Kestovaipoista tietävät!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihankestot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihankestot

Vieras
Eli olen nyt yrittänyt kahlata tuolla kestovaippojen loputtomassa suossa. Olen käynyt info sivuilla jne.. ja tolkkua en tunnu saavan.

Joten voisiko joku selkeästi kertoa, mitä ja mistä mun kannattaa tilata tähän alkuun?
Ja käytettyjä ei kannata suositella, ellei suoraan laita linkkiä kun en tiedä mitä sieltä kannattaa huutaa/ostaa.

Alan itse niitä ompelemaan kun pääsen vähän jyvälle, mutta nyt olen niin hukassa. :/

Kiitos jos joku vaivautuu auttamaan ! :)

Minkä ikäiselle lapselle olet hommaamassa? Ihan vauvalle suosittelen sisävaippaa ja kuorta, sitten kun maitokakka vaihe on ohi niin taskut ja aio vaipat toimii hyvin, eli ne helpoimmat vaipat :)

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Minkä ikäiselle lapselle olet hommaamassa? Ihan vauvalle suosittelen sisävaippaa ja kuorta, sitten kun maitokakka vaihe on ohi niin taskut ja aio vaipat toimii hyvin, eli ne helpoimmat vaipat :)

Vastasyntyneelle =)
Tammikuussa on la.

laita vaan suoraan kysymys, mikä niissä tuntuu vaikealta niin voin tuolta infolta linkittää vaikka vastauksia :) Nuo infon sivut on ollu mun pelastus ja siellä saa tosi nopeasti vastauksen!

Käytettyjä vaippoja:
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=4

Kysy myyjiltä että minkö ikäisillä, kokoisilla ja mallisilla lapsilla vaipat ovat olleet niin osaat vertailla sopiiko omallesi. Tuo on muutoinkin ns. rehellinen paikka, eli siellä olen itsekin kymmenet vaippakaupat tehnyt onnistuneesti.

Minkä ikäinen lapsi sulla on?

Ja tosiaan jos vaan kehtaatte niin laittakaa linkki perään mitä suosittelee. Oon tässä nyt neljä tuntia taas tänään näitä yrittänyt katsella ja kuutamolla olen :/

Ne äitiyspakkauksen Imse Vimset on vastasyntyneelle ihan hyviä. Tosin ne menee vähän vauvan kasvusta riipuen vain 2-4 kk. Mut ne on halpoja. Haali niitä muutama setti kavereilta tai huutonetistä.

Sitten voikin ostaa jo esim. Bumgenius yhdenkoon taskuvaippoja. Niitä olen kuullut tosi monen muunkin kehuvan. Yleensä ovat pomminvarmoja, ja ainakin meillä menneet koko lopun vaippaiän.

http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=41

Vastasyntyneellä käytin itse harsoja ja pul kuoria. Jos harsojen taittelu tuntuu vaikealta, suosittelisin sisävaippaa ja siihen sitä pul kuorta tai villiksiä :) Tuli vielä mieleen, että aika pienellä käytin myös yhdenkoon aio vaippoja jotka siis menevät koko vaippa iän :) Helppoja sisävaippoja pienelle on myös näpsyvaipat jotka kiinnitetään näpsyllä tai jos on tuo pul kuori niin ne pysyy aika hyvin ilman kiinnitystä pienen päällä.

laita vaan suoraan kysymys, mikä niissä tuntuu vaikealta niin voin tuolta infolta linkittää vaikka vastauksia :) Nuo infon sivut on ollu mun pelastus ja siellä saa tosi nopeasti vastauksen!

Eli tää alku. Kun joku vaan laittaisi mulle selkeät linkit, että osta tähän alkuun tämä ja tämä ja tämä. Sitten pääsisin tutustumaan ja käytännön kautta perehtymään. Kun nyt nuo pul ja taskut ja hahtuvahousut menee ihan sekasi.

Meillä vastasyntyneet on vaipatettu niillä äitiyspakkauksen vaipoilla/harsoilla + kuorilla tai villiksillä.

Noin 2kk iässä ne eivät ole enää riittäneet jolloin olemme siirtyneet sisätäyttövaippoihin ja lopulta, noin 4kk iässä AIO-vaippoihin.

Kukaan ei voi kertoa että mikä sopii teille, se pitää kokeilla.

