kestovaippojen säilytys

Olisiko kenelläkään tietoa likaisten kestovaippojen säilyttämisestä. Olen jostain lukenut että kannelliseen astiaan laittaa etikkaa veden sekaan niin ei haise. Mutta kuinka paljon etikkaa pitää lorauttaa????
 
Meillä säilytetään erillisessä pyykkikorissa ilman kantta ja siis kuivana, eikä ole haissut. Tätä pyykkikoria pidämme saunassa, joten pienet ja uteliaat eivät pääse likaisiin vaippoihin käsiksi. ;)
 
Lanella
Mulla on nyt tossa olohuoneen/eteisen välissä, avoimessa pyykkokorissa, käsin huuhdeltuina ja ei haise. Mä en laittais suljettuun tilaan vaippoja, varmasti alkaa haista.

Näillä helteillä ei tuu kun automatkoilta vaippoja pestäväksi, muuten on harsojen tms. päällä ilman vaippaa köllöttelemässä.
 
Meillä on taas liotus hyväksi havaittu. Huuhdellaan vaan kakat vessanpönttöön ja ämpäriin kannen alle. Etikkaa ei hirveästi tarvitse lorauttaa, on tehokas hajunpoistaja. Ainut mikä on inhottavaa on siirtää märät vaipat ämpäristä pesukoneeseen...Mutta muuten on hyvä, koska meillä on pienet tilat ja ämpäri ei vie tilaa paljon vessan nurkassa, ja vaipat on piilossa.
 
Meilläkin kuivasäilytys, eli pissavaipat sellaisenaan, kakkavaipat huuhdeltuna, kannettomassa muovilaatikossa, eivät haise ellei nyt päätä sekaan työnnä. Pesen vaipat kerran päivässä, joten eivät ehdi kauaa muhia...
 
Meilä on hyväksi osoittautunut tiivis kannellinen metalliastia, Ikeasta sellainen vanhanaikaisen roskiksen näköinen. Ei ole reilun kahden vuoden aikana hajuista tarvinnut kärsiä, on makuuhuoneen nurkassa. Itse en ole jotenkin kokenut omakseni sitä liotushommaa, jotenkin etoo se märkien vaippojen käsittely :|
 

Yhteistyössä