Keuhkoveritulpan kokeneet tai muuten asiasta tietävät: onko huimaus, väsymys ja voimattomuus embolian oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Oon ollut sairaana influenssassa viime viikon perjantaista asti, oli kuumetta 39 ja monia muita oireita kuten päänsärky ja yskä, mutta eilen tuli yllättäen sellainen tilanne, että hengittäminen kävi raskaaksi, alkoi huimata ja "jäsenet" on tosi raskaat ja väsyneet, voimattomat. Pää on "sekaisin" eli tuntuu, että kulkee sumussa jne. Lääkäri sanoi, että oikeassa poskiontelossa on nestettä, määräsi ab-kuurin. Sitten vielä illalla soitteli kotiin, että hän on miettinyt että jospa onkin keuhkoembolia eli -veritulppa kyseessä (kun multa epäiltiin jalasta tulppaa jo pari kk sitten muttei ollut kuitenkaan). Käski seurata tilannetta ja hakeutua hoitoon tarvittaessa. Mutta onko nämä oireet embolian oireita?

Anoppi kuoli vuosia sitten keuhkoveritulppaan joka oli molemmin puolin. Tuupertui kotipihaan eli tuli kylmähiki päälle, toinen puoli kehosta meni tunnottomaksi ja lievästi hengitysvaikeutta. Ehti sen muutaman minuutin ennen kui kuoli kertoa nää oireet.

[QUOTE="unikeko";22893149]Embolian oireilta kuulostaa..se voi kehittyä kovan influenssan jälkeen[/QUOTE]

siis miten keuhkoembolia ja influennsa liittyy yhteen????

Entäs onko hartiakipu (tai tunne, että joku painaa hartioista välillä käsin ja välillä piikillä) oire emboliasta tai keuhkokuumeesta? Tai sit alan jo kuvitella kaikkea. :D

[QUOTE="vieras";22893187]Niskat jumissa makaamisesta?[/QUOTE]

Toki voi olla ja varmasti onkin, sillä niskat on olleet jumissa jo vuosikausia. Mutta uutena ilmestynyt tämä "hartiapisto".

[QUOTE="apua";22893156]Miksei tuota kysymystä uskalla kysyä?[/QUOTE]

Jos kyseessä on sama terveydenhoitaja kuin aiemmin, niin hän vetää herneen nenään tuosta kysymyksestä. Ilmeisesti hyvin arka paikka.

Vai onko automaattisesti kyse jostain muusta? Uskallanko seurata pari päivää huimausta ja heikkoa oloa, että auttaako ab-kuuri vai täytyykö taas lähteä (kolmatta kertaa viikon sisällä) lääkäriin?

Lääkärissä kävin eilen ja se kuunteli keuhkot, ei kuulema mitään kuulunut. Eli ei sit kai ole keuhkokuume.. sitä tosin itsekin epäilin ja epäilen edelleen. Oli nimittäin vasta vähän aikaa sitten keuhkokuume ja pelkään, että uusinut olis.

Sinulta olisi pitänyt ottaa keuhkoröntgen. Soita ja vaadi lähete! Ei minullakaan keuhkokuumeen uusiessa keuhkoista kuulunut ihmeempiä.

piti veil sanoo että takuula huimaa jos lepäilly paljon ja olo heikko. mutta hengenahdituksen takia menisin lekuriin koska keuhkokuume tulee aika salakavalasti.

Joo, itse tätä mietin kanssa, että koska olen viikon vain maannut ja levännyt sairauden kourissa niin olo on sen takia heikko, yleiskunto lähes nollissa niin tuleeko huimaus siitä... ja sitten siitä poskiontelotulehduksesta kanssa. Jostain syystä ulkona on parempi olla ja hengittää! Mutta ehkä mä vielä seuraan tätä tilannetta, en kauan, mutta sen verran että jos katson alkaako eilen aloitettu ab-kuuri auttaa ja mihin suuntaan tilanne menee. Meillä on kyllä sisällä tosi huono ilmakin, niin ehkä täytyy mennä ulos piipahtamaan, sitä happea ottamaan.

[QUOTE="vieras";22893388]Sinulta olisi pitänyt ottaa keuhkoröntgen. Soita ja vaadi lähete! Ei minullakaan keuhkokuumeen uusiessa keuhkoista kuulunut ihmeempiä.[/QUOTE]

Olen raskaana ja sen takia ei halunnut lääkäri ottaa kuvia, kun ei kuulunutkaan mitään. Tosin eipä ekalla kerrallakaan lääkäri (toinen, ei sama) kuullut mitään vaan keuhkokuume näkyi vain kuvissa (kun en silloin ollut raskaana).

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1895298-terveydenhoitaja-kaytossanne/
Kohdassa 9:22 kysymykseni, jonka vierestä ap vastaa kohdassa 9:27, koska kysymys aukaisi vanhoja haavoja, eikä ap närkästykseltään saanut sisäistetyksi sitä.

aa.. näyttää kyllä mielestäni siltä, että hän luuli sinun olevan "daiju" etkä tiennyt tutkintorakenteista.. uskoisin näin. Yleisestihän terveydenhoitajia pidetään hyvinkoulutettuina...
Ehkä tuossa oli ristiriitaa kysymyksen asettelussa.

Mä jo luulin että ois nähty kunnon kilarit...äh

Yhteistyössä