Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Sama naama mut eri nimi. Joskus aikoinaan kirjauduin tänne ja nyt halusin vaihtaa nimimerkin. Mutta kaikesta huolimatta ihan samat tarinat täältä tulee kun entiselläki nimellä.... =)

Joo elikkäs vähä mun taustoja valotan...
Meillä on yks lapsi 1v 4kk hoitojen tuloksena. Ensin tehtiin kolme inseminaatioo, tuloksetta sitten alettiinki jo "rankemmat" hoidot. Saatiin 5 alkioo, josta tuoresiirto ei tärpänny, mutta eka pakastesiirto onnistui, joskin kaikki alkiot meni. Eivät kestäneet sulatusta. Nyt sitten tahotaan yrittää toista lasta, Suoraan alettiin pistelyhommat, koska miehen sperma ei oikein kestä tota pesua ja siittiöitä jää liian vähän inssiin. Tänään menen seurantaultraan...jospa ne munarakkulat olis jo kasvaneet jonkun verran. Alotin siis jo sumuttelut ja pistelyn aloitin viime keskiviikkona. Punktio on suunniteltu ens viikon alulle.

Omasta mielestäni PKKS:ssä on ollu kiva käydä ja kaikki asiat on ohjeistettu tosi hyvin. Ehkä tällä tokalla kerralla pidetään jo liian itsestään selvänä...että osaan ja muistan kaiken. Kuitenki onhan edellisestä hoidosta jo useampi vuosi (-06). Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen saamaani palveluun. Mutta nyt pitäis valmistautuu lähtemään sinne ultraan.

Kirjotellaan......
 
Mie kans PKKS:ssä hoidossa =). Meillä hoidot on vasta ihan alussa, eka IUI tehtiin viime kiertoon ja toka varmaan huhtikuun alussa. Mie oon myös ollut tyytyväinen, nopeasti lähti hoidot käyntiin tutkimusten jälkeen. Lapsettomuuden syynä meillä on miehen hieman normaalia huonompi sperma ja minun ovulaatio ongelmat. Yritystä takana nyt 1 1/2 vuotta.
 
täällä myös yksi PKKS:ssä hoidoissa oleva..

meillä on yritystä ollut 3,5 v. ja hoidoissa v. 2007 keväästä lähtien. kolme inssiä kokeiltiin ja kaksi IVF/ICSIä tehty. ekassa ei pakkaseen jääny yhtään alkioo ja toisessa jäi kaksi. nyt maaliskuun alussa oli PAS ja yksi alkio siirrettiin (toinen kuoli sulatuksessa). tän viikon keskiviikkona on testipäivä, mutta testasin jo sunnuntaina (pp11) negan, joten arvelen että nega se on sitten keskiviikkonakin.

jos nyt ei tärppää, niin me pidetään sitten taukoa hoidoista jonkun aikaa, ehkä sitten syksyllä aikasintaan jatketaan. ei jaksa kokoaikaa olla hormonihuuruissa ja saada vaan pettymyksiä toisen perään ja lisäksi meillä kun on matkaakin aikapaljon sairaalalle (n. 150 km).

mites teillä muilla, ootteko ihan joensuun lähiympäristöstä vai kauempaakin?
 
Ihan tästä läheltä ollaan, onneksi, kyllä mie ihmettelen ja nostan hattua teille jotka kaukaa kuljette. Itse kun pystyn ihan "ohi mennen" poikkeemaan sairaalalla kesken työpäivänkin... vaikka toki se vähän järjestelyjä aiheuttaa mut silti. Asustellaan tässä sit lähitaajamassa.

Me on kanssa oltu tyytyväisiä, tänään viimeks käytiin yhdessä juttelemassa P.Luukkaisen luona kun ollu vähän raskaampaa tää elon polku. Ja kun 2.IVF tuotti taas negan, päästiin sillon lääkärin juttusille yhdessä (kun yleensä käyn aina yksin polilla), niin ihan rauhassa saatiin kysellä ja saatiin paljon vastauksia ja se rauhoitti mieliä ja antoi uskoa lähteä tähän 3. yritykseen.

