Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Love, hienoa että olet pystynyt olemaan luottavaisena ja positiivisella mielellä. Tuskin siellä seuraavassa ultrassa mitään raflaavaa on. On ne jänniä hetkiä kieltämättä joka ultra mutta pääsääntöisesti kaikki on hyvin.
 
Heip kaikki! Hienoja uutisia noi plussat! Ja tosi paljon voimia negoista..älkää luopuko toivosta! Meillä meni ekan plussan saamiseen seittemän vuotta ja 10 alkionsiirtoa mutta niin se vain sitten onnistui!!

Oon täällä vähän taustaillut viime viikot, käytiin syyskuussa pas:ssa ja nyt on kyytiläinen mukana pysynyt onneksi :) Aattelin kun mulla noita lugeja jäi kaks täyttä avaamatonta laatikkoa että onko kenelläkään tarvis? Ei viitsisi apteekkiinkaan palauttaa hävitettäviksi (n)
 
hunter85 toivottavasti lugeille löytyisi ottaja, itse en tarvitse. Ainakaan vielä :) meillä kanssa on noita siirtoja siunaantunut reilu kymmenen, osa oli kahden alkion siirtojakin. En sitten tiedä mikä oli niin "erilaista" meidän syyskuisessa siirrossa että tämä nelipäivänen päätti tarrata :) Hienoa kuulla että myös sulla on kaveri pysynyt matkassa!
 
Pitkästä aikaa täällä....ja kuinka mahtavia uutisia täällä on <3
Erityisesti @love- :love: onnea tässä vaiheessa, ja tsemppiä jatkoon!
Onnea myös Voikukka :love:

Mulle ei mitään uutta, on kierrot sattunut tässä syksyllä huonosti, niin ei ole edes tullut soiteltua polille. Jos huomenna saisi aikaiseksi, jos joulukuussa vaikka inssiä kokeiltas (tosin epäilen, että nyt marraskuussa olisi pitänyt, oli sellainen ovulaatiokipu + turvotus, että siellä saattoi jopa olla elämää).

Mukavaa joulunajan odotusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Täällähän kyllä hiljeni kertalaakista näkyy keskustelut talvella :eek:

@VoiKukka:) mites sulla menee?

@janitainen entäs siellä?

@hunter85 mitäs sinne kuuluu?

@Domi vois tännekin kuulumiset päivitellä?:love: teillä niin uskomaton tarina kuitenkin, valaisi varmsti uskoa myös niille jotka etsiskelee täältä tietoa?

Meillä tosiaan onnellisesti raskaus jatkuu edelleen :love: nyt viikkoja 28+5 ja kaikki on mennyt hyvin tähän asti. :)
 
@love- joo on ollut mielessä tännekkin infoa laittaa.. en nyt vaan ole vielä kertennyt.. ja tää vkl on selviytymistä.. pitkästä aikaa toisia (yö) töitä.. viime yönä olin kotona puol kuus ja nyt pitäs jo lähteä takas ja sit sinne johonkin viiteen saakka (kevyt 15 tuntinen siis), neljän tunnin unilla.. voi olla olo huomena.. Mutta josko pystysin tähän maratoonin nyt viellä..
 
