Ketjujen sulkemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä

Vieras
Miksi ketjut esim. "soon moro porot" ja "onko äiti44v ja kepsis sama ihminen" ovat suljettu?
Mitä esim. tuossa ensimmäisessä oli sellaista että se suljettiin?

Jep. Naurtettavaa touhua.
Sulkijalihas modella toimii, muttei mikään muu, ei ainakaan aivosolu.
Kyllä jonku perusteen muuten olisi voinut sinne loppukaneetiksi laittaa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1921390-soon-moro-porot/sivu5.html

Ja mitä tässäkään lopulta oli sellaista?
Ensin lukittiin tuo ensinmainittu ja sitten vähän päästä tämäkin.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1915297-onko-kepsis-ja-aiti44-sama-ihminen/sivu14.html

Luulisi olevan jotain perustelua ketjujen sulkemiseen eikä vaan sen mukaan jos jokin asia ei jotain tiettyä modea miellytä? Tai mistä sitä täällä tietää, kaikki on kaksplussalla mahdollista.
On täällä "pahempiakin" ketjuja nähty.

Mä veikkaan ihan mututuntumalta, että jos jonkun tyypin viestejä on tarvinnut ennenkin moderoida/ on tarpeeksi usein nähty, mihin tietty aihe päättyy, moden liipaisinsormi on tavallista herkemmässä. Lukijalle, joka ei ole nähnyt aiempia keskusteluja kokonaisuudessaan, voi ratkaisu jäädä hämäräksi, mutta ainahan modeilta/yp:ltä voi kysyä, yksityisestikin.

Olen itse erään keskustelufoorumin mode, ja välillä tulee näitä kysymyksiä, että miksi se-ja-se ketju on poistettu tai lukittu, ja syynä on nimenomaan ollut se, että ongelmia on ollut ko. henkilöiden kanssa ennenkin. Jos aiemmin annettu varoitus tai muu sanktio ei näy tehonneen, seuraava räpsähtää sitten pienemmästäkin, kunnes ko.henkilö jälkleen osoittaa olevansa kykenevä käyttäytymään ihmisiksi.

Mä veikkaan ihan mututuntumalta, että jos jonkun tyypin viestejä on tarvinnut ennenkin moderoida/ on tarpeeksi usein nähty, mihin tietty aihe päättyy, moden liipaisinsormi on tavallista herkemmässä. Lukijalle, joka ei ole nähnyt aiempia keskusteluja kokonaisuudessaan, voi ratkaisu jäädä hämäräksi, mutta ainahan modeilta/yp:ltä voi kysyä, yksityisestikin.

Olen itse erään keskustelufoorumin mode, ja välillä tulee näitä kysymyksiä, että miksi se-ja-se ketju on poistettu tai lukittu, ja syynä on nimenomaan ollut se, että ongelmia on ollut ko. henkilöiden kanssa ennenkin. Jos aiemmin annettu varoitus tai muu sanktio ei näy tehonneen, seuraava räpsähtää sitten pienemmästäkin, kunnes ko.henkilö jälkleen osoittaa olevansa kykenevä käyttäytymään ihmisiksi.

Hyvä hyvä !

Alkuperäinen kirjoittaja `''´;23117911:
ööh??

noissa ketjuissa nyt ei 6yhtään mitaan tuollaista "tsup":n esittämään tainnut kuitenkaan esiintyä

En ottanut kantaa noihin nimenomaisiin ketjuihin, koska en ole niitä lukenut.
Tarkoitin kommenttini hyville perusteluille, miksi moderointia tehdään.
Tsuo kirjoitti nimenomaan "aikaisemmista ketjuista, joissa tietty nimimerkki/nimimerkit ovat vieneet keskustelua tiettyyn suuntaan ".

Mä veikkaan ihan mututuntumalta, että jos jonkun tyypin viestejä on tarvinnut ennenkin moderoida/ on tarpeeksi usein nähty, mihin tietty aihe päättyy, moden liipaisinsormi on tavallista herkemmässä.

Jos aiemmin annettu varoitus tai muu sanktio ei näy tehonneen, seuraava räpsähtää sitten pienemmästäkin, kunnes ko.henkilö jälkleen osoittaa olevansa kykenevä käyttäytymään ihmisiksi.

