Ketään muuta jota ahdistaa viimeaikojen uutiset Venäjältä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen aina halunnut olla ns.kartalla mitä maailmalla tapahtuu mutta viime päivinä uutiset on täyttyneet lähes pelkästään sodan uhalla pelottelulla Euroopassa. Kokeeko muut ahdistusta asian takia?

Asiaan vaikuttaa pienet lapsemme,mitä sitten jos sota laajenee,mihin lähteä turvaan vai pääseekö edes mihinkään. Tuntuu että asian jatkuva miettiminen on jo alkanut vaikuttaa jokapäiväiseen elämään ja vienyt jo vähän arkielämästä nauttimisen iloa.

Tiedän järjellä että voin nukkua yöni rauhassa,ja että ainakaan ihan lähitulevaisuudessa ei ole huolta mutta kun joka päivä joka tuutista tulee vain uhkakuvia niin se alkaa vaikuttaa.Tunneta pahentaa vielä tämä pari vuotta kestänyt eristäytyminen lähinnä kotiympyröihin,ja sosiaalisten kanssakäymiseen väheneminen.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
vierailija
No sanotaanko näin, että kun on Kylmän sodan ajan elänyt ja siitä vahvat muistikuvat, niin ei tässä mitään uutta ole.

Putin on suuruudenhullu vanha KGB:n agentti ja ennen kaikkea pieni mies, joka haluaa pönkittäö egoaan tällä uhittelulla. Toki on vaarallinen ja moni on saanut surmansa hänen käskystäön.

Mutta älä ole huolissasi. Kyllä ne Suonen rauhaan jättävät. Kunhan nyt pullistelevat.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Ja lisään edelliseen viestiini, suosittelen jälleen kerran katsomaan tämän sarjan.

 
Venäjä haluaa että se tunnustetaan suurvaltana ja käyttäytyy sen mukaan. Venäjä on osittain erittäin väärin ymmärretty. Jos joka kerta kun Venäläiset pullistelee ja me oltaisi täällä murot uikkareissa niin siinä sais pestä kuule ison kasan pikkupyykkiä, ihan joka päivä.

Itse en suomalaisena koe huolta Venäjästä.
Olen elänut nuoruuteni venäläisessä perheessä niin jotenkin venäläinen mentaliteetti on tuttu.

Tällä hetkellä Nato-jäsenyyttä kannattaa hyvin hyvin pieni joukko suomalaisia.
En pidä Natoa täysin mahdottomana ideana, mutta karsastan sitä vielä tänä päivänä, joten minökin äänestän jäsenyydelle ei.
Ja, luotan siihen, että jos jonain päivänä haluamme liittyä Natoon niin se on meille vielä mahdollista. Uskon että Natolle kelpaavat suomalaisten eurot oikein hyvin.

Meillä on tällä hetkellä ihan ok välit Venäjään, toki paremmatkin voisi olla, mutta kun tuo meidän Sale on vähän nuiva ja kuiva vanha ukko.
 
vierailija
Venäjä haluaa että se tunnustetaan suurvaltana ja käyttäytyy sen mukaan. Venäjä on osittain erittäin väärin ymmärretty. Jos joka kerta kun Venäläiset pullistelee ja me oltaisi täällä murot uikkareissa niin siinä sais pestä kuule ison kasan pikkupyykkiä, ihan joka päivä.

Itse en suomalaisena koe huolta Venäjästä.
Olen elänut nuoruuteni venäläisessä perheessä niin jotenkin venäläinen mentaliteetti on tuttu.

Tällä hetkellä Nato-jäsenyyttä kannattaa hyvin hyvin pieni joukko suomalaisia.
En pidä Natoa täysin mahdottomana ideana, mutta karsastan sitä vielä tänä päivänä, joten minökin äänestän jäsenyydelle ei.
Ja, luotan siihen, että jos jonain päivänä haluamme liittyä Natoon niin se on meille vielä mahdollista. Uskon että Natolle kelpaavat suomalaisten eurot oikein hyvin.

