*Keväällä 2013 hoitoja aloittavat (ivf/icsi)*

Venla74: Toivotaan parasta! Mahdollisuus se on pienikin mahdollisuus :)

Vihervaara: Hyvä että saat nyt lepäillä :) Jospa se kyytiläinen tarrais hyvin kiinni kun et turhia rehki ;) No joo, ei se taida ihan siihen vaikuttaa..kai? Olen itse miettinyt tuota, että kuinkahan yleistä on että on pitkäänkin kipuja punktion jäljiltä. Kun se sitten joskus itsellä on edessä, ni mietin vaan että täytyskö varautua pidempään kotoiluun? Töihin pitää kuitenkin varotella että ainakin se 3 päivää tulee sairaslomaa, eikös? Mutta jos on todella fyysinen työ, niin antavatkohan automaattisesti enemmän saikkua vai onko se ihan olotilasta kiinni?
 
Viimeksi muokattu:
miumau* Oon ymmärtäny että yleensä 3pv saikkua, punktiopäivästä alkaen. Mä oon vaan tällänen sekundakappale, niin rupes noi vanhat kiinnikkeet vaivaamaan ja siksi vietän aikaani täällä kotona. Siitä maanantain epätoivoisesta työpäivän yrityksestä oli ainakin se apu, että nyt pystyn paremmalla omalla tunnolla kököttämään kotona, kun tiedän etten varmasti töihin pysty... Aika kuluu hitaaaaaasti...
 
Vihervaara Punktio oli tiistaina ja sujui hyvin. Toimenpide oli loppujen lopuksi melko kivuton, kipulääkkeiden ansiosta. Jalat tärisivät lähinnä pelkästä jännityksestä. Pari päivää olen lepäillyt vaan ja elellyt rauhallisesti. Tänään jo aivan normaali olo, huomenna palailen siis töihin. Ultrassahan näkyi munarakkuloita 12-15. Kymmenen lopulta tyhjennettiin, saaliiksi saatiin kahdeksan munasolua. Neljä niistä hedelmöittyi ja vain kaksi lähti lopulta jakaantumaan. Eli melkoinen kato on matkan varrella käynyt :(

Tänään sain kuitenkin alkion kyytiini ja toinen meni pakkaseen. Täällä päin siis piinapäivät myös virallisesti alkaneet. Harmi on suuri kun vain kaksi alkiota lopulta aikaiseksi saatiin, mutta aion kuitenkin olla nyt positiivisella mielellä; yksikin riittää! =)
 
Enneliina Hienoa että olet jo hyvässä kunnossa. Tarrasukkia kovasti mukaan! Ollaan vain tyytyväisiä siitä yhdestä huurunenästä pakkasessa! Jaksamista piinapäiviin.

Eilen koitin liikkumista; vähän autokyytiä, kävelyä ja kotona sitten istumista. Illalla olin jo kipeämpi ja tämä on selvästi kipeämpi päivä. Saikku jatkuu siis viikonloppuun ja ma käyn sitten gynellä jos olen vielä kipeä. Soittelin siis klinikalle ja varmistin että uskallan vain seurailla. Piinapäivät siis jatkuvat pötkötellessä...
 
Hei taas!
Minä olen ollut kuin tulisilla hiilillä, odottanut tuleeko siirto perjantaina vai ei.
Punktion jälkeinen päivä oli raskas. Eilen aamulla otin vielä särkylääkkeen ja torkuin monta tuntia. Hirveä väsymys ja tavallaan masentunut olo, koska saalis oli heikko. Iltaa kohden taas elämä voitti vaikka ajatukset näissä asioissa pyörikin.
Kävely nipistelee edelleen alavatsaa ja vessassa saa käydä koko ajan, aivan kuin virtsarakko oli kutistunut entisestään ;-) Juoda pitäisi kai silti monta litraa päivässä, helpommin sanottu kuin tehty. Yritetään.
Tänään sai soittaa labraan. Kolmesta oli kaksi hedelmöittynyt, mutta vain toinen aikataulussa eli toivoa on saada huomenna alkio matkaan, jos kaikki sujuu hyvin. Helpottunut olo, että jotain on onnistunut. Antaa ainakin toivoa tuleville hoidoille, jos tämä menisikin pieleen. Mutta tosiaan, vain yksi niitä tarvitaan, jospa onnistuisi!
Peukut pystyssä meille kaikille!
 
