Ketju- ja roinakirjeet... Arrrgghh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pusse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pusse

Vieras
Tiistaina muskarin jälkeen yksi mamma kävi tuomassa meidän pojalle (1v10kk) kirjekuoren. Olin vähän ihmeissäni että mikäs mikäs, aikainen joulukortti vai mikä... Muille ei antanut, mutta saattaa olla että oli antanut aiemmin...
Kyseisen mamman naama on tuttu, mutta en sanoisi tuntevani häntä.

Kotona avasin kuoren ja siellä oli ketjukirje ja tarra-arkki, eli lähetä tälle ekana listassa olevalle ja kuudelle lapsesi kaverille tarroja ja jos et halua/ ehdi lähetä tarrat takaisin, jne...

Mä VIHAAN tällasia! Ei huvita lähetellä mitään pirun tarroja, eikä ostaa niihin merkkejä ja kuoria (tuo mamma tosin säästi myös postikuluissa sujauttamalla näppärästi kirjeensä suoraan pojan käteen), mutta jos vien tarrat takasin niin oon tylsä ja nolo äiti-ihminen!
Oikeasti, onko joku kehdannut joskus palauttaa näitä juttuja?
Vai voinko olla vielä pahempi ihminen ja "unohtaa" koko tarrojen olemassaolon? :D

Mitä tarvi tarrojaan tulla mulle tyrkyttään, kun ei edes tunneta... Oon pikkasen taas kireellä, oisin voinut kirjottaa nätimminkin, mutta oon vähän väsy. Saitte kuitenkin varmaan jonkun käsityksen mistä on kyse...

Antakaa mieluummin takaisin ne kirjeet. Mua niin vitutti tytön puolesta kun se tässä yks ilta just murehti, kun se ei ole saanut tarroja, vaikka me niitä läheteltiin muille...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Antakaa mieluummin takaisin ne kirjeet. Mua niin vitutti tytön puolesta kun se tässä yks ilta just murehti, kun se ei ole saanut tarroja, vaikka me niitä läheteltiin muille...

Minusta olisi antajan kohteliasta ensin kysyä haluatteko tällaisen kirjeen. On niin noloa työntää se kirje takaisin ja sanoa etten ota tuollaisiin osaa, jos se vain lykätään käteen. Annettaisiin mieluummin tilaisuus kieltäytyä.

Jos meille tulee pyytämättä postissa tollanen kirje, niin en mä sitä ala takaisin lähettelemään. Jos se annetaan käteen ja muutenkin nähdään usein, niin sitten voisinkin palauttaa, vaikka se vähän noloa oliskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Minusta olisi antajan kohteliasta ensin kysyä haluatteko tällaisen kirjeen. On niin noloa työntää se kirje takaisin ja sanoa etten ota tuollaisiin osaa, jos se vain lykätään käteen. Annettaisiin mieluummin tilaisuus kieltäytyä.

Samaa mieltä...

Mä olen yleensä 'unohtanut' nuo kirjeet, jos on tarvinnut alkaa postittelemaan takaisin päin.

Se on just noloa, että ne tulee lapsen nimellä ja lapsi sitten avaa ja riemastuu tarra-arkista. Tosi pettymys lapselle sitten repiä se käsistä pois ja sanoa, että se pitää palauttaa. Siksipä vain olen jatkamatta noita kirjeitä ja annan lapsen pitää tarrat. Jos kirjettä tarjotaan minulle, en ota vastaan.

Yhteistyössä