Keskosten äidit? (mitat 1v. neuvolassa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkä kokoisia teidän lapset on ollu 1-vuotis neuvolassa?

Meillä oli tänään pojalla neuvola ja ei kuulema ole tarpeeksi pituutta ja painoa tullut, mitat oli 8500g/69cm.

Mua alko ihan huolestuttamaan, niin piti kysyä täältä että miten muilla on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä oli tänään pojalla neuvola ja ei kuulema ole tarpeeksi pituutta ja painoa tullut, mitat oli 8500g/69cm.

Minulla ei nyt keskosta ole mutta saanko kysyä minkä kokoinen teidän prinssi oli syntyessään?

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minulla ei nyt keskosta ole mutta saanko kysyä minkä kokoinen teidän prinssi oli syntyessään?

kokoa pojalla oli syntyessään 2210g/44cm, syntyi rv 34. Kun taas meidän esikoinen syntyi rv 30 ja oli syntyessään 1310g ja 40cm pitkä, muttei silti ole kasvussa ollut mitään ongelmia, ei edes uskoisi että on syntynyt keskosena.

Mut tää kuopus nyt huolestuttaa.

Ei ole keskosina syntyneet meillä mutta pieninä kuitenkin.
Ensimmäinen: rv 37+2 muistaakseni, painoa 2550g, 47cm. Vuoden ikäisenä paino 8510 ja 72.2cm.

Kolmas: 3120g ja 47.5cm. Vuoden ikäisenä 7900g ja 70.6cm. Hänen kasvuun on varmastikin vaikuttanut runsas sairastelu.

meijän poika oli syntyessään 1990g/43cm ja siis 1v neuvolassa 9400 ja 73. Tuskinpa tosta nyt vielä kannattaa huolestua, anna ajan kulua, jospa se kasvu siitä tasaantuu. =) Saako udella mikä on ollut syynä keskosuuteen molemmissa raskauksissa?

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
meijän poika oli syntyessään 1990g/43cm ja siis 1v neuvolassa 9400 ja 73. Tuskinpa tosta nyt vielä kannattaa huolestua, anna ajan kulua, jospa se kasvu siitä tasaantuu. =) Saako udella mikä on ollut syynä keskosuuteen molemmissa raskauksissa?

Streptokokkitulehdus ja sen aiheuttama ennenaikainen lapsiveden meno.
Ennenaikaisia supistuksia oli jonkun verran ja vuodelevossa makasin.

Esikoisen kohdalla en saanut antibioottia synnytyksessä ja hän sai bakteerin multa, nuorimmaisen kohdalla taas tiedettiin bakteerista jo etukäteen ja osattiin valmistautua, vaikka ei ennenaikasuutta pystytty estämään.

meil varmaan pikkasen hitaammin kasvava tyttö :ashamed: ku syntyessään 2,5kg 33+5rsv syntyi eli iso,ja viimexs 70cm 7,2kg....eli ei kyllä 1v tuskin ehtii 10kg rikkoa...tulee nyt kesällä 1v elokuussa.

Uusimmat

Yhteistyössä