Meillä takana 2 tuoresiirtoa ja 2 PAS:ia, kaikki ollu puhtaita negoja. Hoitoihin päästiin heti kun haluttiin, koska mulla ollu jo kauan häiriöitä hormonien kanssa ja ne oli jo tarkkaan tutkittu, syytä ei kukaan tiedä, mutta mulla ei vaan kroppa tuota estrogeeniä, joten ei sit mitään muutakaan hedelmällistä. Oonkin jo vuosia syöny vaihdevuosi lääkkeitä :LOL: kaupan päälle sairastan sit osteoporoosia :headwall:

Janniina Toivottavasti vielä toi nega kääntyis, pp11 on aika aikanen testata.... Jaksamista, ja tosiaan taukokin tekee joskus hyvää.

rosetta toivottavasti toi IUI tärppäis teillä

mammuliinos ihanaa kuulla että tää voi oikeesti onnistua! kiva että saa tälleen jutella jonkun kaa... mie tuun sitten viikon perässä, meillä punktio vko 14 toivottavasti. huomenna käynti ja toiv. alkaa piikittelyt kanssa. Pe lopetin pillerit, joten eiköhän se tästä lähde.

nyt pitää taas rientää, ollaanhan kuulolla

soja :wave:
 
soja: Sitä miekin toivon, vaikka henkisesti olen kyllä valmistautunut siihen että IVF on vielä meilläkin edessä sitten joskus =).

Meillä myös matkaa sairaalalle 70km ja ikävintä hoidoissa onkin juuri se että joutuu lyhyellä varoitusajalla olemaan töistä pois ja aika helposti siihen melkein koko päivä matkoineen menee.

Tiedättekö muuten milloin alkaa kesätauko polilla ja milloin syksyllä taas aukeaa?
 
rosetta: poli on vielä auki kesäkuun kaksi ekaa viikkoa, ennenkuin jää kesätauolle. aukeaa elokuun puolivälissä. näin hoitaja tänään sanoi minulle.

meillä tuli sitten nega myös tänään virallisena testipäivänä. aika rikkinäinen ja tyhjä on mieli.
 
janniina :hug: jaksamista....

oma: eilen aloitin piikittelyt ja nyt sit vaan munia kasvatellaan, toivotaan että hyvin lähtis... Hyvä muuten tietää, että noinkin pitkälle ovat auki, että kerkiis varmaan vielä 3. IVF:n jälkeen yhen PAS:in keväällä jos tarvii
 
rosetta toivottavasti innsit tärppää, mut ei tätä IVF:ää kannata pelätä. toki jokainen harkitsee itse mitä haluaa kokeilla. täytyy rehellisesti sanoa, että empä vois neuvoa ketään tekemään päätöstä minnekkään suuntaan, on nää niin henk.koht juttuja. meille hoitoihin lähtö on ollu oikea valinta. ja varmasti syksyllä pääsette hyvn hoitoihin, meillä ainakin järjestynyt hoidot kun on vaan itse haluttu.
 
soja: Juu, en mie pelkääkään. Miehellä taitaa olla enemmän ennakoluuloja, mutta kyllä sekin varmaan on valmis menemään hoidoissa niin pitkälle kun minäkin. Sillä on kuitenkin se helpompi osuus tässä projektissa =) . Tällä hetkellä ainakin on semmoinen tuntuma että yritetään niin pitkään kuin vaan mahdollista =) .

SE on tosiaan ollut iloinen yllätys miten sujuvasti tuolla asiat etenee, vaikka julkisella puolella ollaankin. Kun monessa muussa paikassa inssiinkin pääsemistä joutuu odottamaan.
 