Moikka tännekin siis piitkästä aikaa.. syksyllä alkoi taas niin pahasti kaatuilee nuppi et oli monta kk kokonaan käymättä koko kaksplussassa.. Mutta siis ihana plussa aalto täällä ollut.. onnittelut kaikille tällein hyvin paljon myöhässä @VoiKukka:) @hunter85 @love- (vaikka oonkin toisessa jo onnitellut) oliko viellä joku..
Koitan tehdä sellasen lyhyen tiivistelmän omasta tilanteesta.. jos kiinnostaa pidempi selostus, voi lukea IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville- ja alkionsiirroista plussanneet- ketjuista.
Lyhyt tausta jos on sellasia jotka ei tiiä, muista. Hoidot alkanut syksyllä -13 tikkamäellä, eka joitain (en yhtään muista määriä) inssejä ja ovulaatio induktioita. Sit sen jälkeen kolme kierrosta IVF/ICSI hoitoja. Koskaan ei missään mitään vikaa ja kaikki näyttänyt tosi hyvältä. Noiden hoitojen aikana yhteesä 13 siirtoa 2-3 päiväsillä alkioilla. Tulos yksi kemiallinen joka vuoti läpi jo ennen testipäivää.. Sitpä olikin keväällä -17 tilanen et voivoi, ja heippa.. Sit päädyttiin tuttavan suosituksesta Lappeenrannan felicitakseen jossa ekassa hoidossa tuore siirto plus 2 5.päiväsen blaston PAS:ia. Olikohan se ennen ekaa passia kun tehtiin limakalvon raaputus, eli scratsing ja tulikin plussa, mutta sekin alkoi melkein heti tuhruta.. verikoe arvot oli tosi hyvät.. mutta lähti sitten laskemaan ja oli sitten tuulimuna, todistetusti kohdussa kylläkin mutta.. Seuraavasta IVF:stä taas sama saldo tuoresiirto +2 viispäivästä.. Nyt syksyllä kun meillä enää yks pakkasessa. Kyselin ERA-testin perään ja sit olikin juuri tulossa kaksi uutta testiä, mistä lääkärikään ei viellä tiennyt enempää että heillä oli vasta seminaari tulossa, sitä jäätiin sit odottamaan. NATA- ja Ready-testit tehtiin lopulta Helsingin felicitaksessa joulukuussa. Otettiin siis kohdun limakalvolta näyttepalat (kiinnittymis ajankohtaan) ja ne lähti Viroon ja Ranskaan tutkittavaksi.. Ready testi eli mikä sitä siirtoajankohtaa testaa oli ok, ei poikkeamaa. Mutta NATA.ssa oli "tuomio" kohdun limakalvon immunologinen aliaktivaatio.. ööh.. No siihen nyt ei ihme taikoja sit ollutkaan.. Suosittelivat scratsingiä, tueksi lugejen rinnalle hcg:tä sisältävää lääkitystä pienellä määrällä (tääkin kerran kokeiltu, ei kylläkään scratsingin kaa samaan kiertoon) ja sit seksiä :LOL: joo kyllä, siemennesteessä kuulemma paljon entsyymejä joska voi aktivoida limakalvoa.. Ei siis kauheesti toivoa nostattanut tämä.
Mutta maailma vaan on ihmeellinen ja vaikka ei koskaan ikimaailmassa uskoisi että omallekohdalle kaiken tämän jälkeen voi saatua ihanin ihme, niin teinpä sitten luomuplussan helmikuussa!!!! Tämä joulukuun näytteenotto (joka on siis käytännössä sama asia kun se scratsing) oli meille se avain, limakalvoon tuli hyvä paikka mihin alkio tarrasi.. Kyllä on ollut vaikea asiaan uskoa, kun oireitakin hyvin vähän.. mutta nyt JO alkaa maha sen verran pömmöttää että näin se vaan on. Ja puolitoista viikkoa sitten ollut nt-ultra jossa näkyi aivan oikean näköinen pikkutyyppi toi viimein vähän uskoa että tämä voi olla totta :love: Niiiiin onnellinen! LA syyskuun lopussa.. :love::love::love::love: Tänään siis JO 14+0.. Nyt kun se viimein oli se 12 viikon ultra (kävin toki jo yksityisellä rv 5+6 ja 7+6 Ulla todisteli että kyllä siellä vaan joku on) tuntuu yhtäkkiä että olenko tosiaan näin pitkällä jo.. :)

Miten muilla on raskaudet edennyt?
Onko nyt hoidoissa olevia?
@janitainen miten sulla menee?
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23
Long time no hear :)

Ensinnäkin, siis kuinka mahtavaa @Domi !!! :love:(y)<3
Mites sulla on nyt mennyt, sullahan on kohta jo viimeinen kuukausi pyörähtämässä käyntiin! Ootko jo jäänyt äitiyslomalle (muistelen, että olit yrittäjä, mutta anyway).