Hei taas! Munasoluja olikin loppuen lopuksi vain kaksi, mutta molemmat hedelmöittyi. Siirto onnistui tänään ja nyt vain odoteltava helmikuun 5. päivää, jolloin aamulla labraan. Toinen hedelmöittyneistä ei ollut yhtä hyvä, joten sitä ei lääkärin mielestä kannattanut siirtää toista häiritsemään. Eikä kannattanut pakastaa.
Nyt iloitaan tästä onnistumisesta ja toiveikkaana eteenpäin.
(¯`•´¯)
`•.¸.•´¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•¨¯`•. Hyvää Viikonloppua! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Rimpatti; Synarelasta ei minua neuvottu ihmeemmin, itse mietin asiaa silloin, koska otan toisen pullon käyttöön yms. Flunssaisena arvelutti, meneekö tarpeeksi ja riittääkö, olenko ottanut oikein... Välillä laskin montako suihketta olen ottanut ja toisen pullon käytön aloitin kait aktivointi mukaanlukien 29 suihkauksen jälkeen. Luulenpa, että pullosta olisi vielä tullut useita... Toista pulloa ei tarvittu kuin 5 annosta.
Itse laskisin jokaisen suihkauskerran ja viimeistään tuon 30 kohdalla uusi pullo käyttöön. Kun ultrassa käydään kahdesti (tai kolmesti) lääkärihän muuttaa annosta tarvittaessa, minulla suurennettiin loppua kohden. Leppoisia sumutuksia :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Vihervaara, Enneliina ja Venla kovasti peukkuja piinapäiviin! Toivottavasti olette tämän ketjun ekat plussaajat :)

).( tänään oli toinen uä ja punktiopäiväksi sovittiin ensi tiistai. Olin aamulla aiva hirvittävän huonossa kunnossa ja uskoin jotain olevan tosi pahasti pielessä. Pyörrytti, oksensin ja vatsa oli tulessa. Se olikin onneksi vain vatsatautia :) ultrassa kaikki hyvin. Noin 10kpl 15-16mm rakkuloita. Olin jo kuvitellut kaikki kamaluudet ja vannonut, että tämä on meidän viimeinen hoito. Nyt vatsataudin helpotettua vähän tilanne ei tunnu ollenkaan niin synkältä :)
 
Moikka!
Liittyisin myöskin mukaan tähän ketjuun ja ekaan keskusteluun ikinä.
Nyt tuntui siltä, että vertaistukea tarvitsee enemmän kuin koskaan, kun IVF-hoito lähestyy.
Meille tuli heti joulun jälkeen ohjeet ja reseptit sekä aikataulu hoitoihin. Pidemmän kaavan mukaan mennään ja lääkitys alkaa maaliskuun lopussa. Punktio alustavasti viikolla 15 eli huhtikuun alussa. Muut täällä on puhuneet infokäynnistä tms. mutta meillä ei kai semmoista ole tulossa ollenkaan. Suoraan aletaan vain ottamaan nenäsumutetta, kun ohjeissa kerrottu aika koittaa.

Aiemmasta sen verran, että olemme nyt yrittäneet lasta kolme vuotta eli tammikuusta 2010 saakka. Matkalle on mahtunut kaksi keskenmenoa 11/2010 ja 5/2011. Sen jälkeen ei merkkiäkään mistään raskauteen liittyvästä. Kaksi inssiä tehty syys- ja marraskuussa 2012, joista ei myöskään mitään tulosta. Syynä ongelmiin lienee miehen huonot siittiöt. Aiemmat testitulokset tosin hyviä, mutta ekassa inssissä todettiin sitten todella huonoksi (siittiöitä vain 1/10 aiempaan tulokseen verrattuna).