Mutta eikö silloin olisi helpompi ja muita keskustelijoita kohtaan reilumpaa bannata se "tietty tyyppi/tyypit" kuin sulkea koko ketju yhden tai parin huonosti käyttäytyvän takia?

Jos olisikin ollut jostakin ketjussa kirjoittaneesta henkilöstä kyse, niin hänethän olisi tosiaan bannattu.

Nyt ruvettiin pistelemään määrättyjä ketjuja melkoisen kyseenalaisesti vain kiinni - ilman mitään selkeätä perrustelua.

Kekspishän niissä itsestään narria teki. Saipa vain sitten joltakulta modelta suojelua osakseen. Ellei itse ole mode ja häirikkö samassa persoonassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;23117984:
Mutta eikö silloin olisi helpompi ja muita keskustelijoita kohtaan reilumpaa bannata se "tietty tyyppi/tyypit" kuin sulkea koko ketju yhden tai parin huonosti käyttäytyvän takia?

Voin puhua vain omasta ja moderoimani foorumin puolesta, mutta meillä(kin) on olemassa erikseen säännöt, millä perusteella jäähyä tai pitempää bannia annetaan. Ensin kokeillaan lievempiä keinoja, mutta kyllä siinä pian jo ollaan mustan listan rajalla, ellei asiaton linja lopu. Modekaan ei oikein voi "ennaltaehkäisevästi" bannata ketään, jos sääntöjä ei ole rikottu niin, että bannin ehdot täyttyisivät. Se menee helposti jo pärstäkertoimen mukaan moderoinniksi.

Mulla on tapana laittaa lukon lisäksi myös perustelu syystä, jos sen voi tuoda julki tarpeeksi yleisellä tasolla. Jos taas syynä on jokin sellainen asia, jonka takia pitäisi selittää yksityiskohtaisesti ko. keskustelijan taustaa, viimeinen viesti on korkeintaan tasoa "ketju lukittu asiattoman sisällön vuoksi."

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;23117476:
Miksi ketjut esim. "soon moro porot" ja "onko äiti44v ja kepsis sama ihminen" ovat suljettu?
Mitä esim. tuossa ensimmäisessä oli sellaista että se suljettiin?

Ne ketjut suljettiin siksi että tuossa jälkimmäisessä vanhemmassa ketjussa Kepsis alkoi solvata "äiti44":ää törkeästi ja tuossa poro-ketjussa Kepsis taas alkoi syytellä ja haukkua "äiti44":ää solvaajaksi ja vaatia "äiti44v":lle bannia.

Tuohon poroketjuun tuli sitten muitakin nikkejä haukkumaan "äiti 44v":tä ja sitten siihen ilmestyi Jätkäkin (moderaattori) äitiä solvaamaan ja Kepsistä (kaveriaan) nuoleskelemaan! Yritettiinpä siinä ketjussa Keittiönoitaakin syyllistää kun oli eräässä ketjussa "äiti44v":n kanssa ihan hyvässä hengessä jutellut (luin tuon ketjun silloin aikoinaan).

No, ihmiset laittoivat sitten poro-ketjuun linkkiä tuohon "onko Kepsis ja äiti44 sama ihminen"-ketjuun että JOKAINEN VOI ITSE KÄYDÄ TOTEAMASSA MILLAINEN PASKANHEITTELIJÄ JA HAUKKUJA Kepsis on ja kuinka äiti siinäkin ketjussa pysyi asiallisena!!! Jolloin Jätkä alkoi lukita "todistusaineistoja" ettei kaverinsa Kepsis ja sen törkeä käytös paljastuisi muille palstailijoille! :(

Että tässä selitys ketjujen sulkemisille! Näin täällä moderointi "toimii", eräät modet hännystelijäklikkinsä kanssa kiusaavat muita kirjoittelijoita miten mielivät! Ja kohta noi ketjut varmaan POISTETAAN kokonaan, että saadaan todisteet hävitettyä?

Alkuperäinen kirjoittaja `''´;23118066:
Jos olisikin ollut jostakin ketjussa kirjoittaneesta henkilöstä kyse, niin hänethän olisi tosiaan bannattu.

Nyt ruvettiin pistelemään määrättyjä ketjuja melkoisen kyseenalaisesti vain kiinni - ilman mitään selkeätä perrustelua.

