Ketjuntappaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..........

Vieras
Näkyyköhän netissäkin jotenkin "huonoina viboina" kuka on epäsuosittu ja sosiaalisesti kyvytön ihminen?

Mietin vain, kun minulla on kyky tappaa lähes kaikki keskustelut. Itse aloittamani keskustelut eivät koskaan saa missään vastauksia, vaikka aiheessa ei itsessään olisi mitään vikaa. Tämän päättelen siitä, että joku muu on myöhemmin aloittanut lähes identtisen keskustelun, ja se on aloittanut vilkkaan keskustelun.

Jos taas osallistun johonkin vilkkaaseen keskusteluun, se keskustelu kuolee lähes vääjäämättä. En nykyään edes viitsi ottaa osaa mielenkiintoisiin keskusteluihin, koska mieluummin luen niitä kuin tapan ne alkuunsa.

Olen uteliaisuudesta (ja ärtymyksestä) kokeillut provoiluakin muutaman kerran. Sillä tavalla saa sentään muutaman vastauksen, muttei kuitenkaan niin montaa kuin provoilijat yleensä. Tämä toki saattaa johtua siitä, etten ole mikään luontainen provoilija enkä osaa oikein valehdella.

Mikä siis neuvoksi? Anonyymipalstoilla ei tietenkään ole kovin paljon väliä sillä, kuinka "suosittu" on, vaikka onkin tylsää olla näkymätön täällä(kin). Mutta esimerkiksi harrastusfoorumeilla ja kaikkien paitsi muutaman hyvän nettikaverin keskuudessa olen ihan yhtä näkymätön. Live-elämässäkin. Vähän kurjaa.

No joo, tästähän sen näkee.

Ihan turha ruikuttaa, mutta olisi ihan oikeasti kiva tietää mistä sen näkee läpi (tai vaistoaa) ettei tuon kirjoituksiin kannata ikinä vastata?

En oikeastaan stressaa aiheesta yhtään, mutta eikö ole luonnollista, että ihminen ei halua puhua vain itsekseen? Jos osallistuu johonkin keskusteluun, on kiva joskus saada jotain vastaukseksikin.

Enkä siis puhu tästä palstasta erityisesti vaan melkein kaikista joihin osallistun.

no en tiiä.. no on se stressaamista jos ottaa niin henkilökohtasesti jotku anonyymit jutut..eihän sua oikeesti kukaan tunne jos anonyymi on,ni en tajua mitä väliä sillä pahemmin on..no laitapa joku sun alottama ketju niin katon vastaisinko siihen??

Ehkä olet liian persoonaton ja jutuistasi on näin vaikea saada kiinni, saati että ne herättäisivat ihmisessä jotain sanottavaa. Tämänkin aloituksen olisi voinut kirjoittaa monella tavalla. Sinun tyylisi on hyvin asiallinen ja ehkä siksi liian etäinen.

VITTU MIKSEI KUKAAN VASTAA MULLE MIKÄ MUSSA ON VIALLA?

Olisi ollut hyvin erilainen aloitus ja antanut lukijalle mahdollisuuden samaistua kirjoittan vihaan ja siihen tuntemukseen, että kirjoittaja kokee olevansa erilainen kuin muut eikä se ole kivaa. Kysymys on nettikeskusteluihin tarpeeksi yksinkertaisesti aseteltu, eikä peittoudu pitkän tekstin taakse. Tämä on oleellista jos hakee mahdollisimman monen henkilön kommenttia.

Toisaalta sinä kerrot jo aika paljon ensimmäisessä tekstissä ja silloin on vaikeampi keksiä lisäkysymyksiä ja mahdollista keskustelua, kun tässä vaiheessa ei edes muista kaikkea kirjoittamaasi koska teksti on mitä on.

Yhteistyössä