Mekin ollaan näitä kahden sairaalan välillä risteilijöitä eli pienemmässä sairaalassa ultrat yms. ja isommassa sitten itse hoidot. Tämä on aiheuttanut ainakin meillä epätietoisuutta ja sekoilua. Esim. meille kerrottiin jo syyskuussa ekan inssin jälkeen, että olisimme IVF-jonossa ja sanottiin, että odotellessa tehdään toinen inssi. Toiseen inssiin mennessä sitten selvisi, että jonoon ei oteta, jos muita hoitoa vielä suunnitteilla. Onneksi ei siirtänyt hoitoon pääsyä kuin parilla kuukaudella, mutta kyllähän se sillon harmitti.

Tästä tuli nyt pitkä tarina heti alkuun, mutta koittakaapa kestää.
Sanon nyt kaikille yhteisesti tsemppiä hoitoihin ja niiden odotukseen sekä toki hoidoista tuloksia odottaville. Kiva tulla mukaan!
 
Mitäs piinailijoille kuuluu? Ja muille kanssasisarille tietenkin myös? :)

Täällä muuten ihan kivasti, mutta maha on niiiin turvoksissa, että näytän aivan raskaana olevalta ja siltä siis, että raskaus on edennyt jo pidemmälle :O Toivottavasti ei laskiskaan, vaan jatkais kasvuaan ;)

Voi kunpa aika rientäisi nopeammin, en malttais yhtään odottaa...ja niin hartaasti sitä plussaa toivon, että meinaa sydän pakahtua :heart:
 
:wave: Kyllä sitä toivoo, että olisi tuleva tiistai jo testipäivä, mutta reilu viikko vielä... Mitenkähän saisi ajatukset välillä muuallekin, mietteet on kovasti vatsassa, niin hartaasti toivoo onnistumista.
Verikoe on ti 5.2. ja mietityttää voisiko näkyä kotitestissä aiemmin, milloin kannattaisi kokeilla? Viimeistään maanantaina on varmasti pakko kokeilla mitä testi näyttää.
Olo on ihan hyvä, tosin aika väsynyt ja alavatsa hiukan tiukan oloinen, ei kuitenkaan paljoa turvoksissa. Tri ultrasi siirtopäivänä ja totesi rakkuloiden olleen hiukan täyttyneet, josta paineen tuntu johtunee.
:)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Karhutar!

Enneliina ja Venla: Voi kun jänskättää teijän puolesta! :) Niin toivoisin, että kaikki täällä pääsis "helpolla" näissä hoidoissa ja plussia alkais tulee kuin sieniä sateella! :heart:

Pahoittelen, että en ole ehtinyt/jaksanu tuonne etusivun listaan päivittää tilanteita. Mutta voisin jossain vaiheessa yrittää laittaa, jos vaan muistuttelette mikä teillä oli punktiopäivä ja mikä virallinen testipäivä. Yritän myös uusien nimiä laittaa listaan, jos vaan selviää koska kenelläkin tositoimet alkaa...:)
 
Onnea matkaan Venla74, toivottavasti kaveri tarraa tiukasti kiinni.

Tervetuloa Karhutar keskusteluun mukaan!

Mulla jatkuu sairasloma. Kun ei pysty niin ei pysty.... Vasen munasarjaa edelleen kovin kookas, joten se kipuaa yhdistettynä kiinnikkeisiin. Onneksi ei ole mitään hälyttävää. Uä:ssä limakalvo paksu, mutta luonnollisestikaan ei sen perusteella voi sanoa mitään raskaudesta. Siirrettiin testi torstaille ja käyn klinikalla veritestissä niin saa vastauksen viikonlopuksi. Jännittää ja pelottaa... Eikä mulla ole ollut mitään raskausoiretta, ei edes rintojen arkiutta, mitä on ollu esim. viime kierrossa (toivottavasti tämä on nyt hyvä merkki).

