Keuhkosairauksien ja allergologian professori ja ylilääkäri: Suomen koronakuolleisuus nostetaan Ruotsin tasolle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eikös tämä sovi joillekin keskustelupalstalla kirjoittajalle, jonka mielestä kaikki rajoitteet pois ja paluu "normaaliin".
Tulee hautaustoimistojen juhlaviikkoja.
 
vierailija
Eikös tämä sovi joillekin keskustelupalstalla kirjoittajalle, jonka mielestä kaikki rajoitteet pois ja paluu "normaaliin".
Tulee hautaustoimistojen juhlaviikkoja.
Paitsi että nyt näyttää siltä, että hallitseva omikron-variantti ei ole lähellekään yhtä tappava kuin deltavariantti tai sitä edeltävät eli kuolleisuus ei nouse samassa suhteessa tartuntalukujen kanssa edes rokottamattomien keskuudessa. Ja rokotettujen keskuudessa vielä vähemmän.
 
vierailija
Paitsi että nyt näyttää siltä, että hallitseva omikron-variantti ei ole lähellekään yhtä tappava kuin deltavariantti tai sitä edeltävät eli kuolleisuus ei nouse samassa suhteessa tartuntalukujen kanssa edes rokottamattomien keskuudessa. Ja rokotettujen keskuudessa vielä vähemmän.
Riippu ihmisestä eli kenelle on ja kenelle ei ole vaarallinen tai kuolettava. Minusta on hölmöä ja itsepetosta tuudittautua ajatukseen, että eihän se minulle tartu ja eihän se minulle ole kuin nuha. Ei voi tietää jos vaikka omaa geenin, joka on se heikko linkki siinä vahvassa immuniteetissa.
 
vierailija
Riippu ihmisestä eli kenelle on ja kenelle ei ole vaarallinen tai kuolettava. Minusta on hölmöä ja itsepetosta tuudittautua ajatukseen, että eihän se minulle tartu ja eihän se minulle ole kuin nuha. Ei voi tietää jos vaikka omaa geenin, joka on se heikko linkki siinä vahvassa immuniteetissa.
Sitä varten kannattaa ottaa rokote. Populaatiotason päätöksiä ei tehdä siltä pohjalta, että joku yksilö voi olla geneettisesti poikkeava.
 
vierailija
Moni vain tahtoo tuudittautua siihen, että "en ole ikinä kipeänä ollut". Aika monelle on koronan aikana tullut yllätyksenä, ettei omistakaan niin vahvaa vastustuskykyä kuin on luullut. Yllätyksenä on myös tullut, että kropassa on uinuillutkin joku perussairaus, josta ei ole aikaisemmin narahtanut.
 
vierailija
ni että nyt näyttää siltä, että hallitseva omikron-variantti ei ole lähellekään yhtä tappava kuin deltavariantti tai sitä edeltävät eli kuolleisuus ei nouse samassa suhteessa tartuntalukujen kanssa edes rokottamattomien keskuudessa. Ja rokotettujen keskuudessa vielä vähemmän.
Ja se että rokotteet eivät estäneet deltaa, olis tietysti tehtävä selväksi kaikille.
 
vierailija
vierailija
Ja se että rokotteet eivät estäneet deltaa, olis tietysti tehtävä selväksi kaikille.
Artikkeli on Turun Sanomista:
"Terveyden ja hyvinvoinnin laitos tiedottaa Britanniassa tehdystä tutkimuksesta, jossa koronarokotteiden suoja vakavaa tautimuotoa vastaan oli hyvä eli 72 prosenttia vielä 5–6 kuukautta toisen rokoteannoksen jälkeen, mutta laski kuuden kuukauden jälkeen 52 prosenttiin. Kolmannen annoksen jälkeen suoja nousi lähes erinomaiseksi eli 88 prosenttiin."
 
vierailija
Artikkeli on Turun Sanomista:
"Terveyden ja hyvinvoinnin laitos tiedottaa Britanniassa tehdystä tutkimuksesta, jossa koronarokotteiden suoja vakavaa tautimuotoa vastaan oli hyvä eli 72 prosenttia vielä 5–6 kuukautta toisen rokoteannoksen jälkeen, mutta laski kuuden kuukauden jälkeen 52 prosenttiin. Kolmannen annoksen jälkeen suoja nousi lähes erinomaiseksi eli 88 prosenttiin."
Eiks sen immuniteetin pitäny kadota kokonaan?
 
vierailija
"Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtosen mielestä Sanna Marinin (sd.) johtaman hallituksen toimet ovat riittämättömiä, vaikka se haluaisikin muuta esittää.
Lehtonen sanoi MTV Uutiset Liven haastattelussa, että etäopetuksella olisi ollut epidemian kannalta merkittävä vaikutus."
Poliittista teatteria. Mitä useampi kokki sitä huonompi soppa.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Riippu ihmisestä eli kenelle on ja kenelle ei ole vaarallinen tai kuolettava. Minusta on hölmöä ja itsepetosta tuudittautua ajatukseen, että eihän se minulle tartu ja eihän se minulle ole kuin nuha. Ei voi tietää jos vaikka omaa geenin, joka on se heikko linkki siinä vahvassa immuniteetissa.
Joissakin uskonlahkoissa on tosiaan sellaisia erityissiunauksia, vaikka siinähän käytetään hyväksi ihmisen hätää, pelkoa ym.
 

Yhteistyössä