keuhkokuume, onko tää ihan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
siis mulla todettiin keuhkokuume, onneksi hyvinkin alkuvaiheessa.. mutta siis, onko normaalia että nenässä haisee veri, samoin yskä "maistuu" vereltä?
on kipua/paineen tunnetta tuolla alemmassa keuhkolohkossa oikealla puolella..
millä tätä yskää saisi helpotettua kun ei enää vatsa kestä yskimistä, sattuu lihaksiin jo, oksennus meinaa tulla : /

[QUOTE="sannuli";23171530]Soita hyvä ihminen omalle lääkärillesi/sairaanhoitajallesi HETI![/QUOTE]

tonne lekuriin on aika vaikea saada yhteyttä.. antibiootit mulla on jo aloitettu eilen ja nyt vaan ajattelin varmistella et josko jollain on kokemusta

[QUOTE="Neith";23172508]ok, eli lienee siis ihan normaalia.. kun en kerran mitään verta yski (ainakaan vielä)
nuhaa mulla on ollut joten nenässä oleva haju voi johtua ihan nenän kunnosta..
ehkä tämä siis vielä voiton puolelle kääntyy :D[/QUOTE]

Voihan sulla olla vaikka poskiontelontulehduskin... Ikävä tauti ja jos on virustauti niin ei ne antibiootit edes auta. Keuhkokuumeesta toipuminen vie kauan.

Kuulostaa keuhkokuumeelta. Itse tunnistin sen aina juurikin tuosta jännänmakuisesta yskästä....veri tai joku mikälie....
Mulla oli kahden vuoden aikaan 4 kertaa se tauti...ja ekassa toipuminen kesti pitkään. Muut meni jo rutiinilla :)

Tsemppiä!

Voihan sulla olla vaikka poskiontelontulehduskin... Ikävä tauti ja jos on virustauti niin ei ne antibiootit edes auta. Keuhkokuumeesta toipuminen vie kauan.

niin, tosin ei kyllä yhtään tunnu painetta tuolla.. eikä mulla ole ollut lapsuus iän jälkeen poskiontelontulehdusta.. toisaalta, eipä mulla ole koskaan aiemmin keuhkokuumettakaan ollut :D
oli sinänsä onnekasta että mulla nous kuume uudelleen, muuten o0lisin mennyt viikonloppuna töihin 3 yöksi.. tuonne ulos pakkaseen 12 tunniksi per yö.. on nyt sitten pidempi saikku ja tosissaan tuo 10pvä antibioottikuuri.. kuumetta ei enää ole, ja tosissaan ilmeisesti osastolle pääsen jos olo kotona käy tukalaksi

mulla vaan nuo vatsalihakset tekee stopin yskimiselle pikkuhiljaa, lisäksi se mun entuudestaan ollut vatsavaiva tekee tästä hyvinkin epämiellyttävää, enkä oikein tunnista milloin on kyse keuhkoissa olevasta kivusta ja milloin vaan noista "ilmakuplista" jotka on jumissa.. rintalastan alapuoli on nyt tosi kipeä, painaminen sattuu eli liekö nyt kamala raju yskiminen pahentanut sitä refluksiaa/tyrää tai mikä lie mulla nyt onkaan tuolla..

jos jotain hyvää haluaa hakea asiasta niin tupakointi ainakin loppuu :D

Hengittäminen on kuitenkin vaivatonta?

jos hengitän suht normaalisti niin korisen ja naksun ja alan yskimään, ja jos hengitän kevyemmin niin iskee happivaje ja pyörrytys.. mutta siis ei hengittäminen satu tai ole mitenkään älyttömän työlästä (jos olen makuuasennossa niin se on epämiellyttävää ja silloin paineen tunne lisääntyy aina sillä kyljellä jolla olen ja nukkuminen on siitä syystä melko mahdotonta)

niin ja omituisin juttu on se että alkoi joku ihmeen tuhruvuoto kesken kierron, eilen siis (aloitin antibioottit eilen ja kävin röntgenissä) ja mulla ei ole ikinä ollut sellaista :O

mulla oli kans keuhkokuume tuossa yli 3viikkoa, nyt jo paranemaan päin..
mä ainakin niistin verta kauheesti..mut ei mulla muuta vereen liittyvää ei ollut..

kipua oli joka paikassa, kyljet paskana ja maha ja selkä ja keuhkot yskimisestä.. onneks pääsin tippaan sairaalaan, niin alko paranemaan paremmin..

paranemisia!

[QUOTE="Neith";23172613]jos hengitän suht normaalisti niin korisen ja naksun ja alan yskimään, ja jos hengitän kevyemmin niin iskee happivaje ja pyörrytys.. mutta siis ei hengittäminen satu tai ole mitenkään älyttömän työlästä (jos olen makuuasennossa niin se on epämiellyttävää ja silloin paineen tunne lisääntyy aina sillä kyljellä jolla olen ja nukkuminen on siitä syystä melko mahdotonta)[/QUOTE]

googlaa ilmarinta,marskeuhkokuviin ja sassiin.

[QUOTE="Neith";23172613]jos hengitän suht normaalisti niin korisen ja naksun ja alan yskimään, ja jos hengitän kevyemmin niin iskee happivaje ja pyörrytys.. mutta siis ei hengittäminen satu tai ole mitenkään älyttömän työlästä (jos olen makuuasennossa niin se on epämiellyttävää ja silloin paineen tunne lisääntyy aina sillä kyljellä jolla olen ja nukkuminen on siitä syystä melko mahdotonta)[/QUOTE]

juup..kuuluu asiaan. mulla krohisee hengitys vieläkin nukkuessa tai makuuasennossa välillä.
alussa joutuukin nukkuun istuaalteen..tuli ikävä sairaalan moottorisänkyä :D

[QUOTE="Neith";23172768]eikös tuon nyt pitäis sattua tai olla aika ahistavan tuntuista?[/QUOTE]

Kyllä se sitten ahdistaa kun keuhko painuu pahasti lyttyyn,alussa mullakin tuntui vaan painetta maatessa sekä lihaskivun tuntuista kipua ja just naksumista.Kuule jos pahenee niin mene lääkäriin heti tai soita edes terveysneuvontaan :)

[QUOTE="Miranda83";23172764]juup..kuuluu asiaan. mulla krohisee hengitys vieläkin nukkuessa tai makuuasennossa välillä.
alussa joutuukin nukkuun istuaalteen..tuli ikävä sairaalan moottorisänkyä :D[/QUOTE]

mie en osaa nukkua yhtään pystyasennossa, noh, ehkä kun on tarpeeksi väsynyt niin alkaa sekin sujumaan :D

Yhteistyössä