Ketä ristiäisiin "pitää" kutsua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

inka

Jäsen
11.07.2004
45
0
6
Eli meillä on tällainen tilanne: Olemme riidoissa mieheni äidin kanssa ja näin ollen myös hänen toisen siskonsa kanssa. Kuitenkin olemme väleissä mieheni isän, veljen ja toisen siskon kanssa. Toista sisarta siis aiomme pyytää kummiksi, ja tämä toinen sisko on vihainen koska emme tahdo kummiksi häntä.. Onpas vaikeasti selitetty. Ristiäisiin aiomme kutsua minun vanhempani ja veljeni, mutta ketä mieheni perheestä? Jos kutsumme kaikki on ihana juhla suoraan sanottuna piloilla mutta emme oikeastaan voi tehdä niinkään että jätämme osan kutsumatta. Apua, mitä tässä nyt tekisi..

Ristiäisiin ei kai "pidä" kutsua muita kuin kummit. Ja noin ylipäänsä ristiäiset on tosiaan pienimuotoiset juhlat johin yleensä kai kutsutaan kummien lisäksi vain isovanhemmat, joten voit ihan hyvin kutsua juuri ne henkilöt kun itse haluat. Hyviä juhlia teille!

Siis että sisko jonka kanssa ette ole edes väleissä, kiukuttelee siitä, että häntä ei haluta kummiksi.. :D just, just....

En mä nyt ainakaan haluaisi ristiäisiin - tai muihinkaan juhliin - ketää kenen kanssa en olisi väleissä.

Mun vanhemmat ovat eronneet, eikä mitenkään hyvissä merkeissä. Eivät puhu toisilleem yms. Eli teillä mutkistaa asioita vähän eri tavalla. Minusta voisitte kutsua sen lähisuvun paikalle, eli vauvanne serkut, tädit, enot, sedät ja isovanhemmat.

voisitte vaikka kutsua vauvanne nimissä, siis sanoa, että tervetuloa vauvan ensimmäiseen suureen juhlaan, eiköhän me kaikki osata käyttäytyä edes sen yhden päivän ajan sovussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:04 Ninniliina kirjoitti:
Siis että sisko jonka kanssa ette ole edes väleissä, kiukuttelee siitä, että häntä ei haluta kummiksi.. :D just, just....

En mä nyt ainakaan haluaisi ristiäisiin - tai muihinkaan juhliin - ketää kenen kanssa en olisi väleissä.
Kyllä, koska mieheni äiti oli mennyt lupaamaan hänelle että "juu, kyllä ne sut sylikummiks ottaa". :headwall: siis kysymättä meiltä. Voi elämä mitä sakkia....

Oonpas joskus kuullut väitteen, että yleensäkään mihinkään juhliin (oli ne ristiäiset, häät, hautajaiset jne.) ei ole tapana kutsua henkilöitä, joiden kanssa ei tule toimeen tai ei ole kauheesti tekemisissä...tai että jos jotkut vieraista ei tule keskenään toimeen

Kutsu ne, jotka haluat! Sen neuvon annan. Meillä miehen äiti ja sisko ovat onnistuneet pilaamaan kaikki ristiäiset ja silti ne on pitänyt paikalle pyytää :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:06 Inka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:04 Ninniliina kirjoitti:

Kyllä, koska mieheni äiti oli mennyt lupaamaan hänelle että "juu, kyllä ne sut sylikummiks ottaa". :headwall: siis kysymättä meiltä. Voi elämä mitä sakkia....
ahaa.... no eipä siinä sitten mitään... :whistle:
mielenkiintoista, sanoisin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:10 nuppunen kirjoitti:
Kutsu ne, jotka haluat! Sen neuvon annan. Meillä miehen äiti ja sisko ovat onnistuneet pilaamaan kaikki ristiäiset ja silti ne on pitänyt paikalle pyytää :headwall:
No juuri tuota pelkään! Kun toisaalta tahtoisin että vauvamme ensimmäisessä juhlassa olisivat kaikki lähisukulaiset, mutta kun nuo kaksi saattavat sanoa ihan mitä tahansa ja näin pilata koko juhlan.. Esim. "kyllä sun pekka (jos mieheni nimi olisi pekka) olis pitäny se entinen tyttökaveri pitää ja sen kanssa penska tehä"
Ja toisaalta tiedän että jos emme heitä kutsu, he eivät anna sitä koskaan anteeksi eikä meillä ole vauvan kanssa mitään asiaa mennä esim. mieheni isää moikkaamaan vauvan kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:15 Inka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:10 nuppunen kirjoitti:
No juuri tuota pelkään! Kun toisaalta tahtoisin että vauvamme ensimmäisessä juhlassa olisivat kaikki lähisukulaiset, mutta kun nuo kaksi saattavat sanoa ihan mitä tahansa ja näin pilata koko juhlan.. Esim. "kyllä sun pekka (jos mieheni nimi olisi pekka) olis pitäny se entinen tyttökaveri pitää ja sen kanssa penska tehä"
Ja toisaalta tiedän että jos emme heitä kutsu, he eivät anna sitä koskaan anteeksi eikä meillä ole vauvan kanssa mitään asiaa mennä esim. mieheni isää moikkaamaan vauvan kanssa.

No sittenhän sun pitää heittää appiukolle kuittaus, että " Pekka on isäänsä tullut ja seuraa isänsä jälkiä"... jos hokasit mitä tarkoitan....

Mutta vakavammain ottaen. Eihän se ole kivaa jos joutuu koko aika pelkäämään mitä tulee tapahtumaan etukäteen pelkäämällä. Voi käydä ettet itse nauti koko tilaisuudesta mitään. Parempi kun jättää omaan arvoonsa heidän heittonsa ja nautit vain lapsesi tärkeästä päivästä. Aikuiset ihmiset vastaavat omista sanomisistaan joten jos he onnistuvat pilaamaan juhlanne niin se on heidän häpeänsä.

Yhteistyössä