Keuhkoputken tulehdus vai mikä? Arvauksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blushing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Blushing

Aktiivinen jäsen
12.01.2009
1 606
0
36
Mä olin tossa kolme päivää saikulla flunssan takia. Oireina kova kurkkukipu, vähän kuumetta, nuhaa yms. perussettiä. Tänään palasin töihin ja olo oli suht hyvä lukuunottamatta pientä nuhaa ja väsymystä. Illan aikana alkoi kurkussa, siis kaulan kohdalla ei nielussa, tuntua siltä kuin siellä olisi "pala". Tuohon kohtaan sattui aina nielastessa. Nyt kurkussa on tuo "palan tuntu" koko kaulan pituudelta ja sattuuuuu... Muuten ei ole kipeä olo. Mietin tässä nyt sitten, että oliskohan tuota syytä käydä näyttämässä lääkärissä tms. Vähän on kyllä hankala päästä lääkäriin työvuorojen takia... Osaako joku sanoa onko tuo selvä oire jostain tietystä?

no ei ainakaan kuulosta että keuhkoputken tulehdus olis.. tai muukaan keuhkojuttu, silloinhan pitäis keuhoissa tuntua. Jos sulla kurkussa tuntuu niin sitten sulla on tulehdus varmaan kurkussa. Angiina?

Selviäis tietty jos kävis siellä lääkärin luona..

Sairastin kans kolme päivää, nous pieni kuume, yskää ja kurkku tuli kipeeks. Muut oireet hävis mutta kurkkukipu jäi ja sitä kestikin sitten melko tarkalleen 14 pvää, kipu siirty keskeltä sivuille ja taas takas keskelle,tosi ärsyttävä! Buranaa sai vetää urakalla. Terveyskeskuksen neuvo oli imeskellä puuduttavia ja desinfioivia pastilleja, strepsils ym. ei auttanu.

Mut siis kun ei tää kipu ole siellä missä kurkkukipu yleensä... Eli nielussa. Vaan tää on kaulan kohdalla. Niinkun aataminomenan lähettyvillä, mutta siitä vielä vähän ylös- ja alaspäin. Iskällä on kuulemma ollut samaa eli alkanut normaalilla kurkkukivulla (Angiina on tuntunut ainakin mulla just tuolla nielussa) ja sitten ikäänkuin laskeutunut alemmas. Ja se on ollut sitten keuhkoputken tulehdusta...

Okei. Täytyy toivoa että saisin järkättyä huomisen niin et pääsen lääkärille... Töistä en kyllä suostu oleen poissa |O Oon vaikka puhumati mut varmasti meen duuniin :saint:

Yhteistyössä