keuhkoputkentulehduksen sairastaneet? kertokaahan mitkä oli oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
voiko se alkaa 4 päivää flunssan alkamisesta ja olla ilman kuumetta?

mulla ke alkoi illalla flunssa. viime yönä tuli yskä kuvioihin ja olo ihan hirveä. nieleminen ja yskiminen sattuu kurkkuun ja keuhkoputkiin. kuumetta ei ole tai en tiedä olisiko tullut jos en olisi banadolia syönyt vähänväliä.

Mulla on aina kaikki tulehdukset kuumeettomia.
Olo vaan ihan kaamea aina k.putkentulehduksen aikaan. Kannattaa käydä lääkärissä, jos olo on niin huono.
Nyt on kyllä liikkeellä paljon virusperäistä kovaa kurkkukipua yhdistettynä nuhalla ja yskällä.

olen raskaana ja ajatellut että sekin varmaan tätä oloa pahentaa:( yskä on juur sellaista kuivaa hakkaavaa ja mitään ei irtoa. pörinä vaan kuuluu kun yskii. ottavatkohan päivystykseen edes kun ei ole kuumetta.

Mulla ollut monta kertaa kuumeettomana..Jos se oikein pahenee niin nousee myös tulehduksen myötä kuume! Jolloin bakteeritulehdusta voi hoitaa antibiootein, mutta virustulehdusta ei. Mutta se paranee itsestään luultavasti ihan vaan yskimällä :)

ok ehkä katselen vielä huomiseen ja yritän juoda kuumaa ja levätä.
Maanataina oli tarkoitus aloittaa uudessa työssäkin ja näinköhän saan soittaa heti aamulla maanataina että en pääsekkään aloittamaan! kyllä sitten ottaa päähän! en kuitenkaan viitsi mennä sairaana töihin päiväkotiin. en vain tiedä miten siellä suhtautuvat jos olen pois koska työni on henk.koht avustajan työtä ja kuka tämän lapsen sitten hoitaa!
voi itku..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen raskaana ja ajatellut että sekin varmaan tätä oloa pahentaa:( yskä on juur sellaista kuivaa hakkaavaa ja mitään ei irtoa. pörinä vaan kuuluu kun yskii. ottavatkohan päivystykseen edes kun ei ole kuumetta.

Yleensä se alkaa tuolla kuivalla yskällä ja sitten alkaa tulla ysköksiä.
Mutta tosiaan yleensä ne on viruksen aiheuttamia nämäkin joihin ei sitten antibiootti auta :/

Mulla myös alkoi viime sunnuntaina kurkkukivulla ja nuhalla. Pari päivää siitä oli keuhkot tulessa ja henkeä ahdisti. Mulla myös astma joten siitä noin rajut oireet. Kortisonia pillerinä ja suihkeena ja avaavaa lääkettäx1000 päivässä,ja silti vasta nyt neljäntenä päivänä alkaa elämä hiukan voittamaan. Lima alkanut hiukan irtoilla eikä enää niin pahasti ahdista. Antibiootit ei tähän auta koska virusperäistä. Käy lääkärissä ja pyydä jotain muuta droppia kuin antibiootti.
Mun mielestä kortisonia voitais määrätä muillekin virusperäisiin tauteihin,kuin vain keuhkosairaille.

Juo paljon vettä äläkä nuku vaakatasossa.Väkeviä karkkeja suuhun taukoamatta ja höyry kans hyvä. meillä yhdelle lapselle hankittu kylmähöyrylaite laryngiittejä varten,niin sekin on hiukan helpottanut. Mä olen 4 yötä nukkunut sohvalla istuvallaan,koska paikat menee lisää tukkoon makuuasennossa. Ja juu,tiedän että raskaana/imetysaikana ei ole kiva sairastaa:( Lähes kaikki oloa helpottava on kielletty. Astmalääkkeitä olen kyllä onneksi voinu käyttää. toiv pian helpottaa:)

Mulla on yleensä suunnilleen viikon tavallinen flunss ja sitten iskee päälle keuhkoputkentulehdus. Kova yskä, kurkku turpoaa kiinni + perusoireet.
Kerran mulla ei ollut kuumetta ollenkaan.

muoks. Niin ja hoitona on ollut antibiootti (ei tosin joka kerta), avaavaa lääkettä.

Uusimmat

Yhteistyössä