Tosiaan, meille tehtiin 3 inssiä, joista ei sen enempää kerrottavaa. Kesätauon jälkeen mulla meni joko kierrot viikonlopulle tai olin työreissuissa juuri "sopivasti", niin hoidot jäi. Nyt kuitenkin ollaan siinä pisteessä, että lähete Kuopioon IVF:ään pyörähti liikkeelle.
Miehen vanhempien terveydentilassa tapahtui hieman muutoksia, ja se taisi edesauttaa hänen ajattelunsa muutosta. Sinänsä blaaah, kun nyt se tarkoittaa Kuopiossa käyntejä, mutta katsotaan mitä tämä syksy tuo tullessaan. Voihan se olla, ettei koskaan kuitenkaan sinne päästä.

Miun tosiaan pitää nyt aloittaa tämä tutkimus alusta, ja lueskella noita IVF juttuja (mulla tutulla on kyllä viime vuoden puolella IVF-hoitojen myötä syntynyt poika, joten sieltä saan tarvittaessa infoa kyllä), ja mitä se käytännössä toi KYS-homma tarkoittaa.

Mutta vieläkös täällä porukkaa pyörii?
 
Moikka @janitainen hiljaista on ollut tässä ryhmässä.. meinasin unohtaa vastata kun joskus kiireessä luin viestisi mutta nyt tuli mieleen, kannattaa liittyä tuonna IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville ryhmään, on aktiivinen ja saa tietoa.. Onko teidän asia mennyt yhtään eteenpäin? Kysele toki vaan täälläkin niin vastailen kyllä mihin osaan :) Miten tuntuu että olis ikuisuus hoidoista.. tosin itseasiassa onkin varmaan yli vuosi viimisestä siirrosta koska jäätiin sit sitä niitä NATA- ja beready-testejä odottaa syksyllä.. Uskoisin että folliultran ym. "välikäynnit" hoidetaan Joensuussa mutta sit punktio ja siirto on Kuopiossa..
Olen joo yrittäjä.. mutta tein just viime to vikan työpäivän :) Virallinen äitiysloma alkaa ens la. Mutta en pitänyt kesällä kun yhden lomaviikon vaan säästelin tähän.. toki eihän yrittäjät niin paljoa lomeile (n) Mutta olen kyllä ollut aina sitä mieltä että jos ei lomia pysty pitää vaikka muuten tekee hurjana hommia, ei oo enää mitään järkeä. Ja tämä nyt ainakin on niiiin tärkeä asia mulle että harmittaa melkein etten jo aijemmin jäänyt :LOL: Tosin nää muutomat päivät lomalla on kyllä ollut rankempia kun töissä käynti :D, vaikka seisomatyötä teenkin. Pe heti kuopion keikka ikeaan ja la kaupungilla ja lipaston kokoamista ja eilen koko päivä siivoamista (jota ohjelmassa nyt ainakin pari seuraavaakin päivää) Niin jalat on ihan puhki, etenkin jalkapohjat. Töissä kun on kunnon kengät ja vielä omaan jalkaan tehdyt pohjalliset niin tää kotona paljain jaloin olo kyllä tuntuu.. pitää varmaa rueta täälläkin touhuu kengät jalassa! Tänään on neuvolassa käynti missä katotaan tarjontaa, oli pari viikko sitten ainakin vielä väärin päin ja jos yhä niin sit kai äippäpolille lähete.. toki ei kai nyt vielä ihan mikään paniikki sen asennon kanssa ole. Muuten mulla on mennyt raskaus ihan tosi hyvin.. (y) ei mitään vaivoja tai valittamista.. Oonkin sanonut et kärsin sen seitsämän vuoden helvetin alle, niin nyt sain ees jotain takas päin, katotaan nyt sit miten kaamea synnytys tai vaikea vauva sit saan kostoksi.. :D
Muidenkin kuulumisia olisi kiva kuulla..
 