Huh huh mitkä päivät takana, kahtena päivänä ajoin about 70 kilsaa seurantaultriin ja samalla siinä poikkesin kaverilla kylässä. Voi kun tää välimatka olis lyhempi. Ens viikolla sit keskiviikkona punktio ja perjantain siirto. Alkaa jo jännittää...! On kyllä jo valmiiks pettyny olo koska viime hoidoissa tuoresiirto ei tuottanu tulosta, mutta eka PAS antoki meille sit sen maailman parhaimman "palkinnon". On ollu todella yllättävää, miten eri tavalla keho reagoi raskauden jälkeen näihin pistoksiin ja kaikkeen. Nyt on melkein koko ajan menty puregonilla 225 yksiköllä. Ja ekalla kerralla oli paljon paljon pienemmät annokset.

Joo oon Sojan kans samaa mieltä, että ivf:ää ei kannata turhaan jännittää. Onhan siinä paljon käyntejä, piikittelyä, nenäsuihkeita, lugeja yms, mutta yllättävän helppoa kaikki on. Ja se on todellakin jokaisen oma asia millä keinoilla haluaa jatkaa.

Rosetta: Mie kans olin todella iloinen että miten nopeasti ja helposti kaikki sujuu tuolla. Ja mun mielestä hoitajat/lääkärit ovat olleet todella ihania ihmisiä.

soja: toivotaan että munikset kasvaa hyvin ja mitään oireita ei tule..onnea piikittelyihin..

Janniina: Jaksamisia ja haleja sulle!


 
mammuliinos on sulla ajelemista... itselläni onneksi tolta osin helpompaa. tänään kävin ultrassa ja ke ja pe uusiks. jatketaan aika varovasti. ihan hyvältä kuulemma näytti, ei oo liikaa lähdössä, vaikka sitä miun kohalla pelätty, kun nyt isommat puregon annokset kun viimeksi. mulla toivottavasti sitten ens viikol noi toimet edessä... sinäkö siis ke meet punktioon tällä viikolla?

soja
 
Soja Joo matkaa tulee ihan kivastij a välillä turhauttaa ajella, mutta mitäpä sitä ei unelmien eteen tekisi! Ja sit vielä kun on toi poika, niin aina eti sille joku lapsenvahti ja kuskaa se eka hoitoon.
Joo-o huomenna olis punktiopäivä...! Tulee taas pitkä päivä, kun siellä pitää vielä makoilla. Toivottavasti ei tule mitään sen kummempia oireita ja ei satu yhtään enempää ku viime kerralla. No mut nyt on lähettävä ruoanlaittoon ja sitten päiväunille. Jospa me törmätään saikulla huomenna....
=)
 
sojalle ja mammulinokselle kovasti tsemppiä =).

Mulla pitäs menkat alkaa torstaina tai perjantaina eli maanantaina pääsen soittelemaan seuraavan inssin aikatauluista, Toivottavasti se nyt keretään tekemään kun menee niin lähelle pääsiäistä ovis, jos munis kasvaa samaan tahtiin kuin viime inssissä.
 
mammuliinos toivottavasti sulla on menny punktio ok tänään ja saalistakin oisitte saaneet. Et kai itse aja takas kotiin? miulle ainakin aiemmin on sanottu että kyyti pitää olla (ne lääkkeet kai vähän tujuja). ja sen verran ollu voipunu olokin että hyvälle on tuntunut kun mies on tuonut kotiin. :heart: voi olla että ei törmätä tänään, mie tuun vasta iltapäivällä ultraan.

Rosetta niin, harmilllinen toi pääsiäinen näiden hoitojen kannalta, vaikka työläiselle on oikeen mukava saada ylimääräinen pitkä viikonloppu kun kesälomaan on vielä pitkä aika. Toivottavasti menkat alkais sulla nyt ajallaan... sen kerran kun niitä näissä hommissa tarvitaan :LOL:

Oma eilen illalla alkoi ekan kerran olla tuntemuksia massulla, ja tänään tuossa imuroidessa ja kykiessä jo vähän enemmän nipistelee... toivottavasti se on hyvä merkki.