Kekspishän niissä itsestään narria teki. Saipa vain sitten joltakulta modelta suojelua osakseen. Ellei itse ole mode ja häirikkö samassa persoonassa.

Tuo viimeinen kappale onkin mielenkiintoinen :D

Ne ketjut suljettiin siksi että tuossa jälkimmäisessä vanhemmassa ketjussa Kepsis alkoi solvata "äiti44":ää törkeästi ja tuossa poro-ketjussa Kepsis taas alkoi syytellä ja haukkua "äiti44":ää solvaajaksi ja vaatia "äiti44v":lle bannia.

Tuohon poroketjuun tuli sitten muitakin nikkejä haukkumaan "äiti 44v":tä ja sitten siihen ilmestyi Jätkäkin (moderaattori) äitiä solvaamaan ja Kepsistä (kaveriaan) nuoleskelemaan! Yritettiinpä siinä ketjussa Keittiönoitaakin syyllistää kun oli eräässä ketjussa "äiti44v":n kanssa ihan hyvässä hengessä jutellut (luin tuon ketjun silloin aikoinaan).

No, ihmiset laittoivat sitten poro-ketjuun linkkiä tuohon "onko Kepsis ja äiti44 sama ihminen"-ketjuun että JOKAINEN VOI ITSE KÄYDÄ TOTEAMASSA MILLAINEN PASKANHEITTELIJÄ JA HAUKKUJA Kepsis on ja kuinka äiti siinäkin ketjussa pysyi asiallisena!!! Jolloin Jätkä alkoi lukita "todistusaineistoja" ettei kaverinsa Kepsis ja sen törkeä käytös paljastuisi muille palstailijoille! :(

Että tässä selitys ketjujen sulkemisille! Näin täällä moderointi "toimii", eräät modet hännystelijäklikkinsä kanssa kiusaavat muita kirjoittelijoita miten mielivät! Ja kohta noi ketjut varmaan POISTETAAN kokonaan, että saadaan todisteet hävitettyä?

Huh huh... sä olet tainnut vetää herneen nenuun jostakin? :D

Noita mainittuja ketjuja en ole lukenut ja kun ne kerran on jo suljettu, en ryhdy lukemaankaan. Mutta noin yleisesti ottaen ensisijaisesti pyritään poistamaan ketjuista vain ne viestit, joissa solvataan jotain toista palstailijaa. Valitettavasti vaan palstalla tuntuvat kaikenlaiset tappelut olevan erittäin suosittuja, joten jotkut ketjut menevät jossain vaiheessa sellaisiksi, että poistettavia viestejä on ehditty jo lainata useampaan kertaan ja niihin vastineeksi kirjoitettu lisää solvauksia. Varsin usein käy myös niin, että alkuperäisestä aiheesta ei juuri kukaan enää ketjuun kirjoita. Modena joutuu siis joskus miettimään, miten pitkään yrittää siivota ketjua vain poistamalla kirjoituksia ja miten pitkään palstalaisia yleensäkään koko alkuperäinen aihe kiinnostaa. Mä saatan siivoilla ketjusta paljonkin, jos siellä välissä on asiallisia viestejä alkuperäisestä aiheesta. Mutta jos ketju menee vaan pelkäksi toisten solvaukseksi, sitten pistän ketjun lukkoon.

Ketjuja lukitaan myös silloin, jos se menee pelkäksi jankkaamiseksi. Mitä jankkaaminen sitten on, sitä täytyy aina tapauskohtaisesti miettiä. Yhden kerran olen myös sulkenut ketjun ja siirtänyt sen "ylläpidon hoiviin" ihan ketjun aloittajan kanssa hyvässä yhteisymärryksessä asiasta keskustellen. Vain selvät spämmiketjut poistetaan kokonaan, muut "poistettavat" siirretään osioon, josta ylläpito voi käydä sen lukemassa. Ja toki jos katsoo, että ketju poistettiin väärin perustein, ylläpito voi sen sieltä palauttaa takaisinkin.

[QUOTE="Lila";23138888]Huh huh... sä olet tainnut vetää herneen nenuun jostakin? :D[/QUOTE]

No käyhän itse katsomassa nuo ketjut läpi, siltähän tuo näyttää että just noin on tapahtunut että Kepsiksen ruikutuksesta Jätkä reagoi miten reagoi.

Yhteistyössä