Kesyhiiret ja kissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissa ja hiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kissa ja hiiri

Vieras
Onko kenenkään taloudessa lemmikkeinä sekä kesyhiiriä että kissa? Meillä on ollut kesyhiiriä puolisen vuotta ja eilen perheemme kasvoi kissanpennulla. Hiiret on turvallisessa paikassa, kerran kissa kävi häkin vieressä haistamassa, mitään sen kummempaa ei tapahtunut. Hiiret on nyt koko kaks päivää kököttäneet paikallaan sellaisessa putkessa joka on häkissä, eivät touhua, eivät juoksentele edes iltaisin kuten yleensä. Onko tää ihan eläinrääkkäystä pitää samassa taloudessa kesyhiiriä ja kissaa? Tottuuko hiiret hajuun jossain vaiheessa vai kuin tässä käy? Kamalaa jos ne kärsii nyt tuolla, en arvannut, että ne reagois tälla lailla. Luulin, että kissa olis se enemmän reagoiva osapuoli.

Onko kenenkään taloudessa lemmikkeinä sekä kesyhiiriä että kissa? Meillä on ollut kesyhiiriä puolisen vuotta ja eilen perheemme kasvoi kissanpennulla. Hiiret on turvallisessa paikassa, kerran kissa kävi häkin vieressä haistamassa, mitään sen kummempaa ei tapahtunut. Hiiret on nyt koko kaks päivää kököttäneet paikallaan sellaisessa putkessa joka on häkissä, eivät touhua, eivät juoksentele edes iltaisin kuten yleensä. Onko tää ihan eläinrääkkäystä pitää samassa taloudessa kesyhiiriä ja kissaa? Tottuuko hiiret hajuun jossain vaiheessa vai kuin tässä käy? Kamalaa jos ne kärsii nyt tuolla, en arvannut, että ne reagois tälla lailla. Luulin, että kissa olis se enemmän reagoiva osapuoli.

Älykääpiöyden multihuipentuma :D

Mulla oli hiiriä lopulta varmaan kymmennen kun tekivät poikasia ennen kun erotettiin ne keskenään ja kissa ei paljoa niistä perustanut. Kävi välillä haistelemassa häkkiä. Sillon vasta heräsi kiinnostus kun otti ne häkistä ulos. Hiiret on yleensäkin yöeläimiä jotka herää vasta pimeän tultua. Ehkä et ole ollut näkemässä niiden mahdollista vilkkautta sitten?

itellä ollut kissa ja rottia, kissa ja hamsteri.. paras keino on pitää hiiret häkissä sellasessa huoneessa johon kisu ei pääse, ja niinkuin mainittiin hiiret on yö eläimiä. kyllä tuo yhteiselo noilla eläimillä sujuu kunhan vähän itse järjestelee asioita ;)

Onko tää ihan eläinrääkkäystä pitää samassa taloudessa kesyhiiriä ja kissaa? Tottuuko hiiret hajuun jossain vaiheessa vai kuin tässä käy?
Voi pyhä yksinkertaisuus. KYLLÄ, tuo ON eläinrääkkäystä! Ei ne hiiret hyvänen aika sentään totu siihen, että saalistaja on koko ajan läsnä! Eivät ne ymmärrä, että ovat turvassa häkissä, ja ettei kissa oikeasti pääse sinne. Hiiren ajatusmaailmassa on vain yksi ajatus "vaara, vaara, vaara" ja on todella julmaa pitää niitä samassa tilassa kissan kanssa :(.

Tuossa käy niin, että jos olet julma paskiainen ja jatkat samalla järjestelyllä niin lopulta, ei välttämättä edes kovin pitkän ajan päästä, hiiret ihan oikeasti kuolevat pelkoon. Joko siksi kun jättävät syömättä ja juomatta, tai äkillisesti kun säikähtävät kissan liikkeitä.

Onneksi olkoon, olet todella ilkeä ja hiirilläsi on todella paha olla :'(.

Hei! Minulla on kesyhiiri (uros) ja meidän perheeseen tuli juuri kissa joka makoilee häkin päällä ja katselee lasin läpi päivätpitkät. Hiirtä ei ole vaivannut asia voi myös johtua hiiren luonteesta, koska jokainen yksilö on erilainen. Minun hiireni menee lasin lähelle ja ei ole moksiskaan siitä että kissa on siinä, itse lähinnä häiritsee kun kissa yrittää lasin läpi tassuillaan saada hiirtä kiinni mutta jos kansi ja kaikki muut ovet ja ikkunat on hyvin kiinni en näe ongelmaa siinä että kissa ja hiiri ovat samassa taloudessa.

Meidän kissa rakastaa kesyhiiriä ja olen tavannut antaa yhden noin kerran viikossa. Kisu tykkää myös leikkiä hiiren kanssa joskus pitkäänkin ennen kuin popsii suihinsa.

Yhteistyössä