Muuten kuuluu ihan kenkkua, olen toistamiseen vähälle aikaa flunssassa ja kotona sairaslomalla... sain onneksi heti maanantaina antibiootit, kun tauti alkoi la-su. Vasta pari viikkoa sitten parannuin edellisestä poskiontelon tulehduksesta. (jonka onnistuin liian aikaisella "riehumisella" pitkittämään 3 viikon taudiksi. Harmillista tää sairastelu, kun töissä ois ollu oikein mukavia juttuja nyt ja toisaalta liikunta on miulle niin HENKIREIKÄ näissä hoidoissa, että ahistaa kun ei mitään pääse taas tekemään.... :headwall: ja kelikin ois mitä loistavin hiihtoon ja muuhun ulkoiluun!

no, pitää tästä ruveta suunnittelemaan syömistä (taas!) ja sitten tonne kaupunkiin lähtöä. Infoilen illalla miten meni.

aurinkoista päivän jatkoa
 
heh, oli sit tullu telkkari tonne saikulle B) aika pienihän toi oli, mut ihan jees silti. Uusia lehtiä kun vielä tulis... pitänee itse joskus viedä omia jatkokäyttöön.

Rosetta liikunta ei mee koskaan hukkaan!

Mammuliinos toivottavasti tänään meni ok?

tässä lainaan itseäni tuolta toisesta ketjusta:

oma ultrassa tänään käyty, näyttäs tulevan vajaa 10 follia, nyt olivat noin 12mm. vähän isommalla annoksella (250) nyt tänään ja huomenna ja perjantaina taas näytille, on jotenkin ollu hullun tarkkaa säätämistä tämä hoito (tai niin oli edellinenkin). Taitaa noi miun munikset olla vähän haasteelliset. Limis oli kuulemma kans ihan hyvin vahvistunut. Punktio joko ma tai ti ens viikolla. Ja toi orgalutrani alkaa kans tänään. Massu on alkanu olla mukavasti kipee. Mielialat on ihanasti tasoittunu vähän olen pettynyt tuohon määrään, kun tarkotus oli saada enemmän folleja kun viimeksi ja siksi annosta lisättiin aikalailla, mutta taitaakin tulla vähemmän munia tällä kertaa.... no ei auta kun vaan olla positiivisilla mielin, kyllä se siitä... ja kohtahan tää on ohi...
 
soja: Joo telkkarista plussaa, kunhan saavat muutki kanavat näkymään, kun vaan nelosen ja subin. Ja samaa mieltä lehtienki kans..on tullu lähes kaikki luettua ja miehillekki vois ehken olla jotain luettavaa.

Sulla taitaa olla tosi tarkkaa toi homma..joudut joka päivä käymään tarkkailtavana. Ihan kivat kulut tulee sulle ku joka päivä polimaksun maksat. Toivottavasti sulla nyt menis hyvin ja saisit muniksia kuitenki kivasti. Eihän tässä auta masentua, vaikka välillä itestäkin tuntuu siltä ettei jaksa enää. Rankkaa homma kaikkiaan nää hoidot. Ei sitä olis uskonu ennekun itte joutu kokemaan kaiken. Paljon saitte munia viimekerralla??? Tsemppiä vaan kovasti :hug:

Rosetta: Joo liikunta on aina hyväksi ja isot tsempit sinne.

oma: Eilen käytiin miehen kans punktiossa ja 11 munasolua saatiin. (viimeks oli lähes sama luku) Paikat kipeyty pahasti ja ei voinu tehä mitään illalla. Ja just sillonhan poika halus olla kokoajan sylissä tai keksi kiipeillä pöydille tms. Onneks mies otti koko päivän töistä vapaaks ja oli mun kans kotona hoitamassa junioria. Illalla piti vielä ottaa särkylääkettä ennen nukkumaanmenoa ja hip hei hurraa poika sairastu nuhaan ja yskään yöllä ja huus kurkku suorana. Onneks särkylääke tehos ja kärsin hoitaa pikku potilasta.
Tänään soittivat montako munista on hedelmöittyny...ja iloinen yllätyshän sieltä tuli. 9 kpl oli lähteny jatkamaan "elämää" ja nyt on hyvä mieli. Mutta en hihku tän enempää. Huomenna lähen vielä hakemaan yhen alkion kyytiin ja sit alkaa mieletön jännääminen.
 

Yhteistyössä