@janitainen mites on mennyt, oletteko Kuopiossa nyt sit ravannut? Onko miten hankallaa ollut? Millasta tulosta tullut?
Täällä ei taida juuri paljon kukaan pyöriä... mutta jos niin saa kertoa kuulumisia..
@love- lla taitaa vauva arki hyvin pyöriä?! :love:

Itse täällä odottelen ja odottelen.. la oli laskettuaika.. vaan ei oo kiirettä tällä tyypillä tähän maailmaan vieläkään (ihmekkö tuo kun jo alulle saantiin meni melkein 7 vuotta) ei taida säpäkintä tyyppiä olla.. vaikka meidän geeneillä luulisi olevan :ROFLMAO: Ja kyllä hää tuolla mahassa myllää niin maan vimmatusti välillä et tuntuu et kyljestä tulee läpi, mutta kartta on kai väärin päin viellä :LOL:
 
Moro, itseasiassa tossa eilenkö jopa mietin, että pitää käydä lukemassa noita IVF-keskusteluita taas (oon niitä aina välillä jo aiemminkin lueskellut huvin ja urheilun vuoksi :)).
Tähän @Domi ne kaikki kliseet "kukaan ei ole sisään jäänyt, ja tulee kun on valmis, ja nauti nyt vielä kun voit" :LOL:
Tsemppiä synnytykseen, toivottavasti kaikki menee hyvin, ja kuten toivot! Käyn kyllä tuolla muualla kurkkimassa, josset tänne muista tulla hihkasee kun tyyppi on ulos putkahtanut. (y)

Tosiaan meidän osalta odotellaan...Käytiin elokuussa Tikkarinteellä, ja silloin laitettiin KYS:n jonoon. Siellä on noin 4kk jonot :/ ja alustavan tiedon mukaan mennään ivf vkolla 46.
Seuraavat menkat kun alkaa, soittelen rinteelle ja sovitaan lääkityksen aloitus ja 0-ultrat jne. (?) Pitää yrittää selvitellä asioita vielä, että miten siellä Kuopion päässä menee hommat, tyyliin missä se klinikka on jne.
Mulla ois myös työmatkoja vkolla 47 et vähän jännittää miten aikataulut osuu...

btw, mulla tuli mailiin ilmoitus et @pipiipa ois kirjoittanut tänne viestin, mutta en nyt näe sitä tässä o_O
 
Siis ei hitto kaiken muun hankaluuden lisäks siis vielä joutuu jonottelee (täällä ei koskaan ollut mitään jonoja), on se kiva kun tulee noita "parannuksia" näihin terveydenhuoltopalveluihin. Uskomatonta :poop:..
 
Juu täällä vauva-arki rullaa :love: aattelin jo et @Domi ois päässy jo synnärille, mut ei enää varmasti kauaa! :love:

@janitainen :poop: tuo jonottaminen sit vielä..

Tiiättekö onks se hormonipoli jo rempassa tikkamäellä? Piti tulla uudet pakastesopparit kun alkiot on matkannu kuopioon, mut ei oo vieläkään näkyny niitä.. Joku vuos sitte jo kyselin polilla siitä niiden siirtämisestä meinaan.. o_O
 
vierailija
Täälläpäs on hiljaista! Luin ketjua pari vuotta sitten kun aihe oli ajankohtainen.. Nyt taas ehkä uudestaan. "Ensimmäiseltä kierrokselta" saimme ihanan pojan, ja nyt mietinnässä pikkusisarus. Pelkään vain, että jos tarvitaan ivf-hoitoa, ja se tapahtuu sitten Kuopiossa. Äh, en tiedä, mitä tässä tekisi?
 
Täälläpäs on hiljaista! Luin ketjua pari vuotta sitten kun aihe oli ajankohtainen.. Nyt taas ehkä uudestaan. "Ensimmäiseltä kierrokselta" saimme ihanan pojan, ja nyt mietinnässä pikkusisarus. Pelkään vain, että jos tarvitaan ivf-hoitoa, ja se tapahtuu sitten Kuopiossa. Äh, en tiedä, mitä tässä tekisi?
Tosiaan IVF tehdään Kuopiossa. Kaikki ultrat Tikkarinteellä, mutta keräys Kuopiossa, ja jos tuoresiirto, niin uusi keikka Kuopioon samalla viikolla (riippuen miten päivät osuu kohdalleen, mulla 3-päiväset pakkasessa).

