Keuhkoputkiin sattuu :( tulehdusarvot pikatestillä tms 9, voiko silti olla keuhkoputkentulehdus??

  • Viestiketjun aloittaja lääkärissä käynyt
  • Ensimmäinen viesti
Voisko olla sitte viruksen aiheuttama tulehdus? En tiedä, mutta jos on mahdollista, ettei se näy tulehdusarvoissa?

Ja vaikka tulehdusarvo olisi alhainen, bakteerinkin aiheuttama tulehdus voi silti olla. Mull aollut usein niin, että kun olen mennyt ajoissa lääkäriin, mitään ei kokeissa näy, mutta jo 1-2 päivän päästä tilanne on ihan toinen.
 
ap
Mikähän tähän auttaisi, kun mitään lääkettäkään en saanut. Tosi tukala olo, enkä saa nukuttua kun krohisee niin ja yskittää heti enemmän jos menen makuulleen.

Viime yön nukuin melkein istuen ja sopivan asennon hakeminen kesti 3 asti yöllä, yskisin vaan kokoajan :/
 
Kokeile höyryhengitystä, just pää vähän koholleen jos helpompi niin hengittää. Voi myös ottaa jotain limaa irrottavaa yskänlääkettä. Ja särkylääkettä. Lepoa ja runsaasti nestettä, vesi ohentaa sitä putkissa pörräävää limaa. Ja jos on kovin tukkoinen olo, pilko sipulia vaikka jonku kankaan sisään lähelle sänkyä.

Virustautiin ei oikeen oo hoitoa, se on vaan sairastettava.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mulla todettiin tänään keuhkoputkentulehdus eikä mitään testiä tehty, keuhkot vain kuunteli ja sanoi että selvä tulehdus on.
mulle sanoi, et keuhkot kuulostaa ainakin normaalilta. Mites sitä keuhkoputkea sit kuunnellaan??
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mulla todettiin tänään keuhkoputkentulehdus eikä mitään testiä tehty, keuhkot vain kuunteli ja sanoi että selvä tulehdus on.
mulle sanoi, et keuhkot kuulostaa ainakin normaalilta. Mites sitä keuhkoputkea sit kuunnellaan??
Jos lääkäri kuunteli ja totesi, että putket on normaalit, ei se keuhkoputkentulehdusta ole. Ja ihan suoraansanoen, eiköhän se lekuri tiedä paremmin kuin palstakotilääkärit...
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mulla todettiin tänään keuhkoputkentulehdus eikä mitään testiä tehty, keuhkot vain kuunteli ja sanoi että selvä tulehdus on.
mulle sanoi, et keuhkot kuulostaa ainakin normaalilta. Mites sitä keuhkoputkea sit kuunnellaan??
No ei sitä keuhkoputkea siinä kuunnellakkaan vaan keuhkoja yleensä..lääkityksen siihen sain.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mulla todettiin tänään keuhkoputkentulehdus eikä mitään testiä tehty, keuhkot vain kuunteli ja sanoi että selvä tulehdus on.
mulle sanoi, et keuhkot kuulostaa ainakin normaalilta. Mites sitä keuhkoputkea sit kuunnellaan??
Jos lääkäri kuunteli ja totesi, että putket on normaalit, ei se keuhkoputkentulehdusta ole. Ja ihan suoraansanoen, eiköhän se lekuri tiedä paremmin kuin palstakotilääkärit...
keuhkot se kuunteli vain, eikä ees ollut lääkäri vaan hoitaja
 
hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Kokeile pulloon puhallusta; limpparipulloon 10-15cm vettä ja letkunpätkä. Puhallat niin että vesi poreilee, sellasia10 kerran sarjoja.
Ja mitäs se tällainen hyödyttää?
Irottaa sitä limaa ja nostaa sitä ylempiin hengitysteihin joista se on helpommin yskittävissä pois.
 

Yhteistyössä