Kestovaipoista

Hei

Tietäiskö kukaan miten voi kestovaippoihin tehdä itse lisäimuja? auttakaa tietämätöntä :ashamed: jostain muistaakseni luin että esim pyyhkeistä vois mutta montakohan kerrosta sitäkin pitäis laittaa että ei tulis ohkanen ja pitäis tavarat sisässä?? :eek: :D kiitos jos joku vois antaa vinkkejä ;)
 
Hei minä olen tehnyt itse monenlaisia ja parhaimmiksi itse todennut taitettavat.Ne kuivuvat nopeasti ja peseytyvät hyvin. Eli leikkaa haluamastasi kankaasta neliö, esim 34X37cm. Taittele kolmeen kerrokseen. Päiväkäyttöön tuollainen riittää, pidemmällä vaipanvaihtovälillä voi lisätä kangasta. Itse olen ommellut kahdesti, kolmesti ja neljästi taitettavia imuja eri tilanteisiin ja eripaksuisista kankaista riippuen. Parhaat kankaat olen tilannut myllymuksuilta, bambufrotee (on 4-kertaa imukykyisempää kuin puuvillafrotee) ja bambuhamppufleece (erittäin imukykyistä,ohutta ja pehmeää). Vaikka kankaita varten tilaisikin uusia kankaita, se kannattaa mun mielestä pitkässä juoksussa. Ei kovin kalliiksi tule, 40 cm bambukangasta maksaa noin 6 euroa joa siitä saa kolme (kolmen taitettavaa) tai jopa kaksi 3-taittoista ja yhden 4-taittoisen. Ja imukyky, pehmeys ja ohuus on parempaa kuin vanhoissa pyyhkeissä. Niin ja siksi kannattaa ehkä mitoittaa 34x37 koska kun vauva kasvaa, sen voi taitella eripäin, niin ettäpituus on 37. Pienemmälle vauvalle 34.

Jos sua kiinnostaa muutkin ideat,käy ihmeessä katsomassa kestovaippainfo.fi:n sivut, tässä mm. linkki kestoilukeskusteluihin, tosi paljon eri kategorioita, mm imuista oma keskustelu:

http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/
 

Yhteistyössä