Jos on jotain muuta täsmäkysymystä, niin kysy ihmeessä :) Kyllähän se ois miljoonakertaa helpompaa kun ne ois vielä täällä Joensuussa, kuitenkin vaatii töistä vapaapäivän kun pitää lähteä Kuopioon. Myös mieheltä vähintään sen keräyspäivän.
 
vierailija
Soitin polille, ja tällä hetkellä ajat menee tammikuulle... Ja siitä kuulemma kyssiin ainakin 4kk jono saa nähdä pitääkö ruveta asennoitumaan että lasta ei tule..Näen jotenkin todella isona kynnyksenä Kuopiossa tapahtuvat hoidot ja ivf-hoidon ylipäätään. Tosin ensin on mahdollisuus tehdä inssejä. Toivottavasti niitä voidaan tehdä enemmän kuin 3..
 
Oho, onpa pitkä jonotusaika. En kyllä ymmärrä miksi ihmeessä ne piti Kuopioon siirtää. Sinne kun kuitenkin tulee Mikkelistä ja Savonlinnastakin porukkaa. Täällä kuitenkin oli osaaminen/lääkärit.
Tehdäänkö inssit kuitenkin Joensuussa?
 
vierailija
Hei! Meillä vielä pakkasessa PKKS:ssä alkioita vuosien takaa ja siirtoon yritetään päästä lähiaikoina.

Tiedättekö kuinka kauan alkioita sulatetaan? Kävin tässä miettimään, että jos siirtopäivä olisi vaikka manantai, niin eihän niitä vkoloppuna kukaan ole sulattamassa? Meillä 3-päiväiset alkiot kyseessä ja luonnonkierto.

Jos sulatus vaatii 2-3vrk niin eihän me ikinä päästä siirtoon kun ovulaation pitäisi osua sitten todella loppuviikkoon ja minulla tällä hetkellä alkuviikosta aina?!

Saas nähdä tuleeko tästä mitään. Jännittää jos taas saadaan odottaa. Korona laittoi keväällä ovet kiinni nenän edestä kirjaimellisesti. Oli siis PÄIVÄSTÄ kiinni siirtoon meno, ennekuin biologit yms läks pois koronan takia. Sitten kesälomat yms niin tässä ollaan tovi odoteltu ja odoteltu. Turhia ultria yms takana tämän aikataulusähläämisen takia sekä työpoissaoloja
 
Meillä tosiaan kans 3-päiväsiä, ja käytännössä tarkoittaa sitä, että ovulaatio+ pitää osua loppuviikolle. Toki on mahdollista tehdä lääkittyyn kiertoon, mutta mulle ei lääkäri sitä alkanut vielä edes ehdottamaan, kun luonnonkierto kuulemma niin paljon parempi (vaikka mulla ikä ns. tulee vastaan).
Mulla nyt osui ovis+ sunnuntaille, joten torstaina on alkioiden sulatus ja perjantaina siirto. Täten paras ilmeisesti olisi pe tai la plussa, koska sitten voitaisiin siirtää 5-päivänen. Nyt ymmärtääkseni siirretään 4-päivänen.

Jossain vaiheessa ymmärtääkseni oli puhetta, että ne Joensuussa pakasteessa olevat alkiot siirretään Kuopioon?
Selvittelitkö @love- sitä teidän pakasteasiaa? ps. mites teillä menee?
 
vierailija
Minä taas ymmärsin niin, että vanhat alkiot on ja pysyy Joensuussa, uudet kaikki KYS:siin..

Joensuuhun on jonot kasvaneet muutenkin ja nyt korona riepottaa taas koko maata. Usko siirtoonpääsystä tänävuonna 0%.
 

Yhteistyössä