Meillä on tällä hetkellä ihan ok välit Venäjään, toki paremmatkin voisi olla, mutta kun tuo meidän Sale on vähän nuiva ja kuiva vanha ukko.
Suomen huonohkot välit Venäjään johtuvat EU:sta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Harmittaa, että media myllytyää venäjävihaa että ihmiset huolestuvat eivätkä nuku öitänsä rauhassa.:(

Mun mielestä tässä on nyt kyseessä nämä median ”uuspirpanat” jotka eivät tunne Venäjää riittävän hyvin. He keräävät tietoa sieltä sun täältä ja muodostavat käsityksensä sitä kautta.

Sitten on nämä vanhan liiton ihmiset jotka tuntevat venäjän ja ymmärtävät tilanteita paremmin - he eivät jaksa öyhöttää.
 
vierailija
Venäjä haluaa että se tunnustetaan suurvaltana ja käyttäytyy sen mukaan. Venäjä on osittain erittäin väärin ymmärretty. Jos joka kerta kun Venäläiset pullistelee ja me oltaisi täällä murot uikkareissa niin siinä sais pestä kuule ison kasan pikkupyykkiä, ihan joka päivä.

Itse en suomalaisena koe huolta Venäjästä.
Olen elänut nuoruuteni venäläisessä perheessä niin jotenkin venäläinen mentaliteetti on tuttu.

Tällä hetkellä Nato-jäsenyyttä kannattaa hyvin hyvin pieni joukko suomalaisia.
En pidä Natoa täysin mahdottomana ideana, mutta karsastan sitä vielä tänä päivänä, joten minökin äänestän jäsenyydelle ei.
Ja, luotan siihen, että jos jonain päivänä haluamme liittyä Natoon niin se on meille vielä mahdollista. Uskon että Natolle kelpaavat suomalaisten eurot oikein hyvin.

Meillä on tällä hetkellä ihan ok välit Venäjään, toki paremmatkin voisi olla, mutta kun tuo meidän Sale on vähän nuiva ja kuiva vanha ukko.
Älä ole niin sinisilmäinen. Totta kai Venäjällä on mukavia ihmisiä, kulttuuri in kiehtova, kieli kaunis ja ruoka hyvää.

Mun isä teki monta vuotta kauppaa Neuvostoliittoon ja itsekin siellä kävin pienenä 1970-luvulla, venäjää osaavan äitini kanssa.

Mutta Putin on se pahis, valehttelija, kiero ja vallanhimoinen. Haluaa, että hän jää historiankirjoihin. Ukko alkaa olla pulassa, koska nuorempi sukupolvi ei enää niele mitä tahansa.

Kannattaa katsoa se sarja Kylmän sodan Suomim
 
Sanna ei halua Suomen liittyvän Natoon.

Ei puolueet uskalla tuoda mitään Natomyönteisyyttä esiin kummemmin koska kansa ei Natoon halua.
 
Älä ole niin sinisilmäinen. Totta kai Venäjällä on mukavia ihmisiä, kulttuuri in kiehtova, kieli kaunis ja ruoka hyvää.

Mun isä teki monta vuotta kauppaa Neuvostoliittoon ja itsekin siellä kävin pienenä 1970-luvulla, venäjää osaavan äitini kanssa.

Mutta Putin on se pahis, valehttelija, kiero ja vallanhimoinen. Haluaa, että hän jää historiankirjoihin. Ukko alkaa olla pulassa, koska nuorempi sukupolvi ei enää niele mitä tahansa.

Kannattaa katsoa se sarja Kylmän sodan Suomim
Ei nyt puhuta mistään kivoista ruanlaittohetkistä vaan Venäjän politiikasta.

Venäjä, toisin kuin Suomi menee aina kansallinen etu edellä. Heidän näkövinkkelistä. Venäjän kauhuskenaario on, että Venäjä alkaa ”lännistyä”, Ukrainan tapahtuman kaltaisia ei haluta Venäjälle.

