Kestovaippakonkarit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kertokaas mulle mitä laitan imuksi 1,5vuotiaan pojan taskuvaippaan ettei se olisi heti litimärkä!Kestovaippainfon sivuilta jotain lueskelin, niin jos ompelisin vaikka vanhasta froteepyyhkeestä 6kerroksisen pötkön, niin riittäisikö se pelkästään imuksi vai onko se vaan "lisäimu" ja lisäksi tarvii jotain muutakin?Entä jos taittelen lisäksi harson niin mitä imua tarvii?

Olkaa kilttejä ja auttakaas.Kertokaa kerrosmäärät, kankaanlaatu yms tähdellistä mistä voisin kehitellä helppoja imuja?Käytössä on ompelukone :)

Frotee ja harso ovat omasta mielestäni aika huonoja imuja isommalle lapselle, joka siis pissaa paljon. Froteeta tulee olla ihan tuhottoman monta kerrosta jotta sen imuteho on riittävä. Omalla 7kk ikäiselläni on välillä froteeimu taskuvaipassa ja se on tuolloin 8 kerroksinen...eli aika iso paketti siitä tulee.

Ennemmin laittaisin imuksi hamppua tai bambua.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
bampua joku kunnon nettikaupasta ostettu juttu, niitä kun kaksi päällekkäin. muistathan kuivaliinan?

Mihin taskuvaipassa tarvitsee kuivaliinaa, siis jos siinä on jo fleecepinta (kuten useimmissa taitaa olla)?

Meillä kestoiltiin, kunnes poika oppi kuivaksi. Yleensä imuna oli nelinkerroin taitettu froteepötkö ja sen lisäksi bambu- tai hamppuimu. Oli vielä aika ohut paketti.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
bampua joku kunnon nettikaupasta ostettu juttu, niitä kun kaksi päällekkäin. muistathan kuivaliinan?

Mihin taskuvaipassa tarvitsee kuivaliinaa, siis jos siinä on jo fleecepinta (kuten useimmissa taitaa olla)?

Meillä kestoiltiin, kunnes poika oppi kuivaksi. Yleensä imuna oli nelinkerroin taitettu froteepötkö ja sen lisäksi bambu- tai hamppuimu. Oli vielä aika ohut paketti.

ei niissä kaikissa oo. :D

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Frotee ja harso ovat omasta mielestäni aika huonoja imuja isommalle lapselle, joka siis pissaa paljon. Froteeta tulee olla ihan tuhottoman monta kerrosta jotta sen imuteho on riittävä. Omalla 7kk ikäiselläni on välillä froteeimu taskuvaipassa ja se on tuolloin 8 kerroksinen...eli aika iso paketti siitä tulee.

Ennemmin laittaisin imuksi hamppua tai bambua.

Okei :) Kuinka monta kerrosta hamppua/bambua pitäis olla per imu?Onko fiksumpaa käyttää vain jompaakumpaa vai molempia ja paljon sitten per kangas?

Entäs tuo bambuhamppufleese, monta kerrosta sitä tarvis?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=440&avaa=10005 Olisiko esim tämä hyvä imu?Ja kaksi kerrosta riittää?

Ei kyllä 2 kerrosta riitä.
Mulla 4kk ikäisellä bambuinen yövaippa, joss koko vaipan mitalla 2 kerrosta bambua ja imuna vielä 2 kerrosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vaippailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=440&avaa=10005 Olisiko esim tämä hyvä imu?Ja kaksi kerrosta riittää?

Ei kyllä 2 kerrosta riitä.
Mulla 4kk ikäisellä bambuinen yövaippa, joss koko vaipan mitalla 2 kerrosta bambua ja imuna vielä 2 kerrosta.

Eli kannattaisi tehdä neljä kerroksisia imuja vaippaan?Olisiko linkittämäni kangas hyvää?

Meillä juuri vaihdettiin 1v,7kk ikäisen tytön kestovaipat isompiin ja nyt käytetään imuna harsoa. Siis kokonainen harso pötköksitaiteltuna sisällä. Pitää tosi pitkään. Bambupuuvillafleece on toinen hirmu hyvä materiaali, mutta tulee aika kalliiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Meillä juuri vaihdettiin 1v,7kk ikäisen tytön kestovaipat isompiin ja nyt käytetään imuna harsoa. Siis kokonainen harso pötköksitaiteltuna sisällä. Pitää tosi pitkään. Bambupuuvillafleece on toinen hirmu hyvä materiaali, mutta tulee aika kalliiksi.

Meiän pojalla harso kastuu yhdessä pissasta jo...Jos sitä tekis tuosta bambusta esim 2kerroksisia imuja ja käyttäis yhdessä harson kanssa?Imisköhän pitkään?

Meiän pojalla harso kastuu yhdessä pissasta jo...Jos sitä tekis tuosta bambusta esim 2kerroksisia imuja ja käyttäis yhdessä harson kanssa?Imisköhän pitkään?
tuosta linkittämästäsi kankaasta ei kokemusta, tavallisesta bambupuuvillafleecestä vaan (sekä megapisurin turveimuista).. kuitenkin imevämpi kuin harso tai flanelli, jotka ainakin meillä oli ihan turhia litisijöitä (aina heti läpimärkiä ja falskasivat).

ehkä kannattaisi tehdä ns. taittoimuja (joissa vaikka 2kerrostaxbambua, keskelle voi laittaa vaikka 3-4krs niin taiteltaessa tulee enempi imukerroksia). jotka saa taiteltua kaksin- tai kolminkerroin.
esimerkkinä taiteltavasta imusta:
http://igulee.fi/product_info.php?cPath=84&products_id=54

Onkos kenelläkään kokemusta näistä http://www.omatmerkit.inex.fi/default.asp?viewID=1474&productID=1960 ? Tänään bongasin kaupasta..Sopiskohan noi taskuvaippaan imuksi harson kanssa?Tai sitten vaikka kaksi noita lisäimua päällekäin?Onhan se kumminkin hamppua...

kokemusta ei itsellä, mutta kestovaippainfossa on ketju, missä on tuosta rainbow vaipasta keskusteltu, siinä on myös nuista imuista kokemuksia, taisivat olla kehuttuja.. (tosin en itse käyttäisi megapisurilla)
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=69&t=132965&hilit=rainbow

Froteepyyhkeet on siksi kehnonlaisia, koska ne on monesti tehty sekoitekankaasta, josta puuvilla on kulunut ja se 30% keinokuitua on jäljellä, eikä se ime.

Meillä on taiteltu harso ja hamppu-lisäimu=kaks tai kolminkertainen myllymuksujen hamppupuuvillasta vähän tiimalasimallinen (vaipan muotoja mukaillen), saumurilla huoliteltu

Meiän 1v8kk pojalla on taskuvaipassa taiteltu harso + lisäimuna pötköksi ommeltu frotee tai taiteltava frotee-flanelli (2x flanellikangas, jossa keskelle ommeltu froteepötkö). Hyvin pitää ruokailuvälin eli 2-4h.

Mä oon käyttänyt meidän 1v3kk ikäisellä nyt taittoimuna 3 kerroksista bambujoustofroteeta, jonka siis taittelen vielä kolmin kerroin, eli 9 kerrosta ja toinen toimiva on ollut kaksinkertasesta microkuitufroteesta tehty taittoimu, jolloin kerroksia on siis 6 yhteensä... Nää molemmat on ollut minusta vielä paksuudeltaan ok, eli ei mitään hirmu tönkköjä, varsinkin kun nuo materiaalit on aika taipusia... Ja itse olen nuo saumurilla ommellut, ostanut kankaita metritavarana...

Yhteistyössä