Ketään, jolla vyöhyketerapia ei auttanut (tai auttoi) koliikkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
Meillä on vajaan kk ikäinen koliikkivauva. Itkua, kourustelua ja piereskelyä on nyt jatkunut parin viikon ajan aina 3-6 h iltaisin. Cuplaton, disflatyl ja rela oli käytössä, ei auttanut. Yksityiselläkin lääkärillä käytettiin ja lääkäri totesi olevan tyypillinen koliikki. Nyt tänään käytiin ekaa kertaa vyöhyketerapiassa. Terapeutti sanoi, että vauva on kovin pieni ja 10 min hoito on maksimi. Antoi uuden ajan ensi viikolle ja sanoi että käytäisiin ainakin kolme kertaa.

Itse en ole koskaan oikein uskonut näihin vaihtoehtohoitohin, mutta kaikkea on nyt kokeiltava. Siispä kysynkin että onko ketään, kenen vauvaan tuo EI olisi tehonnut? Paljon olen lukenut, että se on auttanut.

Jotenkin vaan tuntuu niin hassulta, että pelkkä jalkapohjien hieronta/painelu auttaisi =)

Me kokeiltiin kanssa kun vauva oli noin 2kk vanha. Vyöhyketerapeutti mainitsi jo heti alkuunsa, että mikäli "koliikki" johtuu allergioista ei jalkapohjien hieronnasta ole apua. Terapiaa annettiin kuitenkin yht 3 kertaa. Tilanne vaan aina paheni.
Lapsella nyt todettu lehmänmaito ja kananmunallergia + epäilynä kotimaiset viljat. Koliikit loppu siihen paikkaan kun nuo jätettiin pois.

Niin, toi allergia on kans itellä käynyt mielessä. Vauva on täysimetyksellä. Käytän rintakumia (ei onnistu ilman) ja luulen, että vauva vetää ilmaa siinä samalla. On myös huono röyhtäisemään.

Ajattelimme nyt koittaa tätä vyöhyketerapiaa ja jos siitä ei ole apua niin ajattelimme seuraavaksi yrittää korviketta tuttipullosta, eli jos tosiaan olisi niin että jokin maitoni ainesosa ei vauvalle sovi.

Meillä auttoi kyllä huomattavasti, levottomuus väheni. Hieroi käytännössä koko vartalon, jopa korvat mukaan lukien. Silmä kovana seurasin joka kerta mitä "hoitsu" teki ja kotona tein samaan tyyliin kuin mitä sekin.

Yhteistyössä