ei kyllä välttämättä kuulu tälle palstalle mutta en muutakaan palstaa keksinyt..Mitkä mahtaa olla suomalaisten keskiansiot noin kk? Mun käsitys asiasta on että naisilla n. 2000? ja miehillä n.3000?. Itse työskentelen toimistotehtävissä ja ansiot kk juuri tuon 2000?...
Olen hoitsu, jolla opistotasoinen koulutus. Kaikki kaksi ikälisää ja palkka kuukaudessa kaikkine lisineen nonin 2050 euroa MIINUS VEROT. +lomarahat kerran vuodessa tähänm summaan. Vuosiansiot noin 27000 euroa bruttona.
Joo, samapa täällä. Teen toimistotöitä "erityisalalla". Sattuma minut tähän toi...Koulutukseltani olen LTO.
Palkkaa saan ilman lisiä saman reilut 2000 brutto. vuodessa n. 2500-26000. Olen tyytyväinen. Hyvä korvaus helposta, kivasta päivätyöstä.
Minulla myös "toimistotyö", rahoitusalalla ja tienaan n. 2000? kuussa bruttona, ei ole vielä mitään ikälisiä, eli tuosta on lähdetty, ihan tyytyväinen olen.
Olen neuvonta-alalla ja peruspalkkani on 1450?/kk. Ikälisiä ei vielä ole kertynyt. Olen ihan tyytyväinen palkkaani vaikkakin tiedän, että voisin jostain saada paremmankin. Vaikka sitä enemmän tulisi, niin ei sitä tilille jäisi yhtään enempää seuraavaa palkkapäivää odottamaan.
Muistelisin, että jossain vaiheessa naisten vuositulot oli luokkaa 2200-2400 euroa kuussa ja miehillä keskimäärin pikkuisen enemmän, mutta ei tuota 3000 luokkaa kuitenkaan.
Itse tienaan 3500 euroa kuussa ja olen ihan tyytyväinen.
huh huh...kylläpä te hyvin tienaatte kuukaudessa :x ite en saanut kun olin töissä ni palkkaa kuukaudessa 800 egee(verot jo otettu).mutta olenkin huonopalkkaisella alalla... \|O
netto 2200, muutin pari kuukautta sitte työn vähempipalkkaisempaan koska mulla ei ole koulutusta tehdä töitä mieleltään pipin ihmisen kanssa. mieluimmin tonni pois palkasta ja työ maistuu kun toisin päin.
jos luoja suo varmaan lopetan työn kun kolmas lapsi syntyy kun on sitten 3 ja 2 ja 0 vuotiaat muutaman kuukauden päästä.
minulla jää kuukaudessa käteen n. 1200 e, joten palkkani ei päätä huimaa!! Mutta itsepähän olen työni valinnut ja kouluja pitäisi lisää käydä jotta palkkatasokin nousisi.