Onko muilla piinailijoilla ollu lugeista sivuvaikutuksia tai haittoja? Itse olen ollut kiukkuinen, herkkis ja kaikin puolin hankala hormonihirviö. Luget myös sortaa, joten olen joutunut käyttämään sidettä/pikkuhousunsuojaa, mikä taas ärsyttää mun alapään herkkää ihoa :ashamed: Onneksi ne kohta loppuu...
 
Täältä liittyisi yksi matkaan, mikäli vain mahtuu :)

Meille tuli eilen melkoisen kova tuomio. Miehellä ei yhtään siitiötä. Ei siis yhtään. 1v 7kk yritystä meillä takana, mutta ei kertakaan edes haamun haamua testiin, eikä siis ihmekkään. Tähän asti on oltu ajatuksella että vikaa olisi enemmän mussa kun mulla pco tyyppiset munasarjat. Mutta eipä ollutkaan. Järkytys on aika kova.
Ja ikää mulla siis 26, miehellä 23.

Meille varattuna aika 18.2. Kunnaliseen ensikäyntiin. Tosiaan aika saatiin jo joulukuussa. Nyt sittten mies viimeviikolla kävi jo valmiiksi spermatestissä, ajateltiin että josko siitä olis jotain apua hoitojen etenemis vauhtiin.. tänään ajattelin soittaa lekuriin ja kertoa tuon miehen diagnoosin ja hieman kysellä sattuuko se muuttamaan ensikäynnin luonnetta.

Onko täällä muita joiden miehellä todettu tuo kyseinen azoospermia?

Miehelle tää on tosi kova paikka, vaikka ei sitä niin myönnäkkään. Mä niin olisin toivonut että olis ollut mieluummin toisin päin..jotenkin tuntuu että olisin ite ehkä kestänyt asian paremmin..

Tietääkö kukaan mitkä mahdollisuudet on löytää sillä kivesbiopsialla siittiöitä? Tietysti nyt toivotaan vaan kovasti ettäsieltä löytyis edes muutama, ettei tarttis lahjasiitiöitä käyttää. Ite olisin siihen valmis, mutta miehestä en menis takuuseen. Siinä tuleekin sitten meidän suhteen luultavastipahin paikka jos mies ei lahjasiittiöitä suostu käyttämään, meinaan mulle lapsettomuus ei ole vaihtoehto.

Onko kukaan täältä pk-seudulta? Millainen mahtaa olla täällä aikataulu noiden hoitoaikojen suhteen?

Tulipahan tekstiä, sori :ashamed:

On vaan niin paljon kaikkea mielessä...
 
Venla74 Luulen, että sun ei kannata aikaisemmin testailla, kun sulle testipäivä laitettu muutenkin noin aikaisin. Mulla oli siirto päivää ennen sua ja testipäivä 8.2. Mut joo, samanlainen hätähousu minäkin oon, että varmaan testailen aikaisemmin :D
 
Siirrän listan tuolta ekalta sivulta tänne niin sitä muistais sitten päivittää...

Tositoimet alkaa...

Tammikuu:

Vihervaara, rimpatti, Tigridia, Enneliina

Helmikuu:

Larenzia, Dazzler, Hvv, Lucrezzia, Nyysy

Maaliskuu:

miumau*, Iksi


Huhtikuu:



Toukokuu:

Dani84


Piinailijat:

Enneliina

Venla74


PLUSSANNEET:

