Kevätkevennys =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jojo

Vieras
Juuri tähän aikaan vuodesta päiväkotien pihamaat alkavat olla varsin liejuisia. Ulkona tarvitaan kuravaatteet ja kumisaappaat, ja päiväkodin henkilökunta sonnustaa täpötäydessä, kuivauskaappien ansiosta kuumankosteassa eteisessä pienimmille ulkovarusteita päälle. Pienellä pojalla on nippa nappa jalkaan mahtuvat kumisaappaat, jotka pitää kumminkin saada hivutettua kunnolla jalkaan ja kurahaalarin lahkeen sisään. Hoitaja ähertää saappaiden parissa, saa ne jalkaan, vetää kuriksenlahkeet paikoilleen ja takin vetoketjun kiinni.

Poika (P): "Mulla on pissahätä."

Hoitaja riisuu takin, saappaat ja kurikset, poika käy vessassa. Pian hän on taas pukeutumisvuorossa. Hikoileva lastenhoitaja nyhtää puoliväkisin saappaat takaisin jalkaan.

P: "Nää ei oo mun saappaat."
Hoitaja (H): *Vetää saappaat jalasta, laittaa mukana rullautuneet sukat ojennukseen.* "Missä sinun saappaasi sitten ovat? Menepä äkkiä hakemaan."
P: "Mun saappaat oli aamulla ihan märät, äiti sanoi, että mä voin ottaa nämä siskon saappaat tänään"

Tulipunainen lastenhoitaja kiskoo kittanat saappaat vielä kerran pojalle jalkaan, auttaa takin ylle, sulkee vetoketjun, vetää kuristen lahkeet saappaanvarsien päälle ja auttaa pipon päähän.

H: "No niin, missäs sun lapaset on? Käypäs hakemassa."

P: "Äiti laittoi ne aamulla saappaisiin"

Kevättä rinnassa
lukijankuva_0.jpg

Yhteistyössä