Kestovaippailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaippakakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaippakakku

Vieras
Löytyykö täältä kestovaippailijoita tai sitä harkitsevia?

Uudella perheenjäsenellä olisi tarkoitus alkaa käyttämään ainakin osittain kestoja. Onko teillä millaisia kokemuksia? Miten kannattaa aloittaa? Kestovaippayhdistyksen sivut, googlen hakutulokset ym. on jo kahlattu läpi..

Pohdin aluksi harsoja kuorivaipan kanssa ja sitten ostaa kokeiluun muutaman Fuzzi bunz ja bumGenius 3.0 taskuvaipan. Varsinkin tuossa bumGeniuksessa viehättää sen pitkä käyttöikä. Onko todellisuudessa näin ollut teillä, joilla kokemusta jo on? Ja miten on toiminut esim. harson kanssa ImseVimsen kuoret, mitä äitiyspakkauksessa on?

Oletteko ostaneet mistä käytettyjä kestovaippoja? Koitin katsoa huuto.netistä, babyidean kirpparilta ja kestovaippailijoiden sivuilta, mutta aika vähän on tarjontaa.. Oletteko uutena tilanneet kestovaipat netin kautta vai ostaneet ihan liikkeestä? Vähän näyttäisi olevan edullisempaa ostaa suurempi erä netistä. Tosin sitä ei viitsi tehdä ennen kuin on varma, että tietty vaippa sopii juuri omalle vauvalle.

Laittakaahan omia kokemuksianne kestovaipoista! :) Varmaan moni muukin pohtii kestovaippailun aloittamista..

mä oon ommellut itse kaikki kestovaipat. Ohjeita löytyy esim. Suuri Käsityö -lehdestä. Ei oo vaikeita! Itse oon käyttänyt taskuvaippoja, imukerros froteeta (=vanhoja pyyhkeitä), itse vaippa fleeceä (kuivuu tosi nopeaan, ja on pehmeä ja kuiva vauvan peppua vastaan) ja sit vielä kosteussulkuna päällä kaupan valmiit kuoret. Laskin, et yhden vaipan hinnaksi on kaikkine lankoineen, tarroineen yms. tullut n.3-3,5€ ja samat vaipat olleet nyt kahdella lapsella, kolmonen tulossa ja menevät myös hänelle.

Loistavaahan tuo olisi, jos olisi mahdollisuus itse tehdä! Mulla ei tällä hetkellä ole, koska en omista ompelukonetta ja taidotkin on pahasti ruosteessa.. Mutta ainakin tulee edulliseksi! :) Pitäisköhän palkata oma ompelija tekemään? ;)

Me ollaan osakestoiltu nuorimmaisen kanssa. Mun mielestä ihan pienellä on kaikkein paras vaippa valkaisemattomat harsot ja villahousut. Meillä ainakin kuorivaipat falskasivat ihan pienellä. Villahousut pitävät kosteuden ja hengittävät. Muutenkin olen käyttänyt lapsella lähestulkoon pelkästään luonnonkuituisia kankaita ihoa vasten. En voisi kuvitella itse pitäväni fleeceä tai kuivaliinakangasta esimerkiksi siteinä, joten en niitä mielellään lapsellakaan käytä. Nyt isompana käytetään harson kanssa lisäimuna bambuimuja, joita on helppo ommella itsekin.

Ostin kyllä ennen vauvan syntymää BumGenius 3.0 vaippoja, mutta niitä käytetään vain jos vaippa vaihdetaan piakkoin uudestaan.

Villahousujen lisäksi meidän suosikki on Pop in -vaippa, jossa on bambuimut ja PUL-kuori. Imut kiinnittyvät vaippaan neppareilla. On myöskin samalla tavalla säädettävä kuin BumGenius, mutta tosiaan luonnonmateriaalia ihoa vasten. Kuorikin on pehmoiseksi harjattu. Pop in -vaippoja saa esimerkiksi Villiankasta (www.villiankka.fi) tai sitten Jutalta (www.jutta.fi) Snap in -nimisenä.

Joitain vaippoja olen tilannut netistä ja jotkut ostanut puodista. Liikkeistä ostamisessa on se hyvä puoli, että pääsee itse hypistelemään vaippoja ja saa vinkkejä myyjiltä. Jos taas tietää, että mitä haluaa, niin postimyyntikin on ihan kätevä.

Yhteistyössä