Vihervaara 29.1.2013



Onnea kaikille piinailijoille joita onkin jo ihan kivan kokoinen joukko! Ja toivottavasti plussia tulisi ropisemalla :heart:
Lilly: Meillä on kanssa miehestä johtuvaa ( 0% norm. rakenteisia siittiöitä) ja onhan se ollut kova paikka hänelle. Ollaan jouduttu keskustelemaan avioerot sun muut jutut läpi ja oon painottanut tätä asiaa että en ole hänen kanssaan pelkästään sen takia että haluan lapsen. Nyt vuoden jälkeen alkaa hänenkin miehisyytensä pikkuhiljaa palailemaan :D
Omaan napaan sen verran että tänään käytiin 0-ultrassa ja kaikki oli okei. Eli huomenna aloitan gonalin 150 IU annostuksella. Kyllä kulkaa meinas mulla itku tirahtaa siinä kassalla kun täti sanoi hinnan :'( Herrajee kun meni rahaa...

Hävis noi värit tosta listasta kun copypastasin mut eiköhän me pärjätä tollakin :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
O ou... Hätähousuna piti tänään pissata tikkuun. Yleensä mulla on niin lyhyt kierto, että kuukautisten ois pitänyt normikierrossa jo alkaa... Clearbluessa lukee näytöllä raskaan! Oon niin onnellinen ja samalla peloissani. Meillähän on se alkuraskauden keskenmeno taustalla. To kuitenkin virallinen testi ja pe vastaus. On tää kyllä huikeaa, jos näin pääsen loppuun saakka! :heart:
 
O ou... Hätähousuna piti tänään pissata tikkuun. Yleensä mulla on niin lyhyt kierto, että kuukautisten ois pitänyt normikierrossa jo alkaa... Clearbluessa lukee näytöllä raskaan! Oon niin onnellinen ja samalla peloissani. Meillähän on se alkuraskauden keskenmeno taustalla. To kuitenkin virallinen testi ja pe vastaus. On tää kyllä huikeaa, jos näin pääsen loppuun saakka! :heart:


Onnea ja roppakaupalla tarrasukkia!!! :heart:
Toivotaan että kaikki on hyvin ja saat sen oman käärön kainaloon. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vihervaara
Hurjasti onnea Vihervaara plussaketjun avaamisesta!

Lilly ja Karhutar lämpimästi tervetuloa!

).( Tiistaina oli siis punktio. 11 rakkulaa --> 5 kypsää munasolua --> 3 normaalisti hedelmöittynyttä alkiota. ICSI oli pitänyt tehdä, koska siittiöitä oli niin vähän. Kovasti toivon nyt, että kaikki jakautuu normaalisti ja huomenna siirretään yksi ja saadaan kaksi pakkaseen. Toivottavasti kaikki meidän "ongelmat" on nyt ohitettu ja tästä eteenpäin kaikki sujuu kuin tanssi :)
Aika karmea olo on ollut, kipulääkkeiden voimalla olen jotenkin kestänyt, vaakatasossa ja nukkuen. Nyt alkaa helpottamaan? Mutta aion olla vielä huomisen kotona.
 
vihervaaralle suuret onnittelut ja tarrasukkia matkaan!

Larenzia saako udella miten teillä edetään hoidoissa? Icsi varmaankin edessä, mutta käytättekö omia vai lahjasoluja? Onko teille lääkäri antanut paljonkin toivoa siitiöiden löytymisestä biopsialla? Tutkittiinko miestä jaa löytyikö jotain mistä mahta johtua tuo että ei normaaleja siittiöitä?
Anteeksi kysely, on vaan niin paljon kysymyksiä päässä ja lekuriaikakin vasta kahden viikon päästä :ashamed:
 
Paljon paljon onnea Vihervaara:flower:

Aatelkaapa, kuinka lyhkäinen tää pino on, mut plussaa pukkaa jo:heart:.
Sovitaanko siis niin, et tästä lähtien; jokainen, joka tässä pinossa on, plussaa vaikkapa kolmen kuukauden sisään? Siinä ois meille tavoitetta :)

Bythe; Plussatuulia meille kaikille :hug:
 

Yhteistyössä