Venäjällä on otettu kovat retoriikat käyttöön, Venäjä pyrkii omalta kannaltaan toimimaan rationaalisesti, mutta ei noudata pelisääntöjä joihin se on sitoutunut jos sen kansallinen etu edellyttää muuta.
Täytyy muistaa, että Venäjällä on ihan oma kansallinen mittatikkunsa sille mikä on, ja mikä ei ole, järkevää.

Suomalaisten on hyvä osata eritellä se, että mikä on järkevää ja hyvää taktikointia ja se, että onko Suomi polvillaan Venäjän edessä. Ei me kuunnella Venäjän mielipidettä siinä vaiheessa jos me päätämme liittyä Natoon!

On erittäin hämmästyttävää miten jotkut meistä suomalaisista EU:n kansalaisina eivät koe, että tämä EU:n liitto ei toisi turvaa jos joku konflikti sattuisi. Itse näkisin näin, ja ilmeisesti suurin osa näkevät, että jos konflikti sattuisi niin EU maat yhdessä katsoisivat mitä asialle voimme tehdä.
 
KOOWEE
Geopoliittinen totuus on, että Venäjää on ajettu nurkkaan viimeiset vuosikymmenet, ja nyt kun sillä ei enää oikein ole muuta kuin oma nurkka, johon perääntyä ja se alkaa pistää hanttiin, se leimataan uhittelijaksi ja pullistelijaksi. No, näkemys sekin, ja aivan ymmärrettävää, kun ottaa huomioon miten tarkoitushakuisesti ja taitavasti virallinen tiedonvälityksemme asiaa kuvaa.

Tänäänkin oli mediassa runsain mitoin Venäjään liittyviä uutisia, kaikki tietenkin kielteisiä. Voitte itse selata lehtiä, Yleä ja muita todetaksenne tämän. Niillä on taas mylly pyörimässä täyttä häkää.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Valitettavasti meidän mediassa on idiootteja toimittajia ja ääni on aina sitä yhtä ja samaa, luulisi, että edes joku toimittaja haluaisi tuoda esiin jonkun toisenlaisen näkemyksen, mutta ei. Ihan samoin kuin media suhtautui Trumpiin - suhtautuu se nyt Putteen!
Alkaa jo todella ärsyttämään millaisia ”ammattilaisia” siellä meille mukamas puolueettomasti asioista tiedottaa! Melko suppea on otanta, ei voi muuta sanoa!

Esim. meidän kansalaisten maksama Yle on menettänyt täysin uskottavuutensa neutraalina tiedonvälittäjänä. Median tehtävä ei ole tuutata omia mielipiteitään vaan jakaa infoa ja antaa kansalaisten itse jalostaa sitä. Se on demokratiaa.

Hittoon klikkiuutiset, tässä on kyse suomen kansalaisten luottamuksesta mediaan ja päättäjiin, eihän näin voi jatkua!
 
Geopoliittinen totuus on, että Venäjää on ajettu nurkkaan viimeiset vuosikymmenet, ja nyt kun sillä ei enää oikein ole muuta kuin oma nurkka, johon perääntyä ja se alkaa pistää hanttiin, se leimataan uhittelijaksi ja pullistelijaksi. No, näkemys sekin, ja aivan ymmärrettävää, kun ottaa huomioon miten tarkoitushakuisesti ja taitavasti virallinen tiedonvälityksemme asiaa kuvaa.

Tänäänkin oli mediassa runsain mitoin Venäjään liittyviä uutisia, kaikki tietenkin kielteisiä. Voitte itse selata lehtiä, Yleä ja muita todetaksenne tämän. Niillä on taas mylly pyörimässä täyttä häkää.
Samoilla linjoilla.
Ja, Venäjä on jätetty monesta ulkopuolelle, vaikka strategisestikin se kannattaisi ottaa mukaan.
 
