Keskikokoinen/suuri koira lapsiperheeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirahaaveissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En voi suositella. Mulla on ollut sekä isokokoisia koiria, että keskikokoisia ja nyt jos ottaisin koiran, ottaisin jonku aika pienen.

Isot koirat on ihania, mut niiden miinuksena on lyhyet eliniät. On tosi kurjaa, jos rodun keski-ikä on 7-vuotta, just ku oot saanu sen koiran sellaseks ku haluat, se suurinpiirtein kuolee. Isoissa on myös se huonopuoli, että yltävät joka paikkaan ja saavan pahaa tuhoa aikaan jos turhautuvat yksinoloon. Lisäksi kuola roippeita saat olla seiniltä pyyhkimässä melkein katonrajasta saakka :)

Siks ottaisin ite pienen, et se on helpompi kuljettaa mukana. Ei aina tarvi olla sitä hoitopaikkaa välttämättä jos lähtee reissuun. Lisäksi lapsiperheellä on yleensä ihan kiitettävästi sitä tavaraa mukana muutenkin, joten ei oo kiva jos koira vie farkusta koko takatilan.
Mutta, nämähän on semmosia asioita, jotka jokainen päättää itse. Mikäpä se minä olen sinua neuvomaan ;)
Tässä vain muutamia syitä, miksi itse tekisin nyt toisin jos koiraa olisin ottamassa.

Viimeksi muokattu:
Samoin, suosittelen pienempää koiraa. Koska sen mukana kuskaaminen olis helpompaa, se on helpompi saada jonkun luokse hoitoon, se ei ohikävellessään kaada lapsia ja vähän isompana lapset voisi sitä jopa taluttaa... Meillä siis on iso koira :D

• Tykkää
Reactions: musta kahvi
Leonberginkoira.

Suuri, rauhallinen, lapsirakas, lempeä ja kärsivällinen.
Ei hauku, ei räksytä, ei tarvitse trimmata tai puunata, satunnainen harjaus riittää.
Ei mene rikki lapsen käsittelyssä.

Ja kuten jossain leonberg-sivulla hyvin sanottiin: "ymmärtää lapsen ymmärtämättömyyttä"
Monessa koirassa tämä juuri menee pieleen lapsiperheissä.

[QUOTE="Mariska";29069446]Samoin, suosittelen pienempää koiraa. Koska sen mukana kuskaaminen olis helpompaa, se on helpompi saada jonkun luokse hoitoon, se ei ohikävellessään kaada lapsia ja vähän isompana lapset voisi sitä jopa taluttaa... Meillä siis on iso koira :D[/QUOTE]

Meillä taas nyt pieni koira ja seuraava saa olla iso. :D

Pienessä on enemmän vahtimista, ei pärjää hankalissa maastoissa ja kaikissa tilanteissa, on aina altavastaaja isompien joukossa.
Pieni on myös vahingoille alttiimpi ja usein pienemmät on energisempiä, noin niinkuin suhteellisesti.

[QUOTE="Mariska";29069446]Samoin, suosittelen pienempää koiraa. Koska sen mukana kuskaaminen olis helpompaa, se on helpompi saada jonkun luokse hoitoon, se ei ohikävellessään kaada lapsia ja vähän isompana lapset voisi sitä jopa taluttaa... Meillä siis on iso koira :D[/QUOTE]

Jep ja vielä tähän lisänä, että pienen koiran ruokalasku on aikaslailla pienempi, kuin ison:)

Yhteistyössä