Ketipinor ja annostus unilääkkeenä

Jyyh
[QUOTE="vieras";28962821]Perustuuko Ketipinorin lihottava vaikutus pelkästään siihen, että se saa aikaan "yömässyt"?

Pelottaa alkaa syömään tuota lääkettä. Laihdutan ja pystyn kyllä pysyä pois jääkaapilta mielitekojen aikana, mutta jos se vaikuttaa muutenkin niin helvetti sentään...! Tää on kuitenkin paras lääke mikä on auttanut mun uniongelmiin. Viikon olen sitä syönyt 50 mg -annostuksella.[/QUOTE]

Ei. Se hidastaa myös aineenvaihduntaa ja nostaa verensokeriarvoja.
 
vierash
Mie oon napsinut Ketiä nyt n. 3 vuoden ajan, ensin 25-50mg/ilta ja sitten se nostettiin 200mg kautta 300mg. Tosin itse ketipinor ei minuu nukuta mitenkään, vaan sen 'kaverina' joudun ottamaan lyricaa 75-150mg/ilta. Alkuunhan se lihotti (en tarkkaan tiedä kuinka paljon, mutta ainakin parikymmentä kiloa), ja nyt vasta olen saanut painoa taas tippumaan, pikkuhiljaa lähtenyt tän vuoden aikana 10kg.

Miulla tosin ei missään vaiheessa tullut sitä yösyömistä, kun lääkkeet olen ottanut, niin olen suoraan painellut nukkuun, eikä ole edes nälän tunnetta tullut.
 
Ketipinor lihottaa siksi, että isommilla annostuksilla se passivoittaa ihmisen sohvalla makaavaksi tylsimykseksi, mikä on ihan tarpeen jos esim. pahasta skitsofreniasta kyse. Pienillä annoksilla ei pitäisi vaikuttaa mitenkään lihomiseen.
 
kekkone
oli 300mg muistaakseeni ja lopetin kun aloin saamaan niistä harhoja parin vuoden käytön jälkeen. nyt olen ollut 4 vuotta ilman ja nukkuminen sujuu sunnilleen. jos ei tänä yönä niin sitten ens tai sitä seuraavana. onneks on rento pomo, ei haittaa aamukoomailut.
 
vierailija
Joo, olen aika katkera, kun nykyään ei enää määrätä esim. Imovanea. Käytin sitä aiemmin, annos ei kasvanut, puolikkaalla pärjäsin. Nykyään vaan uskotaan, että lihominen ja diabetes parempi kuin ohimenevä, lievä "riippuvuus". Ihan hullua.
 
vierailija
Elämäni vuonna 2022:

Fyysinen kuntoni romahti maaliskuussa? En jaksanut enää mitään.

Korona + Sota = Liikaa mulle.

Plus valtava katuremontti (Hermannin rantatiellä uuden ratikkalinjan nro 13 rakentaminen, joka kestää syksyyn 2024 asti) on kotini lähellä ja vaikeuttaa liikkumistani paljon.

En halua enää mennä ulos. Käyn ulkona vain viemässä roskapussit.

Joutunut ottamaan taksin esim. passin hakemiseen, koronarokotukseen, jne.

Heinäkuusta 2022 olen syönyt Ketipinoria 50 mg/yö nukahtaakseni ja pysyäkseni unessa.

En tee mitään, jos ei ole aivan pakko. Olen voimaton.

Nostin annoksen 7.11. alkaen 100 mg/yö, kun en saanut unta ja uni oli liian kevyttä. Heräilin yön aikana usein.

100 mg Ketipinor toimii uneen. Ihana nukkua.

Mutta:

Lihon silmissä. Valtava vatsa. Kaksoisleuka. Olen pelkkää läskiä. Apua! En syö enemmän kuin ennen.

Välillä huippaa, kun nousen ylös, esim. sohvalta.

Sydämestä ottanut myös pari kertaa.

Olen 60 vee nainen.

Tilattava aika lääkäriin.
 

Yhteistyössä