KOOWEE
Valitettavasti meidän mediassa on idiootteja toimittajia ja ääni on aina sitä yhtä ja samaa, luulisi, että edes joku toimittaja haluaisi tuoda esiin jonkun toisenlaisen näkemyksen, mutta ei. Ihan samoin kuin media suhtautui Trumpiin - suhtautuu se nyt Putteen!
Alkaa jo todella ärsyttämään millaisia ”ammattilaisia” siellä meille mukamas puolueettomasti asioista tiedottaa! Melko suppea on otanta, ei voi muuta sanoa!

Esim. meidän kansalaisten maksama Yle on menettänyt täysin uskottavuutensa neutraalina tiedonvälittäjänä. Median tehtävä ei ole tuutata omia mielipiteitään vaan jakaa infoa ja antaa kansalaisten itse jalostaa sitä. Se on demokratiaa.

Hittoon klikkiuutiset, tässä on kyse suomen kansalaisten luottamuksesta mediaan ja päättäjiin, eihän näin voi jatkua!
Valitettavasti media on jo pitkän aikaa ollut valjastettuna papukaijaksi, joka vain toistaa sille ylempää annettuja hokemia. Tutkivaa, itsenäistä tiedonvälitystä meillä ei ole ollut enää pitkään - kunnes kuvaan astui vapaa media. Sitä on luonnollisesti mustamaalattu ja halveksittu, jotta sen uskottavuus kärsisi, ja hyvinhän tuo politiikka on näyttänyt monen kohdalla onnistuvan. "Lähdekriittisyyttä", sanotaan, taka-ajatuksena että se virallinen tiedotus on ainoa luotettava lähde. Vaan kuinkas asian laita oikeasti onkaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Geopoliittinen totuus on, että Venäjää on ajettu nurkkaan viimeiset vuosikymmenet, ja nyt kun sillä ei enää oikein ole muuta kuin oma nurkka, johon perääntyä ja se alkaa pistää hanttiin, se leimataan uhittelijaksi ja pullistelijaksi. No, näkemys sekin, ja aivan ymmärrettävää, kun ottaa huomioon miten tarkoitushakuisesti ja taitavasti virallinen tiedonvälityksemme asiaa kuvaa.

Tänäänkin oli mediassa runsain mitoin Venäjään liittyviä uutisia, kaikki tietenkin kielteisiä. Voitte itse selata lehtiä, Yleä ja muita todetaksenne tämän. Niillä on taas mylly pyörimässä täyttä häkää.
(y)
 
Valitettavasti media on jo pitkän aikaa ollut valjastettuna papukaijaksi, joka vain toistaa sille ylempää annettuja hokemia. Tutkivaa, itsenäistä tiedonvälitystä meillä ei ole ollut enää pitkään - kunnes kuvaan astui vapaa media. Sitä on luonnollisesti mustamaalattu ja halveksittu, jotta sen uskottavuus kärsisi, ja hyvinhän tuo politiikka on näyttänyt monen kohdalla onnistuvan. "Lähdekriittisyyttä", sanotaan, taka-ajatuksena että se virallinen tiedotus on ainoa luotettava lähde. Vaan kuinkas asian laita oikeasti onkaan?
Faktantarkastajat ove ehkä yksi parhaimmista vitseistä mediakentällä!😁

Onneksi meillä vapaa media toimii faktantarkastajien faktantarkastajana!
 
vierailija
Tässä Venäjän tilanteessa taitaa enemmän olla kyse sisäpolitiikasta. Tällä toiminnallaan Putin saa kansan huomion kiinnittymään "lännen uhkaan ja lännen aiheuttamiin juttuihin" enemmän kuin maan sisäisiin ongelmiin.
 
vierailija
Tässä Venäjän tilanteessa taitaa enemmän olla kyse sisäpolitiikasta. Tällä toiminnallaan Putin saa kansan huomion kiinnittymään "lännen uhkaan ja lännen aiheuttamiin juttuihin" enemmän kuin maan sisäisiin ongelmiin.
Tässä Suomen tilanteessa taitaa enemmän olla kyse sisäpolitiikasta. Tällä toiminnallaan Marin saa kansan huomion kiinnittymään "idän uhkaan ja idän aiheuttamiin juttuihin" enemmän kuin maan sisäisiin ongelmiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä