Ketään ei saa sortaa poliittisten mielipiteiden vuoksi sanoo laki, mutta nähtävästi kaikilla mielipiteillä ei ole lain suojaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1918433&ref=lk_is_vi_1

Tuotantoyhtiö pohtii: Saako Renne jatkaa X Factorin tuomarina?
10.02.2010 07:45

Renne Korppilan jatko X Factorin tuomarina on vaakalaudalla, vaikka hän sanoutuu irti uusnatsismista ja rasismista.

IS kertoi tiistaina The Wrongdoers -bändin oudoista taustoista. Bändi kuvailee nettisivuillaan itseään neljän skinheadin rockbändiksi.

Sivuilta löytyy muun muassa kuva, jossa maihinnousukenkiin sonnustautuneet miehet potkivat maassa makaavaa ihmistä.

Nettisivujen sisältö tuli yllätyksenä X Factor -ohjelman tuottajalle Marika Makaroffille. Makaroff lupasi perehtyä yhtyeen nettisivuihin.

- Meidän näkökulmamme sekä firmana että henkilökohtaisesti on se, että emme halua olla tekemisissä minkään ääriliikkeen kanssa, Makaroff kertoi tiistaina IS:lle.

Makaroffin mukaan Korppilan jatkoa X Factor -ohjelmassa pohditaan parhaillaan.

- Tällä hetkellä tutkimme asiaa.

Lain mukaan kansanryhmää vastaan kiihottaminen on laitonta. Eli tuon perusteella uusnatsismi ja rasismi ovat aika eri asioita kuin joku muu äärinäkemys, joka ei kuitenkaan sorra ketään kansanryhmää.

Tää nyt on pientä, eihän Suomessaa ole enää sananvapautta. Media vaikenee niin monesta asiasta, epäkohdasta =(.
Kuten se joka nyt nälkölakkoilee ja ne asiat siellä taustalla.

Oon aina pitänyt Rennestä, mutta tuon kohun mukaan laski kyllä hänen pisteet. Onhan jokaiselle ihmisellä virheet ja menneisyys, mutta toi tausta on melko ikävä :( Ei haittaa vaikka laitettais siitä ohjelmasta pois.

Ihan oikein. Ja vaikka tyyppi kannattaisikin moisia aatteita niin tuskin hän niitä julkisesti missään mainitsisi. Ei hän ihan saappaalta vaikuta. Viherpiiperryksestä en koskaan ole kuullut, mutta kyllä Linkolakin ääriliikkeeseen ajatuksineen kuuluu. Niin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lain mukaan kansanryhmää vastaan kiihottaminen on laitonta. Eli tuon perusteella uusnatsismi ja rasismi ovat aika eri asioita kuin joku muu äärinäkemys, joka ei kuitenkaan sorra ketään kansanryhmää.

"Korppila kommentoi asiaa näin:

- Laulan helsinkiläisessä punkyhtyeessä, mutta musiikillamme ei ole mitään tekemistä uusnatsismin tai rasismin kanssa. Minulle musiikki ei ole poliittinen kannanotto enkä myöskään syrji ketään ihonvärin, uskonnon tai minkään muun ominaisuuden perusteella, Korppila sanoo.

Näin hän puhui NRJ-radiokanavan aamushow´ssa:

- Minä en ole tuomassa rasistista ajattelua X Factoriin enkä mihinkään muuallekaan.

Korppilan mukaan kyseessä on punkyhtye.

- Punk on kaikille avoin eikä syrji ketään, enkä itse toimisi rasistisesti. En tiedä mikä siinä olisi rasistista ja epäsopivaa, jos kommentoi oman maan ongelmia."

Mitähän sortoa se on, ettei tv-tuotanto halua moista idioottia ruudussa pitää?

Mitäs sortoa se on jos ihmistä syrjitään "väärien" mielipiteiden vuoksi?

Eikö tuotanto saa itse päättää, millaisia ihmisiä ohjelmassaan pitää?

Saisiko tuotanto päättää etteivät palkkaa homoja, neekereitä, vihreästi ajattelevia, vasemmistolaisia...?

Saisiko tuotanto päättää etteivät palkkaa homoja, neekereitä, vihreästi ajattelevia, vasemmistolaisia...?

Muita sortavia ihmisiä eli uusnatseja ja rasisteja ei tarvitse mihinkään palkata. Keitähän vihreät ja homot tuolla kaduilla potkivat ja kertovat vihaavansa?

Missä Renne on julistanut rasistisia mielipiteitä? Biisien lyriikoissa? Työssään radiossa tai tv:ssä? Mistä tämä vaino johtuu? Siitä että bändi luokitellaan skinhead-bändiksi?

Muita sortavia ihmisiä eli uusnatseja ja rasisteja ei tarvitse mihinkään palkata. Keitähän vihreät ja homot tuolla kaduilla potkivat ja kertovat vihaavansa?
Meinaat etteivät vihreät ja homot syyllisty koskaan väkivaltaisiin tekoihin?

Eihän siitä ole pitkää aikaa kun muutama skiniksi pukeutunut tyyppi saivat turpaansa spårassa. Asialla olivat valveutuneet viherpiipertäjät. Mukiloivat vahingossa sairaalakuntoon naamiaisiin meneviä heppuja, ei oikeita skinejä. Tuskinpa Suomen laki sallii oikeidenkaan skinien hakkaamisen, tai eihän sitä koskaan tiedä.

Kaikki skinheadit eivät muuten ole rasisteja. Suosittelen perehtymään asiaan ennen kuin lähtee yleistämään.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Mitä ne nahkapäät muuten tarkalleen ottaen on?

Ihmisiä? ;)

No en olis uskonu :D Tarkotin aatteellisesti ;)

Riippuu henkilöstä aika paljon mitä asiaa "ajaa".
Jotkut pelkästään kuuntelevat musiikkia ja pukeutuvat tietyn tyylisesti, joillakin on poliittisia aatteita, toiset ovat rasistisia, jotkut tältä väliltä jne...

Sitten on myös olemassa ihmisiä jotka etsivät itseään, kittaavat kaljaa, julistavat olevansa skinejä ja "potkivat mummoja kadulla".

Itse tunnen monenlaisia "nahkapäitä" (naisia ja miehiä ) toiset eivät ole millään tasolla rasistisia ja toiset taas ovat, monella on vahvoja poliittisia mielipiteitä ja sit on niitä joilla ei ole tietämystä mistään vaan kulkevat ns. massan mukana.

Aika laaja ihmisryhmä kyseessä jota ei voi niin vain niputtaa yhden aatteen alle.

Yhteistyössä