa tulosta. Marinadit lihoille teen nykyään aina itse tai sitten riittää ihan suola ja pippuri mausteeksi. Valmis marinadit ovat pahan makuisia ja täynnä lisäaineita.

ellu
aivan samaa mieltä olen. Mutta mulla ei olekaan ylipainoa, kun en syö kevyt tuotteita:) No eihän se siitä seurausta nyt ole mutta mulla on ainakin varaa syödä ihan mitä tykkään. En ikinä anna lapsillenikaan väriaineita ja keinotekoisia makeutusaineita sisältäviä mehuja, karkkeja tms...
Kilot lähtee syömällä vähemmän ja liikkumalla. Eikä kevyt tuotteisiin vaihtamalla. Kun vatsalaukku vaatii edelleen monta kiloa ruokaa päivässä, jos on tottunut tiettyyn määrään (en tarkoita kaloreita määrällä vaan tilavuusmäärää). Kun syö hetken aikaa pienempiä annoksi "kunnon ruokaa" niin vatsalaukku pienene muutamassa viikossa, eikä jaksa enää tunkea itseensä hehtaarin kokoisia annoksia. Eikä siis tarvii vaihtaa ikinä näihin epäterveellisiin kevyt tuotteisiin.

Odottava äiti
Täällä myös yksi, joka ajattelee samoin. Noh, noita kevyempiä kermoja tulee käytettyä esim. sitä creme vispiä ihan sen vuoksi, että se pysyy hienosti kakun päällä ja maku säilyy parempana kauemmin (niiin ne säilöntäaineet...). Muutoin kyllä olen vaihtanut melkeinpä kaikki tuotteet normituotteisiin. Rasvatonta maitoa ja piimää meillä juodaan. Juustona on 17% juustot. Muutoin on kyllä normaalijugurtit, majoneesit yms.

Yhteistyössä