Meille ei Fuzzi Bunzit sopineet kuin vasta noin 6kk iästä (ovat taskuvaippoja), mutta monelle muulle ne sopii. Me on tykätty Swaddlebeesistä ja Bumgeniuksesta ja niitä ollaan siis AIO-vaippoina paljon käytetty. Lisäksi ollaan käytetty paljon sisätäyttövaippa + villikset yhdistelmää.

Meillä on varmaan 15 erimerkkistä vaippaa, eli tykätään vaihdella.

Mä oon ihan samaa mieltä. Vastasyntyneellä toimii harsot ja pul-kuori oikein hyvin ja ne pakkauksen Imsevimsetkin on ihan jees kunhan ne pesee ensin riittävän imukykyisiksi. Kun lapsi alkaa liikkua vaipatettaessa, alkaa arvostaa kätevämpää asennusta, joten taskut ovat silloin hyviä. Liikkuvalle taaperolle alkaa kummasti kaivata all in oneja:)

Pitkäikäisiä vaippoja ovat kooltaan säädettävät, kuten Fuzzibunsit ja Bumgeniukset. Ihan vastasyntyneelle voi olla isot, mutta toimii muutaman kk:n iästä taaperoksi asti. Kannattaa ensin tilata yksi ja sitten isommissa erissä jos malli toimii.

Laita kestovaippainfon sivuille oma ostoilmoitus vaipoista. Vauvalle parasta on varmaan sisävaipat ja kuori, esim. villahousut. Merkkejä ja malleja on niin paljon erilaisia, että en tiedä mitä tiettyä suositella. Itse tykkäsin tirsokkaasta www . tirsokas . com ja sannannin nupsukoista (www . sannanni . com).

Tuossa olisi ok-hintainen paketti.

http://www.huuto.net/kohteet/nb-3-6kg-imse-vimse-8-flanellisisavaippaa--2-vaippakuorta/123597969

Menee tänään kiinni...meinaan että jos on kiiru, kun la on jo tässä kuussa.

Eli laittaisko joku vielä nyt linkin suoraan mistä kannattaa tilata noita pul kuoria ja harsot ovat siis tavallisia harsoja mitä nyt muutenkin vauva-aikana käytetään joka paikassa? Anteeksi, olen nuija tän asian kanssa, tarvii vääntää rautalangasta.

Mitä niiden hahtuvahousujen kanssa sitten käytetään?

flanetteja hamstrasin meille ja en suosittele koska meidän neiti pissasi tosi paljon ja nuo kävi äkkiä pieneksi, eikä noissa ole kiinnitystä :/ Vaikka ostaisit "kalliimpia" vaippoja niin niistä saa hyvin vielä rahaa kun ne myy :)

Fleece kuori osottautu meillä parhaaks. Sinne sisään harsoja/hamppua tarpeen mukaan. Nämä fleece kuoret on vieläpä tosi helppo tehdä ite.
Tein semmosia kuoria, jotka pysty käyttämään vastasyntyneestä n 2 v ikään asti. Ostin 1 valmiin ja siitä piirtelin vaipan kaavan
http://www.lastenverkkopuoti.com/cuddlewrap%C2%99-p-405.html

Myllymuksut.comissa kannattaa vierailla. Siellä on eri vaippamallien kohdalla hyvä "aukileikkaus" mitä kaikkea vaippa sisältää. Niillä on aika herkullisia sisävaippoja vastasyntyneellekin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli laittaisko joku vielä nyt linkin suoraan mistä kannattaa tilata noita pul kuoria ja harsot ovat siis tavallisia harsoja mitä nyt muutenkin vauva-aikana käytetään joka paikassa? Anteeksi, olen nuija tän asian kanssa, tarvii vääntää rautalangasta.

Ne äitiyspakkauksen kuoret on just niitä pul-kuoria. Niitä ja vastaavia saa käytännössä kaikista kestovaippoja myyvistä nettikapuoista. Se äp:n malli on tosi istuva monenmuotoiselle vauvalle.

Ihan ne tavalliset harsotkin käy. Tosin monet kestovaippailijat suosii esim ruskovillan harsoja, ne on paljon paksumpia=imukykyisempiä. Mut äp:n harsot pelittää vastasyntyneellä oikein hyvin. Hahtuvien kanssa voi käyttää vaikkka just harsjoa tai niitä äitiyspakkauksen sisävaippoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Googleta ImseVimsen kuoria myyvät puodit niin pääset vertaamaan hintoja. Imsen kuoret on huippuhyviä. Harsot tosiaan on niitä, joita saa ä-pakkauksesta ja tavarataloista

Yhteistyössä